Den gør oooondt - og det trækker helt ud i skuldrene - som om nogen har haft mig åbnet og lagt en 10-20 bowlingkugler ind.
-what-what
Jeg ved godt hvorfor - det er fordi jeg sidder for meget her ved Pc’en - men så hellere være dum i nakken - end at undvære al den glædelse herinde.
Har du et par gode øvelser til at få løsnet lidt op i mimoserne - så vil jeg blive slemt glad.
:)[/quote]
Uhh altså en god massage gør jo underværker. Ellers bruger jeg voltaren gel når man er øm. Ellers er zingibirin ice også god og kølende og løsner også op.
Jeg gør tit hvis jeg sidder længere tid foran pc, lige kører skuldrene rundt en gang imellem og svinger armene lidt
Jeg ved ikke om man kan få det i Danmark, men noget der hedder Klosterfrau Franzbranntwein er super godt til ømme muskler synes jeg, Klosterfrau Melissengeist kan også bruges.
(ja, lidt tysker er jeg ;))
Du kan stille dig op og vippe frem og tilbage på foden så du skiftevis har vægt på for bog bag fod. Find derefter en stilling der er behagelig hvor du står med lige meget vægt på for og bag fod.
Kig nu på dine fødder, og forestil dig at du tegner en streg rund om dem, rundt om alle tæerne, ned omkring svangen, rundt om hælen og op igen til tæerne. Gør dette to gange ved begge fødder, det vil give dig en følelse af at du flader ud på foden og har en bedre jordforbindelse. (også god at gøre inden man skal tale i forsamlinger)
Nu står du ordentligt og så kan du komme i gang med de egentlige øvelser.
Bøj hovedet til den ene side og lad det falde ned mod din skulder, hold strækket lidt og tag derefter fat i hovedet med din hånd så du får et ekstra stræk.
Træk hagen lidt ned mod brystet og du kan mærke at trækket skifter omme i nakken og ryggen. Gør det sammen med den anden side.
Lad hovedet falde bagover og åben munden. Skub hagen frem og hold den lidt fremme, derefter tilbage igen og gentag det et par gange.
Jeg håber det her hjælper lidt på de ømme muskler, for der er bare ikke noget som er så møg træls som at have ondt i nakken og ryggen. God bedring!!!
[quote=Nevadaisy;137969]Jeg ved ikke om man kan få det i Danmark, men noget der hedder Klosterfrau Franzbranntwein er super godt til ømme muskler synes jeg, Klosterfrau Melissengeist kan også bruges.
(ja, lidt tysker er jeg ;))[/quote]
-what-what
Hold da op nogen navne - jeg tror jeg skriver det på en seddel og rækker den til ekspedienten… - for det der kan vist slå knuder på de fleste tunger.
[quote=Bamse;137987]- Du kan stille dig op og vippe frem og tilbage på foden så du skiftevis har vægt på for bog bag fod. Find derefter en stilling der er behagelig hvor du står med lige meget vægt på for og bag fod.
Kig nu på dine fødder, og forestil dig at du tegner en streg rund om dem, rundt om alle tæerne, ned omkring svangen, rundt om hælen og op igen til tæerne. Gør dette to gange ved begge fødder, det vil give dig en følelse af at du flader ud på foden og har en bedre jordforbindelse. (også god at gøre inden man skal tale i forsamlinger)
Nu står du ordentligt og så kan du komme i gang med de egentlige øvelser.
Bøj hovedet til den ene side og lad det falde ned mod din skulder, hold strækket lidt og tag derefter fat i hovedet med din hånd så du får et ekstra stræk.
Træk hagen lidt ned mod brystet og du kan mærke at trækket skifter omme i nakken og ryggen. Gør det sammen med den anden side.
Lad hovedet falde bagover og åben munden. Skub hagen frem og hold den lidt fremme, derefter tilbage igen og gentag det et par gange.
Jeg håber det her hjælper lidt på de ømme muskler, for der er bare ikke noget som er så møg træls som at have ondt i nakken og ryggen. God bedring!!![/quote]
[bigkiss]
Tusind-mange tak, jeg håbede på lidt øvelser jeg kunne lave.
Jeg printer dette ud, og så vil jeg gøre øvelserne et par gange om dagen.
Nu skal jeg bare huske at trække gardinerne ned, når lyset er tændt om aftenen - jeg optræder ikke gratis for genboerne.