Avls forsikring til hunkatte

[QUOTE=Henriette;1181318] Prisen afhænger af racen, hvad den skal dække og “indkøbsprisen” (kattens værdi såfremt den livsforsikres).
[/QUOTE]

Og her skal man være meget opmærksom på, at indkøbsprisen skal forstås meget bogstaveligt. Agria er fløjtende ligeglad med, at du ikke har kunnet få katten til Danmark uden f.eks. at betale 10.000 i transport - dem får du ikke​ dækket.

[QUOTE=Henriette;1181318]Jeg vil helt klart anbefale dig at ringe til dem. De kan lave en pris i telefonen, så du er helt sikker. Prisen afhænger af racen, hvad den skal dække og “indkøbsprisen” (kattens værdi såfremt den livsforsikres).
Dertil kommer der en masse rabatter som kan opnås. Rabatterne er individuelle fra person til person, også grundet antal af katte man forsikre.[/QUOTE]

Det lyder meget godt, men jeg må indrømme i disse internet-tider, så forventer jeg bare lidt mere information på selve hjemmesiden.
Der står intet om hvad tillægsforsikringerne koster, og hvilken rabat man kan få ved flere katte. Jeg kan beregne prisen for en kat, men ikke lægge avlsforsikring oveni :thumbdown:
Jeg bliver meget mistænksom over uigennemskuelige priser og ukendte rabatter, for når jeg ikke er god til at tale i telefon og tinge om prisen, så er jeg sikker på at jeg bliver snydt, hvor mere ihærdige kunder får bedre pris.

Er der nogen som kan give mig et link til det med selvrisiko pr. periode ? Det er vel stadig pr. kat ? Så hvis jeg har tre katte med luftvejsinfektion som skal tilses af en dyrlæge så er det tre gange selvrisiko.?

Jeg betaler for at få tilset en enkelt kat ca. 550,00 plus evt. lidt medicin. Selv den lave selvrisiko vil ikke give mig noget som helst her. Skal katten genses af dyrlægen i samme forløb giver jeg vel 350,00 her kan jeg så være heldig at få 80% af 250,00 kr. godtgjort, hvis jeg vel og mærke har den dyreste forsikring med laveste selvrisiko (650,00)
En test for f.eks. Giardia koster 350,00 skal flere katte testes er der nok lidt rabat, men min selvrisiko er vel stadig pr. kat så selv med to tests (start og slut) for jeg ikke rigtig noget dækket.
Får en af mine katte FORL, eller hvad det end nu hedder pt, og skal have fjernet tænder, dækkes intet.

Ja - ved akut tilskadekomst, kejsersnit og lign. er der nok en rimelig refundering, men ved en præmie på omkring 120,00 kr. pr. kat pr. måned ved pt. 7 katte taler vi om ca. 10.000 om året. Mine to kejsersnit (i åbningstiden) kostede ca. 5.000 og 6.500 - her ville jeg f.eks. ved mellemste selvrisiko kunne have fået omkring 3.300 og 5.600 retur så ikke engang et års samlede præmie på kattene ville være tjent ind, og kejsersnittene var over to år. Samtidig håber jeg, at jeg har fået min del af kejsersnit og at statistikken vil være med mig de næste år :kryds:

Produkterne er bare så svære at gennemskue når man har flere katte med forskellige behov, og jeg er ikke så naiv at jeg ikke forstår firmaet skal tjene på forsikringerne, men jeg vil bare også gerne se at jeg måske kan få noget ud af det.

Kunne jeg udelukkende forsikre mine killinger for skjulte fejl og mangler hele det første år efter de er flyttet ville jeg elske det. Jeg hader den usikkerhed der er ved killingesalg og vil give en del for at få ro i maven. når jeg sender en baby ud af huset.

[QUOTE=Wijelo;1181324]Det lyder meget godt, men jeg må indrømme i disse internet-tider, så forventer jeg bare lidt mere information på selve hjemmesiden.
Der står intet om hvad tillægsforsikringerne koster, og hvilken rabat man kan få ved flere katte. Jeg kan beregne prisen for en kat, men ikke lægge avlsforsikring oveni :thumbdown:
Jeg bliver meget mistænksom over uigennemskuelige priser og ukendte rabatter, for når jeg ikke er god til at tale i telefon og tinge om prisen, så er jeg sikker på at jeg bliver snydt, hvor mere ihærdige kunder får bedre pris.
[/QUOTE]

Jeg har ikke de store problemer med at tale i telefon - men jeg gider ikke, hvis jeg kan blive fri og sådan noget som forsikringer skal kunne ordnes pr. computer kl. 3 om natten, hvis det er dér, det passer ind i min hverdag at tage fat i det.

Da Agria lige var kommet til Danmark talte jeg lææææææænge i telefon med en af deres sælgere (og hun var netop sælger af den type, der får penge for at køre kunderne træt) og ikke alene kunne hun ikke tilbyde mig særligt gode priser - øjensynlig er burmesere i Nordsjælland konstant evigt og altid hundesyge og hos dyrlægen, for de koster spidsen af en jetjager :frowning: - hun blev VED med at omtale Fanny som min tæve på trods af, at jeg rettede hende indtil flere gange. Jeg er sikker på, de har rettet sig på i hvert fald det punkt, men hvis jeg skal bruge forsikring til mine avlskatte, bliver det hos Dyrekassen, der allerede før Agria kom til byen dækkede et kejsersnit pr. hunkat og hvor selvrisikoen er lav, præmien fornuftig og dækningsbeløbet på omkring 27.000 pr. kat pr. år. Udover tænder og andre ting, som ingen forsikring alligevel dækker, er mine dyrlægeudgifter dog så lave (også i tilfælde af kejsersnit lørdag nat), at jeg hellere vil være selvforsikret med en god kassekredit :slight_smile:

Det er jo det jeg frygtede for skal jeg ha en ny Gustav må jeg jo gå til opdrætteren og håbe at jeg i det mindste kan få en killing efter samme hun og transporten er jo en del af indkøbet af katten i og med pengene forlader mig for at få fat i en erstatningskilling/kat.

At vi ikke alle får samme tilbud er noget … Er mine katte ikke det samme værd som andres. Er det rimeligt at jeg vil ku få dækket mine omkostninger til at hente en ny i Slovakiet og andre opdrættere ikke kan få dækket transporten. Sku jeg ha en ny Burmilla ville det være logisk at hente den i enten Australien eller Canada. Det er ikke bare noget man gør 2 gange på kort tid.

Jeg har aldrig haft mine katte forsikret, og har måske været heldig, at jeg er sluppet med kun få store udgifter, som : Kat opereret en week-end p.g.a. " ædt gavebånd" , - -
weekend beøg hos dyrl. p.g.a.dehydreret - morkat + kuld på 5 kilinger, - - - og et kuld på 3 + mormis indlagt 5 påskedage p.g.a diarrhoe. Ellers har mine katte aldrig vært syge, og det årlige “tjek” , med vaccinatoner er jo " en del af fornøjelsen ved Hobbyen [:thumbup:

Cats](http://javascript<strong></strong>:void(0)) og Conni

for mig er avls delen i agria til hunkattene - nemlig at der er to kejsersnit ( ikke at det forhåbentlig skulle blive relevant ) og at killingerne er dækket ind som en enhed. samt at der er indbygget skjulte fejl forsikring. den er der selvfølgelig nogle begrænsninger i , for vi må jo ikke glemme- det er et forsikringsselskab ! deres fornemste pligt er at slippe for at betale !
det gælder både for mennesker, dyr, bolig etc. derfor er der ofte vage formuleringer i betingelser, så man kan sno sig. de aller værste jeg har set var rejseforsikringer. der var fex et sted hvor jeg skulle have lægens tilladelse hver eneste gang jeg skulle rejse, bare fordi jeg har type 1 diabetes. Tro på det …

Jeg har en kennel forsikring i dyrekassen, for 3 hunde betaler jeg det som en vil koste i agria…

Kattene har aldrig været forsikret

Men da jeg egentligt ikke synes jeg har behov for forsikringen længere, samt at den bliver dyrere fremadrettet så er jeg ved at indstille mig på ikke at have nogen sygeforsikret og selv sørge for at være dækket ind

Til jer der har avlsforsikring i Agria så skal I være opmærksomme på at den IKKE dækker FIP - i.e. hvis I sælger en killing ud der senere får FIP så dækker jeres forsikring IKKE. Men - som jeg forstod på de to jeg talte med på dyrskuet - hvis man ISTEDET ( eller hvis man virkelig vil bruge penge - også) laver en individuel forsikring på killingen INDEN den flytter ud - og så laver en aftale med køber og Agria om at forsikringen følger katten - så kan det altså lade sig gøre. I praksis - som jeg har forstået det - så skal man kontakte Agria og give dem tilladelse til at kontakte køber - hvorefter køber forsikrer katten. NÅR katten er forsikret ophæver Agria opdrætters/sælgers/overdragers forsikring og det betyder i praksis at katten er dækket hele tiden ( i.e. fra den første karens tid udløber - mener den er på 1 mdr). DENNE forsikring dækker også FIP og andre sygdomme katten kan få - også sygdomme der evt. kunne komme fra katteriet. Det kræver blot at katten tilsyneladende er sund ved overdragelsen.
Der er den sædvanlige selvrisiko - og jeg går ud fra at forsikringen ikke dækker en ny kat - men det er sådanne ting der skal undersøges nærmere. Og så skal man jo teste og se om det i det hele taget virker. Men den aftale ligger i hvert fald tættere på den “overdragelsesforsikring” jeg har efterlyst.

Og nej - tandproblemer dækker de ikke.

Dyrekassen har faktisk et tilbud som kan være interessant - kræver blot at jeg skifter klub fra RK til Katteklubben.

https://www.dyrekassen.dk/DK/Kat/Katteklubben.aspx

Jeg tolker det som, at hvis jeg har forsikret min hunkat i dyrekassen, kan jeg få mine killinger gratis forsikret den første måned efter overdragelse til ny ejer, hvis de flytter inden de er 4 mdr.

Så det vil dække hvis killinger bliver syg som følge af stressen ved flytningen.

Jeg kan vist få rabat på 10% uanset hvilken klub jeg er medlem af, men den gratis killingeforsikring kræver vist medlemsskab af Katteklubben, men det er da værd at overveje.

At de “kun” dækker et kejsersnit er fint for mig, jeg vil alligevel ikke bruge en hunkat i forsat avl, hvis hun har fået et kejsersnit, så risikoen for to på samme kat er for mig ikke eksisterende.

[QUOTE=Wijelo;1181444]Dyrekassen har faktisk et tilbud som kan være interessant - kræver blot at jeg skifter klub fra RK til Katteklubben.

Jeg tolker det som, at hvis jeg har forsikret min hunkat i dyrekassen, kan jeg få mine killinger gratis forsikret den første måned efter overdragelse til ny ejer, hvis de flytter inden de er 4 mdr.

Så det vil dække hvis killinger bliver syg som følge af stressen ved flytningen.

Jeg kan vist få rabat på 10% uanset hvilken klub jeg er medlem af, men den gratis killingeforsikring kræver vist medlemsskab af Katteklubben, men det er da værd at overveje.

At de “kun” dækker et kejsersnit er fint for mig, jeg vil alligevel ikke bruge en hunkat i forsat avl, hvis hun har fået et kejsersnit, så risikoen for to på samme kat er for mig ikke eksisterende.[/QUOTE]
Det er korrekt at Katteklubben, som en del af vores samarbejde med Dyrekassen har lavet en aftale med om startforsikring af solgte killinger solgt af Katteklubbens medlemmer.
Tilbudet er fuldstændig uforpligtende, og køber skal selv henvende sig for at få policen forlænget, såfremt de forsat ønsker forsikringen af katten. Du behøver IKKE at have forsikret mormis for at benytte dette tilbud - eneste krav er et medlemsskab af Katteklubben :slight_smile:

[QUOTE=milos mor;1181451]Det er korrekt at Katteklubben, som en del af vores sponsoraftale, har lavet en aftale med Dyrekassen om startforsikring af solgte killinger solgt af Katteklubbens medlemmer.
Tilbudet er fuldstændig uforpligtende, og køber skal selv henvende sig for at få policen forlænget, såfremt de forsat ønsker forsikringen af katten. Du behøver IKKE at have forsikret mormis for at benytte dette tilbud - eneste krav er et medlemsskab af Katteklubben :)[/QUOTE]

WOW - det lyder godt. Det kan da være I lige får et ekstra medlem på den konto.
Se det var noget jeg kunne bruge til noget :thumbup:

[QUOTE=Wijelo;1181444]Dyrekassen har faktisk et tilbud som kan være interessant - kræver blot at jeg skifter klub fra RK til Katteklubben.

At de “kun” dækker et kejsersnit er fint for mig, jeg vil alligevel ikke bruge en hunkat i forsat avl, hvis hun har fået et kejsersnit, så risikoen for to på samme kat er for mig ikke eksisterende.[/QUOTE]

Ang at skifte klub osv - jeg vil klart anbefale en snak med dem. Ofte behøver man ikke skifte klubber osv for at få en god forsikring. Katteklubbens aftale kender jeg ikke i detaljer muligvis er den anderledes, men med en snak når man virkelig langt

Når det nu er en særaftale, Katteklubben har forhandlet sig frem til som et led i en sponsoraftale, kan jeg bestemt ikke forestille mig, at andre end Katteklubbens medlemmer har mulighed for at få den type forsikring - det ville være fuldstændigt hul i hovedet. Og jeg er enig med Lone i, at det er en type forsikring, der kan appellere til mange opdrættere :slight_smile:

Kender ikke aftalen, så kan ikke udtale mig om den. Mit indlæg var mere generelt. Fx er vi i TICA, og da vi kontakte dem fik vi at vide, at de kun giver rabat til FD opdrættere. Så snakkede vi om det og fik samme vilkår. På samme måde har jeg fået dækning for ting gennem årene, man skal ikke være bleg for at gribe knoglen og tage en dialog - det var mere det jeg ville frem med

Dette tilbud er KUN for Katteklubbens medlemmer, så nej man kommer ikke langt med en snak mes Dyrekassen. Dette er en mulighed for vores opdrættere, således at killingerne kommer hjemmefra med en forsikring, som giver både opdrætter og køber en tryghed. Om køber vælger at forsikre efter udløb er op til dem, men jeg synes det er er godt tilbud som en del af vores opdrættere med glæde har benyttet.

Igen - jeg snakker ikke om det pågældende tilbud, men kommer med en opfordring generelt til at gribe knoglen og tage en dialog med dem. Det har jeg haft gode erfaringer med som jeg derfor deler :slight_smile: Og ja det er et SUPER tilbud - det burde spredes ud til flere klubber - hvorfor har de andre ikke den aftale, hvis jeg må være nysgerrig? Det er en flot aftale :ok:

Gribe knoglen er måske nemt for dig, men ikke for mig. Jeg foretrækker at klare så meget jeg kan pr. mail, da jeg generelt har det skidt med lige netop telefoner, og jeg er træt at, at nogen kan få bedre vilkår end andre blot ved at tale godt for sig - det vil altid ske på bekostning af dem som ikke har talegaverne i orden.
Jeg bliver aldrig sælger, kan ikke finde ud af at prutte om priserne og betaler derfor altid det som står på prisskiltet, og ja - jeg ved jeg derfor betaler for meget i mange tilfælde, men sådan er det bare…

Muligvis fordi de andre klubber IKKE har en sponsoraftale med Dyrekassen? Og sandsynligheden for, at Dyrekassen tegner sponsoraftaler med mere end én klub, er nok ikke så stor.

I hvert tilfælde er det en superaftale :ok: