At redde en gele eller syltetøj?

Da jeg var på besøg hos Misling, havde hendes ejer netop brugt dagen på at sylte kvæder…
Jeg fik et glas med hjem - men det er aldrig blevet “stift” :frowning:

Kan jeg evt varme det op igen og tilsætte lidt geleringsmiddel?
Og hvilket middel vil I anbefale? i hvilket forhold?
Jeg har kartoffelmel og husblas hjemme… men der skal vist bruges noget andet og bedre?

Jeg plejer bare at varme det op og tilsætte lidt syltesukker :slight_smile:

Enig. Jeg varmer også op på ny og tilsætter geleringsmiddel - det plejer at gå godt.

Enig - LANGSOM genopvarmning og så geleringsmiddel

Er du sikker på det skal være stift? Atså hvis det er hele kvæder så kan man vel tage dem op a la syltede blommer?

Nøjj det er en million milliard år siden jeg har syltet kvæder. nu får jeg helt lyst til dem!

[QUOTE=TrekkieGrrrl;733593]Er du sikker på det skal være stift? Atså hvis det er hele kvæder så kan man vel tage dem op a la syltede blommer?

Nøjj det er en million milliard år siden jeg har syltet kvæder. nu får jeg helt lyst til dem![/QUOTE]

det smager altså også guddommeligt :slight_smile:

men hvis det er kvæde gele der er tale om ? har aldrig prøvet at lave gele af kvæder men det kunne være lækkert til MANGE ting :slight_smile:

Det skal ikke være stift. Det skal være som tynd sovs.

De opskrifter jeg kender til, der tilsætter man ikke geleringsmiddel af
nogen art. Man tilsætter sukker og lader det koge ind til det tykner, men
ikke stivner.

Nej, det er desværre ikke hele kvæder, men en gele - har spurgt lidt nærmere ind til, hvad hun egentlig forsøgte at lave :wink:

Indtil videres tår skidtet i mit køleskab - jeg tror st jeg vil forsøge mig med lidt husblas… Hvis jeg skal til at koge ind, så vil der jo ikke blive ret meget til mig. det er kun et lille glas, jeg har fået :slight_smile: