Hej
Jeg undrer mig over en anden tråd herinde, hvor årsagen til en killings manglende mad- og drikkelyst samt lave energiniveau da også viste sig at være sygdom, men hvor det tilsyneladende fremstod som om at killingens adfærd skyldtes, at den savnede sin mor.
Jeg har set det hos hunde, men aldrig hos en kattekilling - og slet ikke på 14 uger - at den savner sin mor. Normalt er killingerne - generelt set - allerede selvstændige på det tidspunkt.
Men jeg vil da gerne spørge jer: Har I nogensinde oplevet en killing lige frem savne sin mor? Og jeg tænker ikke på en kat, der fjernes fra alt den kender og kommer ud et sted alene, for det er ensomhed i mine øjne og ikke moderafsavn - men på en kat, der fx kommer ud til andre katte og derfor får en “erstatning” for de venner den har “mistet”.
har I set den slags killinger savne mor?
Hvis ja - hvordan ved I, at det er mormis killingen savner?
Og ikke noget andet?
Jeg har aldrig set eller hørt om det, så er lidt nysgerrig
Mit umiddelbare indtryk af katten som art er ikke, at den normal er slem morsyg og savner kuldet osv. Den kan savne samvær med artsfæller, men går ikke op i hvem det er og om det er mor, søster eller en fremmed ny venlig ven.
MVH Helle