Av for .... edderkoppebid

Har lige været på en dejlig vandretur i vildmosen og på vejen hjem plukker vi lidt forskelligt grønt til marsvinene som så mange gange før - men pludselig sidder der en edderkop på min hånd og av for søren da, den bidder mig og jeg har nu bare så ondt, er normalt ikke sart - men det her gør altså nas, min hånd er nu godt hævet omkring stedet og rød.

Nogen der har prøvet noget lign. ? Har aldrig hørt om at de alm. edderkopper i naturen bare sådan bider, men skal da love for jeg må have gjort denne her sur

MVH
Gitte

Der var lige noget om edderkopper forleden i morgen tv og i Aug mdr er edderkopperne i DK størst da de er i parringstid … Der var en edderkop som kunne bide men dog ikke farlig for mennesker men dens bid ville svare til et hvepsestik … Så det er helt naturligt at du kan mærke det… Kan desværre ikke huske hvad den hed (Er panisk bange for de kryb) så har nok fortrængt det :høhø:
Håber ikke at du skal lide alt for meget og håber at der snart falder ro over bidet…

Ingen kloge ord herfra…
Må bare lige sige tak for dit indlæg, som jeg nu vil vise min kæreste og derved understøtte min påstand om at edderkopper ER farlige og kan finde på at spise mennesker… :ups:

Og god bedring…
:kram:

Takker Britt, ja det svarer nok til et hvepsestik, syntes sørme det gør ondt s

MVH
Gitte

Søgte lige lidt på nettet og nederes på denne side under " forsvar" står navnet på den fætter som sikkert har bidt dig… God fornøjelse med læsningen :S

Endelig en der har oplevet det samme som mig, så nu er jeg ikke ene om at sige edderkopper bider :slight_smile:

Altså det er jo ikke fordi det er fedt at du er blevet bidt af den… Men jeg blev bidt af en som ca. 4 årig, og ingen har troet på mig siden…

Det burde ikke være et farligt bid, så hvis det ikke hæver mere og du ikke kan se noget i morgen, så er det snart fortrængt at det gjorde ondt :slight_smile:

Aw stakkels dig… endnu en grund til at hade edderkopper.

Flere arter af danske edderkopper er giftige, men dog ikke dødelig giftige, det er nok derfor det gør ondt.

Du kan evt. læse mere om dem her: http://www.rigelsen.dk/spiderweb/Giftigheden.asp.

Nederst på siden står om de giftige arter vi har i danmark.

God bedring med dig

Min far blev bidt af en kæmpe kors edderkop da han ville fjerne den fra loftet.
Lortet bed fra sig. Min far lod den leve, pga sin store vilje til at overleve :slight_smile:

Så edderkopper KAN bide.
Og det gør nas, min far sagde godt nok AV FOR DEN ! da det skete.

[quote=TinaD;431114]
Flere arter af danske edderkopper er giftige, [/quote]
Jeg ville mene at alle edderkopper er giftige, uden undtagelse? Der er bare ikke ret mange af dem vi har her, der kan bide igennem vores hud.
Jeg har hørt engang, at mange katte ikke spiser edderkopper af samme grund. Her har det været rigtigt. Ditte var en sand mester i at myrde edderkopper, men hun spiste dem aldrig. Vi havde mange i vores gamle lejlighed, og jeg fandt dem tit døde om morgenen på køkkengulvet :stuck_out_tongue: Med hilsen fra Ditte… :wink:

Håber du snart slipper for at det gør ondt, Gitte :kryds:

HA!!!

Og så siger alle til mig at det er MIG der er hysterisk og meget for fantasifuld, når jeg siger at edderkopper kun er sat her på jorden for at æde mig!!!

[quote=Ann K;431135]HA!!!

Og så siger alle til mig at det er MIG der er hysterisk og meget for fantasifuld, når jeg siger at edderkopper kun er sat her på jorden for at æde mig!!![/quote]
-LOL -LOL -LOL -LOL
(Undskyld Ann. Jeg ved godt det ikke er spor sjovt at ha’ det sådan)

Ej hvor træls, hvis det er som et hvepsestik, så gør det sgu ondt :mad:
Stakkels dig :kram:

Tak skal I alle have - endnu en grund til de bæster ikke normalt skal i nærheden af mig. Min hånd er blevet utrolig rød og hævet/spændt, så vil snart daffe under dynen og håbe på det lindre snart

MVH
Gitte

Nu da jeg tænker over det … Så spiser vores katte ej heller edderkopper ! Vi har kælder så jer der har det ved hvor store de kan blive dernede :S Det er næsten en hel mus der kommer over gulvet ind imellem :frowning:
Næsten hver morgen ligger lig af de enormt ulækker bæster :uha: og mor her er lige ved at dø … Om de smager grimt eller det er giften katten ikke kan lide ved jeg ikke lige , men ulækker er de … :blegne:

Den side jeg læste på der stod der at alle edderkopper var giftige men kun en havde kræft nok til at bide igennem huden på mennesker … Pyha jeg får helt kuldegys .

Har du ikke noget xylokain du kan smøre det lidt med eller andet der er beregnet til insektbid… det er jo lokalbedøvende.

Der er nogen, der siger, at vi alle spiser x-antal edderkopper i løbet af
vores liv. De kravler ind i munden på os, når vi sover, fordi der er vådt
og mørkt, og når vi mærker noget i munden, laver vi synkebevægelser…

:besvimer: :ked: :besvimer: :ked: :rock:

Jeg håber sådan, at det er en vandrehistorie :kryds:

Undskyld Gitte… jeg fik aldrig sagt, at jeg naturligvis føler med dig.
Hvis ikke der er sket en forbedring i morgen, synes jeg dog at du burde opsage læge… det er ikke almindeligt at reagere så kraftigt på edderkoppebid - i hvert fald ikke danske edderkoppers bid…

(Jo, jeg vidste faktisk godt at de kan bide… især de store jagtedderkopper har en ide med at forsvare sig… og ja, deres bid indeholder gift…
Som sagt… spørg bare en araknofobiker om edderkopper - de fleste af os er eksperter på monstrene :wink: )

[quote=Charlotte Oeh.;431146]Der er nogen, der siger, at vi alle spiser x-antal edderkopper i løbet af
vores liv. De kravler ind i munden på os, når vi sover, fordi der er vådt
og mørkt, og når vi mærker noget i munden, laver vi synkebevægelser…
[/quote]

Ej, det er sludder… Den køber jeg ikke et øjeblik, det er overtro :cool:

[quote=Ann K;431135]HA!!!

Og så siger alle til mig at det er MIG der er hysterisk og meget for fantasifuld, når jeg siger at edderkopper kun er sat her på jorden for at æde mig!!![/quote]
Hvor er det rart at finde mennesker som også har set det!
Får også altid af vide at jeg er hysterisk - og at edderkoppen er mere bange for mig end jeg er for den… hvorfor er det så liiige at det altid er MIG som løber skrigende væk fra dem og begynder at ryste, hyperventilere og tude, og ikke dem?! Nej, jeg er også helt overbevist om at edderkopper kun er sat i verden for at æde os… Og trådstarters indlæg, og alle jer andre som har fortalt om bid fra edderkopper, understøtter min påstand.

:ups::tihi:

[quote=DK Sacala;431139]. Min hånd er blevet utrolig rød og hævet/spændt, så vil snart daffe under dynen og håbe på det lindre snart

MVH
Gitte[/quote]

Øv, sikke noget.

Men hvis det også begynder at dunke i hånden og den bliver varm, så skal du altså være på vagt…jeg tænker på blodforgiftning :-(((