Avls forsikring til hunkatte

Hvilken forsikring har i til jeres hunkatte.
Jeg regner med at få tegnet en forsikring til mine hunkatte når de skal indgå i avl og fjerne den igen når de er færdige i avl.
Det jeg vil være dækket for er det berygtede kejsersnit lørdag nat og så problemer med killingerne der kunne opstå, hvis de blev syg
Snakkede med agria manden og kan se jeg kan få en forsikring til ca 800 kr(hvis jeg trækker stamnavn og viking cats/FD medlemskab fra) hvor jeg har en selvrisiko på 1000 kr.
Så vidt jeg forstod dækker den killingernes sygdom til de er 15 uger og kejsersnit osv på hunkat.
Grund til jeg ikke vil tegne en generelt er det simpelhen ikke kan betale sig for mig med alle de undtagelser der er så kan de det bedre betale sig for mig jeg sætter prisen på forsikringen til side.
Læste så i bruchure noget med skjulte fejl dækkes også hvad betyder det

Hvilken forsikring har i til jeres hunkatte/killinger, hvad giver i og hvad er selvrisikoen. Hvad dækker det konkret.

Håber i kan hjælpe med jeres forsikring erfaringer

Jeg har Agria, og har lidt samme holdning som dig.

Giver vidst omkring 750kr. pr. hunkat, men der er jo også en god håndfuld forsikret.
Agria dækker killingerne fra 5uger-15uger

Pt er ingen af vores katte forsikrede - ingen forsikringer dækker vores behov til rimelige penge.

Jeg har ikke nogen af mine katte forsikret på nuværende tidspunkt, men skulle jeg vælge at gøre det, ville jeg nok vælge Dyrekassen, da de giver den bedste dækning for pengene :slight_smile:

hvilken pris,selvrisiko og hvad dækker de så?

Jeg kan se, de har fået et nyt produkt https://www.dyrekassen.dk/DK/Kat/Forsikringer/Katteriforsikring.aspx

Men jeg har ingen anelse om, hvordan det dækker i forhold til andre produkter - jeg har bare aldrig set noget prismæssigt fornuftigt i Agria og derfor ville jeg under alle omstændigheder vælge Dyrekassen, hvis jeg skulle vælge igen.

Jeg har ikke mine avlskatte forsikrede. Dels er det utrolig sjældent at mine hunkatte har behov for et kejsersnit ( så sjældent at det det koster at forsikre vil være langt mere end et kejsersnit koster). Dels synes jeg ikke at forsikringen dækker ordentligt når det gælder killingerne. Jeg talte med Agria på dyrskuet og som jeg forstod dem kan det bedre betale sig at forsikre killinger/katte der skal flytte ud og så lave en aftale med køber om at forsikringen overgår til dem efter et par måneder. Agria kan efter aftale køre forsikringen over til ny ejer UDEN KARANTÆNE - hvis dette aftales mellem opdrætter, Agria og køber. Da den individuelle forsikring dækker mod FIP og avlskatte forsikringen IKKE gør - så ser jeg det som en klar fordel. Man kan forsikre killingen fra 6 uger så det kan jo altså også dække evt. sygdomme opstået mellem dette tidspunkt og killingen flytter ud.

Jeg har agria og er fuldt ud tilfreds
polka har avls, syge, livs og medicin forsikring
toundra det samme - avl
og jeg betaler ca 250 kr/måned jeg får dækket en del af toundra hjerte medicin og hcm scanninger også dem i udlandet (hun var scannet fri, da jeg tegnede forsikringen) min nye kat kan jeg forsikre når hun er 6 uger selvom hun ikke er født hos mig der er dog nogle særregler fordi det er en import.

Vi har ikke nogen af dem forsikret, for i vores situation kan det bedst betale sig at være selvforsikrende. Men hvis jeg ville, så blev det Agria, som også er det jeg anbefaler killingekøberne, ikke mindst fordi Agria også spiller på den lange bane: http://www.agria.dk/agria/artikel/om-forskningsvirksomheden - den slags giver altid points i min bog.
VH
Susanne

Jeg har agria og er glad for dem. har også kun mine piger forsikret mens de er “aktive”.
Men efter 2 kejsersnit i vagt, en indlæggelse pga brystbetændelse i vagt, udredning af maveproblemer, allergi behandling og udredning samt diverse syge killinger og en omgang klamydia ,så vil jeg ikke undvære det for noget i verden!

Om man vælger det ene eller det andet er vist liiidt en smagssag men jeg bla at tidligere var det lidt unikt hos agria at selvrisikoen var pr. periode og ikke pr “skade” , så småtingene kunne også komme til at tælle med. ved ikke hvordan det er idag.

Indtil nu har jeg ikke fundet et koncept der tilfredsstiller mig som opdrætter. Det er ALT for dyrt. Sidste gang jeg undersøgte det dækkede forsikringen ikke hvis jeg fik noget smitsomt ind som man dels skulle finde ud af hvad var delt efterfølgende skulle finde ud af hvor mange af mine katte der var smittet og derefter skulle behandle dem og evt slutte af med at teste/finde ud af om de nu også var blevet raske af behandlingen. Skulle jeg uforvarent sælge killinger som smitter sin nye families (opdrætters) katte med efterfølgende behandling som hos mig til følge dækker forsikringen heller ikke.
Selvrisikoen kom på tale ved hver opgave/sag om erstatning selv om de sker samme dag og i samme arbejdsgang hos dyrlægen.

Der er mange aspekter i det økonomiske tab af et avlsdyr. Indkøb af ny kat er i mine øjne det mindste. Lige nu har jeg en gut gående hentet i Slovakiet. Han vil være i hvert fald 2 år inden han skal bruges. Lad os sige at han dør som 2 årig så vil jeg ha brug for enten at kunne indkøbe en ny han med de samme udstillingresultater og samme alder med dækning af alt fra indkøbet sker til han er 2 år og identisk med den døde på alle måder.
Dør han pludselig og har fået killinger som er solgt til avl som f.eks 6 årig og det viser sig at det er en genetisk defekt som kun han har og som er givet videre til nye opdrættere som har brugt killingerne/kattene til avl hvem skal så dække. Ja ansvaret ligger jo hos mig men er ikke bekendt med at jeg kan forsikre mig mod den slags.

Her bliver pengene lagt i skuffen. Ca. 800kr for hver kat forsikret som de fleste kan blive vil betyde en samlet præmie på i hvert fald 8000kr. Og de kan vel at mærke ligge og dække år efter år uden at skulle fornys.

P.S.

Med de dyrlægepriser der er almindelige idag kan jeg godt se logikken i at kunne forsikre sig men det er som med al anden forsikring det der står med småt må ikke betyde at jeg ikke kan få erstatning på stort set al det som jeg ønsker at forsikre mig imod.

Jeg kører også med selvforsikring.
Da jeg heller ikke synes dækningen er god nok.
Der er ikke dækning for tandproblemer, udredning og behandling af parasitter og smitsomme sygdomme i hele katteriet, og samtidig er selvrisikoen for høj.
Det kunne være en mulighed hvis det som Kira skrev var selvrisiko for en periode og ikke pr. behandling, men jeg tror ikke det er helt realistisk.
Jeg har 4 voksne katte og 3 killinger pt. Min kattekonto får 1750,00 pr. md, samt det meste af prisen for solgte killinger, og der har indtil nu været penge nok selvom kontoen i perioder har været lidt tyndslidt.:ups:

Det kunne være interessant, hvis som Teresa skriver, man kan tegne en forsikring på killingen i en alder af f.eks. 6 uger og lade den følge med til ny ejer. Det ville være rart med et sådan fast produkt, som ikke skulle aftales fra gang til gang :thumbup: Her ville jeg være meget interesseret…

Vores er forsikrede ved Dyrekassen

hos agria ER det pr periode. netop bla derfor jeg har dem og de dækker altså også fx undersøgelse for giardia og den slags.
mine undersøgelser ledte mig i sin tid frem til at agria er til avl og dyrekassen til kæl.

mine er så udelukkende sundheds og avls forsikret og avls delen koster forsvindende lidt og så er mine killinger dækket i den periode hvor kat Iv killinger typisk kan være lidt sarte.
det får jeg for under 100 kr pr kat pr måned. og med 2 fertile piger i huset ville jeg f… skulle spare op længe for at dække et kejsersnit på en søndag.

jeg har valgt medicindækning fra fordi det oftest ikke er såååå dyrt igen
havde jeg nu en 10 stykker som kunne lave “pulje” opsparing sådan så de mindre heldige dækkes af dem der aldrig får brug for puljen, jamen så tror jeg også jeg var selvforsikret.

jeg ville ønske at jeg kunne tilkøbe en tanddækning, på linje med andre tilkøbsforsikringer som hos mennesker og den ville jeg godt give en god pris for, eftersom det er et ret almindeligt problem :slight_smile:

[QUOTE=kira v;1181241]hos agria ER det pr periode. netop bla derfor jeg har dem og de dækker altså også fx undersøgelse for giardia og den slags.
mine undersøgelser ledte mig i sin tid frem til at agria er til avl og dyrekassen til kæl.

mine er så udelukkende sundheds og avls forsikret og avls delen koster forsvindende lidt og så er mine killinger dækket i den periode hvor kat Iv killinger typisk kan være lidt sarte.
det får jeg for under 100 kr pr kat pr måned. og med 2 fertile piger i huset ville jeg f… skulle spare op længe for at dække et kejsersnit på en søndag.[/QUOTE]

Jeg er helt enig, og jeg har været meget glad for mine forsikringer - som jeg fik efter jeg havde brugt 20.000 kr på 1½ måned på min kastrat Diego… Jeg kan godt se at når man kommer over et vist antal, så kan det være for mange penge pr. måned til at det kan betale sig :slight_smile:

Jeg har netop forsikret mine tre hos Agria. Vettel og Mariechen indtil videre kun sygeforsikrede, Mona både sygeforsikret og avlsforsikret. Mariechen vil blive avlsforsikret hvis det engang bliver aktuelt. :slight_smile:

Hvad dækker avlsforsikringen så? Hvad koster det pr kat.

Hvad ville jeg f.eks kunne få udbetalt hvis min Slovenske han dør. Hvor går aldersgrænsen på muligheden for at få en kat avlsforsikret i begge ender af livsforløbet.

Jeg er helt klar på at policerne bliver mere og mere tilpasset vore behov.

Jeg har pt 7 fertile katte som det kunne komme på tale at forsikre. og 6 derudover som kan blive syge eller komme til skade.

[QUOTE=Babette;1181316]Hvad dækker avlsforsikringen så? Hvad koster det pr kat.

Hvad ville jeg f.eks kunne få udbetalt hvis min Slovenske han dør. Hvor går aldersgrænsen på muligheden for at få en kat avlsforsikret i begge ender af livsforløbet.

Jeg er helt klar på at policerne bliver mere og mere tilpasset vore behov.

Jeg har pt 7 fertile katte som det kunne komme på tale at forsikre. og 6 derudover som kan blive syge eller komme til skade.[/QUOTE]

Jeg vil helt klart anbefale dig at ringe til dem. De kan lave en pris i telefonen, så du er helt sikker. Prisen afhænger af racen, hvad den skal dække og “indkøbsprisen” (kattens værdi såfremt den livsforsikres).
Dertil kommer der en masse rabatter som kan opnås. Rabatterne er individuelle fra person til person, også grundet antal af katte man forsikre.

[QUOTE=Temple Bar;1181143]Jeg kan se, de har fået et nyt produkt https://www.dyrekassen.dk/DK/Kat/Forsikringer/Katteriforsikring.aspx

Men jeg har ingen anelse om, hvordan det dækker i forhold til andre produkter - jeg har bare aldrig set noget prismæssigt fornuftigt i Agria og derfor ville jeg under alle omstændigheder vælge Dyrekassen, hvis jeg skulle vælge igen.[/QUOTE]

Det er nu ikke et nyt produkt, det er blot blevet synligt :slight_smile: Jeg har haft denne forsikring i flere år.
Den har samme dækning som den almindelige sygeforsikring, den største forskel er at man kun har en police som alle kattene er under, og at der tilføje / fjernes katte løbende, og så lige lidt rabat :slight_smile: