At tage glasvæv af?

:):slight_smile:

Total OT i et katteforum… ved det godt, men :

Er der mon nogen herinde, der har et godt og rimelig nemt forslag til hvordan jeg får hevet mit glasvæv på badeværeslet af ??

:?

Nogen siger, at det kan man ikke - men mit motto :

man kan, hvad man vil - skal nu stå sin prøve - for jeg skal nok få det ned.

:rock::rock:

Gode forslag modtages med glæde…

:slight_smile:

Hvis det er sat rigtigt op så kan man ikke få det ned :stuck_out_tongue:

Men hvis du ikke gider glasvæv mere så put fuldspartel ovenpå.

[quote=Dorte Birkedal;412993]

Hvis det er sat rigtigt op så kan man ikke få det ned :stuck_out_tongue:

Men hvis du ikke gider glasvæv mere så put fuldspartel ovenpå.[/quote]

:inlove::inlove:

Skal vi vædde ?? :stuck_out_tongue:

Det skal bare ned, for det er netop ikke sat rigtigt op - så der er trukket fugt op under det - så der er grimme-grimme plamager af fugt her og der - og jeg gør ikke noget halvt - så ned, dét skal det bare.

:tihi::tihi:

Bagefter skal væggene vaskes med antibakterielt halløj, spartles og have at lag af noget forsegler halløj - og så skal det males - det bliver bare såååååå fint.

:inlove:

Og jeg har al den tid i verden til at gøre det… så der er intet pres… kan faktisk bedst lide at hærge og hive og flå - det andet er ikke så sjovt.

:smiley:

Ja har en godt forslag som jeg tror du kan li, gå amok på den glasvæv.

Jeg synes du skal hærge, hive og flå :slight_smile:

Da jeg tog glasvæv af i mine forældres badeværelse så fjernede jeg så meget jeg kunne af det der var fugtskadet af at side i en brusekabine. Derefter satte jeg fliser direkte på resten og sørgede for at smøre lidt extra fliselim der hvor glasvæven var fjernet :slight_smile:

glasvæv kan sagtens fjernes, men kan faktisk få noget “opløsningsmiddel” som opløser ja den lim det er sat op med, man skal så perforere vævet først med en speciel dims som man garanteret enten kan købe el leje hos farvehandleren/byggemarkedet.
jeg tror dog at det er en hård opgave og ikke en man skal lave lige i de her varme sommerdage.
du skal osse være opmærksom på hvad der er af underlag under glasvævet, er det mur,beton, gipsvæg osv.
er det gipsvæg er det noget rigtig rø., for så kan du ikke fjerne det uden at ødelægge gipsvæggen.
heldigvis er sådan en gipsplade ikke det dyreste at udskifte.

men selvfølgelig kan det tages ned.

har du evt en voksen i din omgangskreds der kan hjælpe dig, så er det nok nr 1

[quote=Ulla;413268]Ja har en godt forslag som jeg tror du kan li, gå amok på den glasvæv.

Jeg synes du skal hærge, hive og flå :)[/quote]

:høhø::høhø::høhø:

Enig… jeg må af med noget af mit krudt…

For ned, det skal det…

:kryds: :rock:

:øhmm::øhmm:

Hey !

Dét lyder som en god ide :tak:

Hvordan fik du det af ??

:fin:

For det er netop dér, hvor jeg bader at det er slemt - i den modsatte ende, sidder det perfekt og har ingen skader.

[quote=Johnny;413272]glasvæv kan sagtens fjernes, men kan faktisk få noget “opløsningsmiddel” som opløser ja den lim det er sat op med, man skal så perforere vævet først med en speciel dims som man garanteret enten kan købe el leje hos farvehandleren/byggemarkedet.
jeg tror dog at det er en hård opgave og ikke en man skal lave lige i de her varme sommerdage.
du skal osse være opmærksom på hvad der er af underlag under glasvævet, er det mur,beton, gipsvæg osv.
er det gipsvæg er det noget rigtig rø., for så kan du ikke fjerne det uden at ødelægge gipsvæggen.
heldigvis er sådan en gipsplade ikke det dyreste at udskifte.

men selvfølgelig kan det tages ned.

har du evt en voksen i din omgangskreds der kan hjælpe dig, så er det nok nr 1

[/quote]

:tak::tak:

Tak.

