At sidde for fotografen

De er henholdsvis brun og lilla :slight_smile:

Ja det billede med dine killinger har jeg også sukket over - de er bare så kære, og det er så suverænt taget af fotografen! :hjerte:

Her er et hurtigt snapshot, med samme lysopsætning som de billeder med den blå baggrund (1 enkelt lys) jeg skal have prøvet nogle billeder med flere lys på et andet tidspunkt så jeg kan sikre at skyggerne ikke får den blålige tone, eller at skyggerne bliver for mørke/høj kontrast.

[QUOTE=rozz;1029835]Ja det billede med dine killinger har jeg også sukket over - de er bare så kære, og det er så suverænt taget af fotografen! :hjerte:

Her er et hurtigt snapshot, med samme lysopsætning som de billeder med den blå baggrund (1 enkelt lys) jeg skal have prøvet nogle billeder med flere lys på et andet tidspunkt så jeg kan sikre at skyggerne ikke får den blålige tone, eller at skyggerne bliver for mørke/høj kontrast.

[/QUOTE]

Farvemæssigt synes jeg, dette er suverænt - og baggrunden minder meget om Gallianos kolbøttebillede :thumbup: Måske er der lidt for meget skygge på venstre side af hendes hoved? Men nu er jeg ude i noget, jeg slet ikke har forstand på - mine billeder er det rene vand i sammenligning med dine :smiley:

[QUOTE=rozz;1029835]Ja det billede med dine killinger har jeg også sukket over - de er bare så kære, og det er så suverænt taget af fotografen! :hjerte:

Her er et hurtigt snapshot, med samme lysopsætning som de billeder med den blå baggrund (1 enkelt lys) jeg skal have prøvet nogle billeder med flere lys på et andet tidspunkt så jeg kan sikre at skyggerne ikke får den blålige tone, eller at skyggerne bliver for mørke/høj kontrast.

[/QUOTE]
Dejligt billede! Jeg synes baggrunden klæer hende rigtig godt :slight_smile: Da vi skulle købe kat i sommer var jeg bare SLET ikke til tortier - men jeg skal da LOVE for jeg har ændret mening siden da. Hun er smuk, smuk, smuk!

Det sidste her er et rigtig godt billede. Men det ser lidt ud, som om kaninhalen sidder for enden af hendes hale… :tihi: lidt ligesom en puddel

Dejlige billeder allesammen. :ok: Hun er absolut skøn. :hjerte:

Jeg har det fint med blå, men jeg tror hun vil gøre godt sig foran mange forskellige baggrunde, så længe det bare er en afdæmpet tone. Og i modsætning til mennesker gør det ikke noget, at katte bliver fotograferet nedefra… :smiley:

Wow nogle flotte billeder. Og en meget smuk kat :hjerte:

rigtig gode fotos - syntes også det første er specielt godt - hun ser bare så sød og mild ud :slight_smile:

Mange tak :smiley: Og ja skyggerne er lidt mørke fordi jeg kun har brugt 1 lys som var placeret skråt forfra til højre. Så skyggerne på venstre side a ansigt og krop er lidt mørke og fremtrædende. Dette vil jeg kunne afhjælpe ved at sætte et 2. lys fra venstre. Det er så spændende at arbejde med lys og fotografi :smiley:

:tihi: Ja jeg tænkte nok der var nogen der opdagede kaninhalen… Blev nødt til at lokke den lille trold med et eller andet for at kunne få hende til at blive pænt siddende. Manden var der ikke lige til at hjælpe.

Håber du har et billede af den hale, inden du gik i gang med at klippe den :tihi:
Er enig med Mette, varme farver klæ’r hende bedre end de kolde.

Super godt billede det sidste :smiley: hun er altså en toplækker tortie meser :smiley:
Du kan jo evt. prøve med en reflektor eller paraply for at bløde lyset lidt op ift. de meget hårde skygger når lyset går lige på hende - synes faktisk det er det største problem med “kun en lyskilde”, fra jeg havde ekstern flash på stativ :slight_smile: jeg var stor fan af mine paraplyer og mine reflektorer :slight_smile:

[QUOTE=PiaB;1030072]Super godt billede det sidste :smiley: hun er altså en toplækker tortie meser :smiley:
Du kan jo evt. prøve med en reflektor eller paraply for at bløde lyset lidt op ift. de meget hårde skygger når lyset går lige på hende - synes faktisk det er det største problem med “kun en lyskilde”, fra jeg havde ekstern flash på stativ :slight_smile: jeg var stor fan af mine paraplyer og mine reflektorer :)[/QUOTE]

Jeg er helt enig, og jeg bruger også en paraply(sort med sølv) på det ene lys jeg har brugt indtil videre. Jeg vil dog investere i en softbox og et ekstra lys for at have lidt flere muligheder.

Her er lidt fra i dag med den brune baggrund. Denne gang var det mest min blå hunkat det gik ud over… Det var vældigt hårdt syntes hun… :tihi:

jeg vil sige næsten alle baggrunde er flotte til tortie undtagen grøn,

ligheden med hendes formødre fornægter sig ikke hun er en fin lille pige

kh
linda

Øj, hvor er din blå pige også smuk :hjerte:

Har du lyst til at øve dig på andre katte, så er du meget velkommen her i Århus :tihi: Kæft du tager nogle gode billeder!

[QUOTE=rozz;1030243]Her er lidt fra i dag med den brune baggrund. Denne gang var det mest min blå hunkat det gik ud over… Det var vældigt hårdt syntes hun… :tihi:

[/QUOTE]

Nyder det billede. Det er for mig essensen ved kat. Det nysgerrige, det fjantede og og elskværdige i et og samme billede

[QUOTE=Eife;1030320]Øj, hvor er din blå pige også smuk :hjerte:

Har du lyst til at øve dig på andre katte, så er du meget velkommen her i Århus :tihi: Kæft du tager nogle gode billeder![/QUOTE]

Hehe, mange tak for tilbuddet ( og rosen :ups:) Men Århus er godt nok noget langt væk fra Højer, hehe…

Ja, måtte lige google… Det er i Sønderjylland? :slight_smile:

Til gengæld har PivC da nævnt flere gange, at hun gerne ville have taget gode billeder af sine katte - og sammenlignet med Århus bor hun lige om hjørnet fra dig :smiley:

Jeps, det er ca. 8 km fra den tyske grænse…

Hehe måske skal jeg lige øve mig lidt mere på mine egne først. Men ellers kunne det da være meget sjovt at prøve nogle andres katte på et tidspunkt.