Awol

Jeg er i gang med at lave mad og har brug for at skifte affaldsposen. Sætter den fyldte ud på trappen for at gå ned med den senere (hvilket jeg nok glemmer, men intentionen er der :høhø:). Kattene er forsvarligt lukket inde i stuen - det er de ALTID, når jeg åbner døren ud til trappen. Også selv om jeg bare hurtigt skal åbne og lukke igen. De er alt for hurtige og kan nærmest nå at smutte ud, uden at man opdager dem.

Tilbage ved madlavningen kommer jeg til kødet, som abyerne får noget af. Lillen er der straks, men Asani kommer ikke. Jeg tænker han er gået ind i soveværelset, hvor han ofte sover, og ikke har hørt/lugtet maden. Usædvanligt, ganske vist, han er tosset med råt kød, men det kan vel ske. Da jeg kan gå fra kødet, går jeg ind for at hente ham, men han er der ikke.

Jeg kalder på ham og leder overalt. Soveværelse, badeværelse, stuer - ude på altanen er jeg henne for at kigge over gelænderet. Tænk, hvis han har fundet et hul i nettet. På et tidspunkt har jeg også døren ud til trappen åben, simpelthen fordi det er det eneste, jeg ikke har forsøgt. Jeg kalder, men han er der ikke. Så jeg leder videre inde i huset. Ingen åbne skabe, og heller ingen skabe, jeg har haft åben for nylig, som han kunne være i.

Endelig bliver jeg enig med mig selv om, at han jo MÅ være smuttet ud på trappen, da jeg satte posen ud, og gør mig klar til at gå på jagt efter ham nede i kælderen. Så jeg lukker de andre to godt inde, åbner døren - og så piver 1 stk. abyssinier ind ad den med halen højt i vejret. Han har tydeligvis været på et spændende eventyr, det dumme dyr :hjerte:

Jeg troede virkelig, han var i stuen, for som sagt - jeg tager ALDRIG nogen chancer med den dør :doh:

Godt at han ikke var længere væk :smiley:

For katten da - han er godt nok hurtig :uha: og nærmest usynlig :tihi:
Godt han var lige i nærheden !

Ja, i princippet er det jo ikke så slemt, hvis han bare er et sted på trappen. Problemet opstår, hvis nogen åbner hoveddøren eller døren nede i kælderen :blegne: Selv om han er inde i sikkerhed nu, kan jeg godt blive helt elendig af at tænke på det :S

[QUOTE=DK Lindvig;1195818]For katten da - han er godt nok hurtig :uha: og nærmest usynlig :tihi:
Godt han var lige i nærheden ![/QUOTE]

Jeg fatter ikke, hvordan det kunne lade sig gøre, at jeg ikke så ham. Men der er jo en grund til, at jeg ALDRIG tager nogen chancer med den dør - undtagen når jeg gør alligevel. Åbenbart :dokdok:

Du er ikke alene Ingrid - selvom det nok er en ringe trøst :cool2:
Jeg ved ikke, hvor mange gange jeg er kommet til at lukke Gra(Nada) inde i vores viktualierum. Hun er også lynende hurtig, nærmest usynlig, og hun når altså at snige sig forbi mit falkeblik. Meget, meget mærkeligt :høhø: Endnu er hendes miav så spædt, at jeg ikke kan høre hende kalde. Det er først, når hun begynder at kradse på døren, at jeg ved præcis, HVOR hun er (igen-igen) :S

Mine katte kommer aldrig ud af døren, aldrig - men alligevel har jeg oplevet det efter jeg er flyttet til huse med kælder. Begge steder har jeg prøvet at have en kat væk. Og fundet den i en krog i kælderen.

NU dobbelt sikrer jeg - sørger for kælderen er løst og vinduer lukket inden jeg åbner ned til trappen