Jeg har overvejet at ridse noger X’er i det og derefter sprøjte med noget opløst vaskepulver - der er vist noget med at de der enzymdyr i vaskepulver æder lim ??

:høhø:

Væggen under er mursten, som vel er pudset op - det er en ydermur på huset.

Johnny ??

I love u for den sidste bemærkning :hjerte::hjerte::hjerte:

Jow, jeg har mange voksne i vennekredsen - både mænner og piger - men jeg vil helst selv gøre det - jeg kan godt lide selvgjort …

:inlove: :fin::slight_smile:

Hey !

Dét lyder som en god ide :tak:

Hvordan fik du det af ??

:fin:

For det er netop dér, hvor jeg bader at det er slemt - i den modsatte ende, sidder det perfekt og har ingen skader.

:inlove:[/quote]

Skar det af - det sad jo løst :tihi:

:stuck_out_tongue:

Det gør mit så ikke, der er kuns et par enkelte buler helt nede ved gulvet hvor fugten er trængt ind bag ved, og op - els sidder det sikkert fast som var det slået op med søm og skruer - men det har ikke mødt Tante Tut med diverse skravere endnu.

:kryds: :høhø: :inlove: :uha:

:):slight_smile:

PS :

Hvis nogen kender en god hjemmeside/butik eller andet, hvor jeg kan købe ting a’la det her - UDEN at give en million-milliard for det - så smid gerne lidt infor…

:tak::tak:

[quote=Tante Tut;413351]:):slight_smile:

PS :

Hvis nogen kender en god hjemmeside/butik eller andet, hvor jeg kan købe ting a’la det her - UDEN at give en million-milliard for det - så smid gerne lidt infor…

:tak::tak:[/quote]

Tip til TuT: Toiletpapir og sæbe kan købes rimeligt billigt i bl.a Netto

-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL:klapper::klapper::klapper::klapper:
det var så dagens 12er:tak:

Jeg tror altså, at der er kommet nye krav til renovering af badeværelser,
hvilket bl.a. betyder, at man ikke bare må sætte fliser op, uden at der
først er lavet en vådrumsmembran.

Jeg vil anbefale dig at undersøge det nærmere, for det kan blive en meget
bekostelig affære, hvis der sker fugt- eller vandskade, for forsikringen
tager benene på nakken, hvis badeværelset ikke har været lovligt
etableret.

[quote=Charlotte Oeh.;413476]Jeg tror altså, at der er kommet nye krav til renovering af badeværelser,

etableret.[/quote]

Jeg er enig, men der hvor jeg gjorde det var det i orden ifølge boligforeningen :slight_smile:

iiiiiiiiiiiiiiiiiiiih altzå, hvor du driller… jeg mener jo SAGERNE, ikke indholdet…

-LOL

[quote=Johnny;413429]-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL:klapper::klapper::klapper::klapper:
det var så dagens 12er:tak:[/quote]

:ok::ok:

Enig !!!

Men hun kan vente sig, kan hun… :venter:

iiiiiiiiiiiiiiiiiiiih altzå, hvor du driller… jeg mener jo SAGERNE, ikke indholdet…

-LOL[/quote]

jeg tror nu ikke det var ment som dril, mere som en stor hjælp til dig, hvis det nu var ved at være helt galt med dig:p:p:høhø:

[quote=Charlotte Oeh.;413476]Jeg tror altså, at der er kommet nye krav til renovering af badeværelser,

etableret.[/quote]

:tak:

Tak, Charlotte.

Véd det godt, alt er undersøgt og mine voksne venner er med inde over :høhø: :høhø: - både vores varmemester og min murer.

Så det bliver lavet efter gældende regler.

:ok: