Attendorn- tica. Støt så det ikke aflyses

Ganske korrekt.
Men for mig som forsøger mig med en IW - så skal jeg have høje counts. Og hvis der f.eks. er mindre end 10 kastrater - så får man ikke fuld point ( i.e. ikke 200+ for bedste kat). Så et lavt count i kastrater når man jagter en IW er spild af penge.:uha: Man får i dag ikke en IW under 10.000 point ( fordelt på max 50 finals) - hvilket i praksis betyder MINDST 200 point i alle 50 finals og helst mere ( fordi der kræves flere og flere point for at opnår en IW).:yikes:
Dengang jeg campaignede Craic til IW - så droppede jeg som oftest speciality ringene efter han havde nået de 50 finals - for han fik simpelthen ikke høje nok point til at det gav ham noget som helst - og så var det jo bedre at overlade pladsen til andre.:smiley:

Når det gælder RW så afhænger hvad man skal bruge jo af hvor mange andre der jagter titler og har gode katte. Men et minimum af 3000 point skal der til og oftest flere. Og husk - at når det gælder point til IW/RW så tæller KUN de point man får ved finals. Way blev lige nummer 20 i regionen sidste sæson med kun 3425 point. Men det kan kræve langt flere point at komme mellem de første 20 der giver en RW titel ( de fertile lå på over 5.000 point og killingerne på over 6.000).Så hvis man virkelig VIL forsøge sig på en RW titel så skal man holde godt øje med hvor mange point de andre der arbejder på sagen har :))

Det kan være rigtig sjovt - og meget spændende som sæsonen går.

Nysgerrighed - skal man have 50 finaler for at komme i betragtning, eller kan man kun tælle point for op til 50 finale, men godt for mindre, hvis man f.eks. kun har 40 finaler? :slight_smile:

Man kan godt nøjes med 40 det havde Gynt sidst sæson og rakte til en 18 plads hos de fertile. Men han tabte sin Best of breed da hunkatten havde sine 50 finaler og han ikke kunne indhente hende med kun 40. Han var kun ca 900 point foran dem havde han nemt kunne opnå ved et count på 10(dvs 150-200 point for en placering) med 12 ringe som Attendorn tilbyder. det havde krævet 6 placeringer som nr 5 .

Til en RW behøver man ikke nødvendigvis 50 finals. Man BEHØVER ikke 50 finals i det hele taget. Men uanset om det er IW eller RW så GÆLDER kun max 50 finals. Og det betyder at hvis man f.eks. jagter IW titel og måske kun har 8.000 point når man når 50 finals så er der altså langt tilbage :stuck_out_tongue:
Man må så forsøge at få flere finals med højere point som kan erstatte de finals man har med lave point. Man kan have lige så mange finals man vil - men det er kun max 50 der kan tælle til en titel. Hvis I går ind på TICA Internationals hjemmeside - under Members og så Standings - så kan I se hvordan det foregår.

Ja, det var bare det at jeg som ikke er så kendt i TICA ville høre om, altså reglerne, ikke det der i praksis er nødvendigt. Så tak for svarene :slight_smile: