At vaske kat

Som er BRI 3 år og i fuldvoksen kampvægt …:kryds: Det var noget som tog ca et par timer at tage sig sammen til :ups: Efter nøje indstrukser fra div “vaske opdrætter” kom så dagen hvr Sting og jeg skulle bekæmpe en stor fedthale og lidt hankatte snavs ! :stuck_out_tongue: Vi startede i Stings vante omgivelser menlig hans værelse og her fik han klippet negle og renset øre , samt fik GOOP penslet ind i halen (Tak Ann-Dorit for GOOP samt råd og vejledning)
Han tog det hele med ophøjet ro på Sting vis , der er intet der kan ryste den dreng :wehuu: GOOPen i halen var jeg jo lidt nervøs for om han nu ville slikke på i de 10 min den skulle sidde i , men nej nej kæl med mor kunne gøre trikket… Nå så gik vi op på badeværelset hvor jeg havde gjort det hele klar , smidt de andre katte ind i stuen ,så sting og jeg kunne have gang , køkken og badeværelse for os selv… Han kiggede noget rundt men fandt sig tilrette i den håndklæde seng jeg havde lavet til lejligheden :ok: Tak også for råd omkring en sådan en… Nå men han skulle så smøres ind i Showclener og dette skulle sidde i 10 min… Imens alt dette skete rullede sting fornøjet rundt på gulvet og nød alt opmærksomheden…

Nu kom vi jo så til selve badet (med vand) min store frygt… Jeg har en stor mure balje som ungerne tog bad i da de var små og den blev fyldt halvt med vand så det stakkels dyr ikke druknede under processen -høhø Jeg siger jer at sådan en voksen BRI har kræfter og 100 ben lige med et… Sidder nu tilbage med arme som er totalt syret til og en sting som spiser dåsemad vild fornøjet over at badet er over… jeg vil sige at han tog det pænt og sad næsten musse stille imens NOT ! men det gik og jeg er en meget lettet hankatte ejer… Jeg er bestemt ikke afskrækket for at gøre det igen hvis det viser sig at Sting kan lide at komme på show … Men lige nu er jeg glad for at der ikke er flere katte som skal vaskes…
Billeder næner jeg ikke at tage af ham for der må være en vis stolthed der er blevet krænket ved dette bad og han skal ikke udstilles med foto også den stakkel :stuck_out_tongue: Der er vel noget der hedder etik og moral ikk ?
Tak for alt den hjælp og vejledning jeg har fået , og vi slap igennem det begge med livet i behold og jeg er sikker på at Stings stolthed vender tilbage når far kommer fra arbejde og ser hvor flot hans dreng er blevet…

En anden sag er om GOOP så virkede … det vil jeg tro det gjorde for der er ikke mere snavs og klumpen tilbage (kun folk som kender en fedthale ved hvad jeg taler om :?) Men det endelige resultat kommer nok først når han er tøret op om nogle timer… Gulv varme forventer jeg kan gøre trikket for at fremskynde den process… Nå tak for i gad og læse med , denne dag er bestemt ikke en jeg har set frem til for jeg bader mormalt ikke mine katte jo tørvask men det er en helt anden sag… end rigtig VAND :uha: Nå slut herfra…
Knus

Tak for din beretning :slight_smile:

…og jeg kan godt lide din bemærkning om det etiske med hensyn til ikke at offentliggøre billeder af en ellers stolt hankat i en mere ydmyg situation :ok:

Jamen Britt, det gik som smurt lyder det til :thumbup: Men vi vil da frygtelig gerne se billeder af smukke Sting, når selvtilliden og håret igen er på plads :ok:

Klart i må gerne Sting på Billede når han er tør og klar igen med sit store ego…:thumbup:

Tak for en dejlig badehistorie-høhø

Gkæder mig til at se blilleder af den smukke rene Sting. Måske du kan ligge et før- og et efterbilled ind, så vi kan se forandringen efte badet :pote:

Sikken en sjov historie!! Jeg kender godt det med de mange ben der pludselig dukker op ud af det blå :smiley:

Hvad er en fedt hale? Jeg har ingen anelse!!

[quote=Bamse;154850]Sikken en sjov historie!! Jeg kender godt det med de mange ben der pludselig dukker op ud af det blå :smiley:

Hvad er en fedt hale? Jeg har ingen anelse!![/quote]

Det er en voldsom produktion af talg, der fedter pelsen i området omkring haleroden.

Pyh, sikken en omgang. Kan levende forestille mig det.

Jeg har også en mco basse på 8 kg der skal vaskes på fredag. Gru! Jeg og kattene bor nemlig pga håndværkere hos kæresten pt. Så det er ikke i mit nemme sidde badekar hvor jeg kan stille kattene det skal gøres. Nej, det er i en lille dum bruse kabine, øv. Og hans pels er vitterligt umulig at gøre våd!! MCO’er er på nogle punkter vandskyende!! :wink: Heldigvis er der ingen der bider eller kradser eller gør andet end bare forsøger at hoppe ud/komme væk.

Men det bliver interessant at bade de to basser.

Hvad er det du snakker om med håndklæde seng? Det lyder interessant.

[quote=Eva K;154902] Og hans pels er vitterligt umulig at gøre våd!! MCO’er er på nogle punkter vandskyende!! :wink: quote]

Jeg har lært, at indledningen til badet gøres ved at fylde vasken (eller hvad man nu bruger) med vand, så tager man maine coonen og holder dens bagben sammen og den forben sammen, og så DYPPER man den helt ned i vandet (minus hovedet). Så bliver den våd!!! Efterfølgende hiver man proppen op, og resten af badet foregår med bruseren.

Jeg har lært, at indledningen til badet gøres ved at fylde vasken (eller hvad man nu bruger) med vand, så tager man maine coonen og holder dens bagben sammen og den forben sammen, og så DYPPER man den helt ned i vandet (minus hovedet). Så bliver den våd!!! Efterfølgende hiver man proppen op, og resten af badet foregår med bruseren.

Charlotte - Nu har jeg jo et badekar (i to etager) at gøre det i, så det er prøvet - og også med noget degrease i som skulle gøre det nemmere for vandet at trænge ind i pelsen - men nope, han er stadig knastør under det yderste lag :smiley:

[quote=Eva K;154902]Pyh, sikken en omgang. Kan levende forestille mig det.

Jeg har også en mco basse på 8 kg der skal vaskes på fredag. Gru! Jeg og kattene bor nemlig pga håndværkere hos kæresten pt. Så det er ikke i mit nemme sidde badekar hvor jeg kan stille kattene det skal gøres. Nej, det er i en lille dum bruse kabine, øv. Og hans pels er vitterligt umulig at gøre våd!! MCO’er er på nogle punkter vandskyende!! :wink: Heldigvis er der ingen der bider eller kradser eller gør andet end bare forsøger at hoppe ud/komme væk.

Men det bliver interessant at bade de to basser.

Hvad er det du snakker om med håndklæde seng? Det lyder interessant.[/quote]

Jamen en håndklæde seng er ikke andet end 5 håndklæder er der rullet som en pølse og så lagt i ring , ideen er med en pelsrig kat at de suger hurtigt alt det vand som sidder i pelsen (i stedet for at stå og vride hale m.m) andet er det såmen ikke , Sting syntes at det var hyggeligt at gemme sig lidt i den efter det grumme bad…

Med hensyn til din MCO som skyer vand har jeg ingen råd for jeg er som sagt novise på “bade området” men held og lykke til dig med jeres bad…
Men jeg vil sige at jeg var glad for ikke at skulle vaske endnu en kat bagefter… Jeg har talt med Lars om muligheden for at lave sådant at jeg kan stå op i oprejst stilling til en anden gang for har også kun brusekabine og ja der var nok en anden smart måde det kan løses på…

Okay, tak Charlotte!

-høhø …okay, hvis han er en af dem, der kan gå på vandet, fordi han skyer det så meget, så kan jeg godt se, at mit råd ikke rækker langt :slight_smile:

Hos mig hjalp det meget - førhen forsøgte jeg nemlig udelukkende at bruse ham våd, og det var nærmest en umulig opgave.

hvis man starer med Elgårds showcleaner i tør pels og får det trykket HELT ind i bunden så der ikke er en bar/tør plet på mis - så bliver den våd når man når til første skyllerunde…

det kan anbefales at man har redt mis 100% igennem og fjernet så meget underuld som muligt OG samtidig reder mis igennem med showcleaneren i (især omkring fedthalen) … det forebygger filtre.

Min Ramses er et 100% vandskyende pelsbundt uden sidestykke og det er den eneste måde jeg overlever tørreprocessen med frisering i sidste ende

MHT tørring… vaskeskind! - jeg fik fat i et og katten er nærmest tør når jeg er færdig med skindet… det har halveret min føntørring (meget relevant når jeg har 4 misser) :slight_smile:

Jeps - det er det, Ann-Dorrit starter en vask med (også af perser). Fat om for- og bagben, kattens hoved hviler ligesom i venstre armkrog, og vipti, så er den helt våd, og vandet lukkes ud. Katten kan evt stå med forbenene oppe på kanten ind mod væggen, det vil Gia helst, og det er OK.

Tak for alle de gode tips!

Må jeg be’ pænt om at få forklaret den med håndklæde-pølsen igen, jeg kan ikke helt se det for mig, men vil gerne bruge tricket på Gia en dag.

Regitze, hvad er det for et tør-vaske-produkt, du omtaler? Hvad hedder det, hvordan bruger man det? Elgårds showcleaner, det var jo noget til vask, eller er jeg helt rundforvirret nu.

[QUOTE=MiSi;155409]
Regitze, hvad er det for et tør-vaske-produkt, du omtaler? Hvad hedder det, hvordan bruger man det? Elgårds showcleaner, det var jo noget til vask, eller er jeg helt rundforvirret nu.[/QUOTE]

det er det produkt jeg starter min show-vask med… jeg TRYKKER væsken/snasket/klisteret ind i kattens pels (aldrig gnide/gnubbe) mens den er tør og lader det sidde mens jeg med en kam reder kattens pels igennem så den ikke filtrer for meget… og så skyller og skyller og skyller og skyller jeg med lunkent vand til katten er helt fri af det og så skyller jeg lidt mere…

fordi du starter med de-greaseren (showcleaner), så bliver kattens pels “våd” fra inderst til yderst da det er en tyktflydende substans du kommer i pelsen…

showcleaneren fra Elgårds er en de-greaser som tager ALT men som hovedregel uden at irritere kattens hud som nogle de-greasere godt kan gøre…

det er en super start på en vellykket showvask :slight_smile: