I Frankrig er det ikke myg man er mest plaget af men ederkoppebid. De ikke ret store edderkopperne, men deres bid gør at man hæver meget op lige som ved bistik, og det kløer og svier enormt.
I Frankrig giver man en creme med en smule Cortisone i (hormon creme) som lindre en smule og tager den værste hævelse.
[quote=Charlotte Oeh.;431146]Der er nogen, der siger, at vi alle spiser x-antal edderkopper i løbet af
vores liv. De kravler ind i munden på os, når vi sover, fordi der er vådt
og mørkt, og når vi mærker noget i munden, laver vi synkebevægelser…
Jeg håber sådan, at det er en vandrehistorie [/quote]
Ja… 8 har jeg hørt. OM ÅRET.
Meeen… Det tror jeg nu ikke på… Jeg kender endnu ingen som er vågnet op med en edderkop i munden eller bare et ben eller noget
På den anden side kan det måske forklare hvorfor man nogen gange har en dræbende morgenånde
Jeg har nu også hørt edderkopper kan bide - har heldigvis aldrig oplevet det selv… stakkels dig, håber det er blevet bedre…
Prøv med en anti-histamin tablet/kaspel. De fås i håndkøb på apoteket. Jeg reagerer af og til voldsomt på myggestik og svulmer fuldstændig op, så jeg har altid anti-histamin i skuffen, da det tager hævelsen ret hurtigt. Måske er det også en allergisk reaktion du har fået.
God bedring - fra en som (også) HADER edderkopper :S
jeg har endnu til gode at blive bidt af en edderkop, men her forleden da sad der en edderkop på vores persienne og da jeg ville skubbe den ud af vinduet gik den i total forsvars-position og nærmest gjorde sig klar til angreb, det har jeg aldrig oplevet.
derefter døde den altså, da den fik et dap over snuden
jeg var så inde og søge på edderkopper osv og fandt ud af at det højst tænkelig var en hel alm kors-edderkop.
læs mit link her
Min kusines mand reagerede ret voldsomt på et edderkoppe-bid, så han fik anti-histamin. Han stak en bar fod i et par gummistøvler, hvor der sad en edderkop, der jo forståeligt nok bed fra sig. Foden svulmede helt op…
Det er det jeg ALTID har sagt - Edderkopper er store farlige monstre som æder mennesker! -what De er LIVSFARLIGE-what
hvornår lærer folk at høre efter
:fløjte::fløjte::fløjte::fløjte:
neeeej jeg er da ikke panisk angst over for edderkopper - slet ikke
Hejsa
Så er jeg på banen igen, det endte med jeg måtte tage en af gemalens piller han har mod hvepsestik m.m da han ikke tåler dem godt, det hjalp og jeg fik en nogenlunde rolig nat.
Hånden er stadig hævet omkring selve bidet, men nu gør det heldigvis ikke ondt længere - men vil helt sikkert være mere obs på at holde de små kryb på sikker afstand en anden gang.
MVH
Gitte
Godt du har det bedre
Du godeste… Det var da væmmeligt.!
Tænk, jeg troede ikke, edderkopper kunne bide - og da slet ikke, at de er giftige. Altså de danske.
Det er da godt, du har det bedre nu.
Og jeg, som ellers er så glad for edderkopper.
.
[quote=Britt Hammershøi;431102]Søgte lige lidt på nettet og nederes på denne side under " forsvar" står navnet på den fætter som sikkert har bidt dig… God fornøjelse med læsningen :S
http://www.vestrehus.dk/dyresider/edderkopper_generelt.htm[/quote]
Wauw, hvor er de flotte.
Jeg har altid ønsket mig en Tarantel, men den vil Peter ikke ha’ i huset.
.
[quote=Johnny;431259]jeg har endnu til gode at blive bidt af en edderkop, men her forleden da sad der en edderkop på vores persienne og da jeg ville skubbe den ud af vinduet gik den i total forsvars-position og nærmest gjorde sig klar til angreb, det har jeg aldrig oplevet.
derefter døde den altså, da den fik et dap over snuden
jeg var så inde og søge på edderkopper osv og fandt ud af at det højst tænkelig var en hel alm kors-edderkop.
læs mit link her
http://findviden.dk/artikel/Edderkoppebid[/quote]
Det har jeg da forresten også før set, at de løfter forbenene (2 - 4 stykker) - li’som en krebs.
Jeg har aldrig tænkt på, at det kunne være angreb - eller forsvar… Hmmm…
Men det der bid (Linket), det ser altså ulækkert ud, det må virkelig gøre ondt.
.
[quote=Ann K;431135]HA!!!
Og så siger alle til mig at det er MIG der er hysterisk og meget for fantasifuld, når jeg siger at edderkopper kun er sat her på jorden for at æde mig!!![/quote]
-LOL
OG min datter… Hun siger, hun kan høre, de kommer trampende.
.
Det er nogle væmmelige sataner, jeg kan ikke lide dem. Jeg har dog lært at undlade at hyperventilere når jeg ser en, jeg peger og siger SE, så sidder min gamle Bimse og hyptoniserer den ned i fangehøjde, og død er den. adrrrr-kaisålæredet