Babycoat?

Hvornår går en Maine Coon typisk fra babycoat til voksen pels?

Kan en Maine Coon godt have et hovede, der er for lille?

Det første er meget forskelligt. Alt efter hvornår den er født på året skal den nogle gange igennem 2. vinterskifte… og for andre sker det bare…

Ja, det kan en kat sagtens. Også en maine coon. Hovedet skal være i proportion med resten af kroppen… Der sker for de fleste katte under væksten at de er uharmoniske på nogle punkter, og for nogle er det så hovedet. Især kastrater ses det på, synes jeg. Nogle katte ender også med for lille et hoved som voksne

Katten er født i August, så burde den vel ikke have babycoat?

Ingen af forældrene har et lille hovede :slight_smile:

[QUOTE=DK Blackangel;839409]Katten er født i August, så burde den vel ikke have babycoat?

Ingen af forældrene har et lille hovede :)[/QUOTE]

Tror vi alle har prøvet at lave afkom der som voksne fik for smalt /lille hovede uanset forældrene havde gode hoveder…sådan er opdræt så tricky.

Ib har osse stadig babypels. Han er ved at skifte, Stevie er stort set skiftet men Ib er stadig mest baby-blød og ikke glat endnu. Og han er osse fra august, så baseret på det vil jeg mene det godt stadig kan være babypels :slight_smile:

Ok, jeg må vente og se. :slight_smile:

Men hvad der er et for lille hovede for den ene, behøver vel ikke at være et for lille hovede for en anden?

En kat i den alder er stadig i vækst og hovedet er ofte ikke i proportion til en krop der er under konstant forandring, ligesom en teenager:)
Især hanner kræver en masse tid og tålmodighed, hunkattene et eller to kuld også afhængig af race før kroppen igen er harmonisk og har fået bredde, både i ansigtsform og krop.

Marina

[QUOTE=Marina;839712]En kat i den alder er stadig i vækst og hovedet er ofte ikke i proportion til en krop der er under konstant forandring, ligesom en teenager:)
Især hanner kræver en masse tid og tålmodighed, hunkattene et eller to kuld også afhængig af race før kroppen igen er harmonisk og har fået bredde, både i ansigtsform og krop.

Marina[/QUOTE]

Så må jeg væbne mig med tålmodighed, selvom det er svært. :tihi: