Av min balle

I går eftermiddag var jeg forbi lægen for at få et skud binyrebarkhormon imod min høfeber. Håbet er, at det kan betyde en del færre sygedage denne sommer i forhold til sidste år.

Stikket bliver lagt i det øverste af ballen, lidt under hoftehøjde og jeg kunne på det nærmeste ikke mærke det, hverken at han stak, sprøjtede ind eller den brændende fornemmelse som jeg plejer at få ved for eksempel influenzavaccination.

Yeah right…

I løbet af natten blev jeg bevidst om et sted på kroppen der var ømt og i morges klokken fem var jeg nødt til at stå op og tage nogen smertestillende. Det føles som om der er nogen der har givet mig et karatespark hen over hofte/lændepartiet. Dybt suk.

Resultat: jeg er ikke kommet på arbejde (praktik) i dag for lige nu gør det ondt både at stå, gå og ligge.

Heldigvis ved jeg af erfaring at det hurtigt går over, da jeg blev influenza-vaccineret i efteråret havde jeg også en ½-1 dag hvor jeg nærmest ikke kunne bruge min venstre arm på grund af smerter i skulderen og deraf følgende nedsat styrke i armen.

Må se om jeg kan få kigget på et par flyttekasser så - herhjemme kan jeg da selv bestemme tempoet.

Det var lige lidt ynk fra mig…håber smerten har fortaget sig inden i aften, studiekredsen skal på besøg i Tingskoven i Århus og jeg glæææææder mig. Og jeg skal nok forsøge ikke at tage en ny kat med hjem :ups:

:s:S

En anden én har oz en gang fået en blokade med binyrebarkhormon for et ONDT hold i ryggen.

-what-what

Jøsses da - efter et par timer gjorde blokaden mere ondt end holdet i ryggen.

:besvimer::besvimer::besvimer:

Men SÅ virkede det også siden og holdet var bedre.

Rigtig god bedring med ballen.

-engel

Åh din stakkel…det gør bare så ondt hvis enjektionen rammer en muskel.

[quote=Gizzemissen;192529]I går eftermiddag var jeg forbi lægen for at få et skud binyrebarkhormon imod min høfeber. Håbet er, at det kan betyde en del færre sygedage denne sommer i forhold til sidste år.

Stikket bliver lagt i det øverste af ballen, lidt under hoftehøjde og jeg kunne på det nærmeste ikke mærke det, hverken at han stak, sprøjtede ind eller den brændende fornemmelse som jeg plejer at få ved for eksempel influenzavaccination.

Yeah right…

I løbet af natten blev jeg bevidst om et sted på kroppen der var ømt og i morges klokken fem var jeg nødt til at stå op og tage nogen smertestillende. Det føles som om der er nogen der har givet mig et karatespark hen over hofte/lændepartiet. Dybt suk.

Resultat: jeg er ikke kommet på arbejde (praktik) i dag for lige nu gør det ondt både at stå, gå og ligge.

Heldigvis ved jeg af erfaring at det hurtigt går over, da jeg blev influenza-vaccineret i efteråret havde jeg også en ½-1 dag hvor jeg nærmest ikke kunne bruge min venstre arm på grund af smerter i skulderen og deraf følgende nedsat styrke i armen.

Må se om jeg kan få kigget på et par flyttekasser så - herhjemme kan jeg da selv bestemme tempoet.

Det var lige lidt ynk fra mig…håber smerten har fortaget sig inden i aften, studiekredsen skal på besøg i Tingskoven i Århus og jeg glæææææder mig. Og jeg skal nok forsøge ikke at tage en ny kat med hjem :ups:[/quote]

nååårh lille Tina:kram:

jeg vil helt vildt gerne ud og besøge Tingskoven. har aldrig været der:ups:

ej sikke noget rod - det lyder som min første udlands-rejse-vaccine… hele min lille 8årige barne balde var blå… mor og far var gået smertefrit igennem og forstod ikke hvorfor jeg pev…

indtil min mor sendte mig i bad… nøj hvor fik jeg meget is den aften -LOL

Rigtig god bedring Tina og masser af :kram: og trøste is/hygge spise-ting i din retning…

det gør bare så ondt at få blokader, jeg har fået op til flere af slagsen og som jeg ser det har det været totalt unødvendigt for resultatet har ikke været godt.

tina, mon ikke du bliver kampklar til iaften, hvis vi ka nå det kommer vi bare direkte ud til tingskoven

[quote=Mette Stevnsborg;192535]nååårh lille Tina:kram:

jeg vil helt vildt gerne ud og besøge Tingskoven. har aldrig været der:ups:[/quote]

det er jo et åbent arrangement iaften så alle er velkommen, det er de arrangementer forøvrigt altid

Åhh hvor jeg kender det til det Tina, jeg får sådanne injektioner med D-vitamin i disse måneder. I alt 1 x 5 måneder skal jeg stikkes og jeg er nået til måned 4 nu …og injektionerne er lige der hvor du beskriver det, man er så øøøøøøøm dagen efter, godt jeg har stillesiddende arbejde -høhø

God bedring til dig :slight_smile:

Een gang fik jeg influenzavaccination hos min gl. halslæge. Den blev givet i nakkemusklen, som var øm og hævet i flere dage.
Nu har jeg de sidste par år taget forbi rejseklinikken i Ordrup, det er samme bygning som musikskolen. Rejseklinikken er ikke bare billigere, men det er smertefrit! Stikket gives i overarmen i stedet, og selv jeg pivedyr mærker det nærmest ikke.
Så får du regelmæssigt stik, så prøv dig frem hos forskellige, det behøver ikke at gøre så nas!
Rigtig god bedring, Tina :ok:

Hvor er det synd for jer og er det så nu jeg skal fortælle, jeg har fået flere blokader i mine fingerled og ikke en af dem har gjort ondt, ikke engang da lægen stak:tihi:
God bedring Tina.
Knus Elin

[quote=Sabrecats;192595]Åhh hvor jeg kender det til det Tina, jeg får sådanne injektioner med D-vitamin i disse måneder. I alt 1 x 5 måneder skal jeg stikkes og jeg er nået til måned 4 nu …og injektionerne er lige der hvor du beskriver det, man er så øøøøøøøm dagen efter, godt jeg har stillesiddende arbejde -høhø

God bedring til dig :-)[/quote]

Jeg får B12 vitamin hver 3. måned (osse i ballen :p) og mærker heldigvis ikke noget til det, andet en at det spænder i musklen lige da medicinen bliver sprøjtet ind :ok:

God bedring Tina … det er nok ikke særlig behageligt at have ondt et vist sted :stuck_out_tongue:

Avs, Tina! Det var da noget møg! Men hvor er det lækkert at du kan fået sådan en mod høfeber, det må da være skønt!

Jeg glæder mig også vildt til i aften, men da ikke hvis der er små katte man kan komme til at smugle med hjem, for så får jeg da nok en noget tung taske :smiley:

Johnny - Jeg troede faktisk man skulle tilmelde sig. Det skulle vi i studikredsen i Randers.

[quote=Bamse;192684]Avs, Tina! Det var da noget møg! Men hvor er det lækkert at du kan fået sådan en mod høfeber, det må da være skønt!

Jeg glæder mig også vildt til i aften, men da ikke hvis der er små katte man kan komme til at smugle med hjem, for så får jeg da nok en noget tung taske :smiley:

Johnny - Jeg troede faktisk man skulle tilmelde sig. Det skulle vi i studikredsen i Randers.[/quote]

okay, ja nu har jeg ikke været med til studiekreds i randers i et stk tid, og man plejer da ikke at skulle tilmelde sig, men da det er et specielt arr ka det da godt tænkes, hvad ved lille bitte mig om det:ups:

Hehe, hvad ved jeg! Det kan jo godt være de bare ville vide hvem der kom, så der var kage nok til alle fra Randers kredsen. Måske der er et stort arrangement i dag! Ja, se det kunne jo sagtens være!

[quote=Mette Stevnsborg;192535]nååårh lille Tina:kram:

jeg vil helt vildt gerne ud og besøge Tingskoven. har aldrig været der:ups:[/quote]

Jamen du kommer da bare. Vi mødes udenfor i aften klokken 18. Jeg har heller aldrig været der, har “kun” set programmerne fra internatet på DR1.

[quote=MiSi;192596]
Så får du regelmæssigt stik, så prøv dig frem hos forskellige, det behøver ikke at gøre så nas!
Rigtig god bedring, Tina :ok:[/quote]

Jeg bliver ikke stukket regelmæssigt nok til at jeg gider prøve mig frem, det er ren og skær dovenskab jeg ved det godt, men jeg er nu egentlig ret tilfreds med min læge. Blodprøver bliver jeg for øvrigt altid henvist til sygehuset for at få taget, for hverken min læge eller hans sekretær kan finde mine blodårer :tihi:

[quote=Leopolds mor;192642]Hvor er det synd for jer og er det så nu jeg skal fortælle, jeg har fået flere blokader i mine fingerled og ikke en af dem har gjort ondt, ikke engang da lægen stak:tihi:
God bedring Tina.
Knus Elin[/quote]

Jeg har også prøvet at få lagt en blokade for seneskedehindebetændelse, jeg skal gerne indrømme at det var rimeligt ubehageligt at ligge med en meganål i håndleddet som han blev ved at dreje rundt med for at finde det rigtige sted (godt jeg lå ned tror jeg :ups:). Men jeg turde da næsten ikke gå hjem efter hans dundertale om at håndleddet formentlig ville komme til at smerte mere end jeg nogensinde havde oplevet før hen på aften og nat.

Der kom nu ingen smerter overhovedet, syntes egentlig heller ikke at blokaden virkede super, men den virkede alligevel så godt at jeg totalt glemte at komme til mit kontroltjek to måneder senere. Og jeg har ikke haft de store gener siden :ok:

[quote=Bamse;192684]
Jeg glæder mig også vildt til i aften, men da ikke hvis der er små katte man kan komme til at smugle med hjem, for så får jeg da nok en noget tung taske :D[/quote]

Jo da - der er et heeeelt internat fyldt med labre, lækre hjemløse katte. Jeg regner da bestemt med at du er med til at være min rygrad, så skal jeg forsøge at gøre det samme for dig…internater er absolut ikke det sundeste sted for mig at opholde mig…jeg kan ikke lade være med at “shoppe” -høhø

Det er også rigtigt…men…

…jeg tror bare I kommer allligevel :stuck_out_tongue:

Blev ringet op af Anne ved middagstid. Det er jo stadig mig der står som kredsleder. Og hun kunne altså ikke finde en eneste mail i hendes system om hvor mange vi kom - og om vi overhovedet kom (jeg undres…).

Men jeg sagde i hvert fald at vi kom helt bestemt og at jeg var rimeligt sikker på at vi minimum blev 15 mennesker, og når jeg lige tænker efter kan jeg komme op på en 13 stykker sådan cirkus. Men eftersom hun altså ikke ved derude hvor mange vi kommer, så dukker I bare op. Som skrevet til Mette, så mødes vi udenfor indgangen klokken 18.

[quote=Gizzemissen;192793]Jamen du kommer da bare. Vi mødes udenfor i aften klokken 18. Jeg har heller aldrig været der, har “kun” set programmerne fra internatet på DR1.
[/quote]

øv, og det læser jeg først nu :frowning: jeg troede man skulle være tilmeldt og alt muligt. :S