Babymad til kat

Hej,

Jeg har et - for mig - et kæmpe problem:

Jeg har et perser kuld på 11 uger, og jeg har problemer med at få de banditter til at spise.
Jeg har snart prøvet alt: kogt fisk, kylling, makrel, torskerogn, tun, rå kød, dåsemad osv.
Men det eneste de vil spise er opblødt blendet foder -tilsat fløde, de nægter at spise noget med klumper i.
Og jeg kan godt se, at de mængder de spiser, det er slet ikke nok til at dække deres behov.
I går lykkedes det mig, at få den ene til at spise ganske små mængder kød - det blev puttet i munden, og endelig blev det ikke spyttet ud igen.
Jeg blev i går, af en tysk opdrætter anbefalet at bruge Hipp babymos med kylling.

Kan huske i starten af min opdrætter karriere for over 15 år siden… der købte jeg noget af det pulverstads, man bruger til menneskebørn.

Det er der i kommer ind i billedet: jeg kan jo ikke huske hvad jeg brugte…
Kom frisk med erfaringer !

det skal lige nævnes, at jeg har støttefodret killingerne en del - da deres mor var døden nær da killingerne var små 2 uger gamle.

Jeg har hørt at flere bruger alm pulver grød til babyer (risgrød og andet uden frugter)… Og Tilståelse mine katte og killinger stjæler for et godt ord min søns pulver grød… Lige nu får han risgrød med æble og mango, men kattene elsker det og jeg skal holde øje med at de ikke spiser det før ham… Men prøv det uden frugter tilsat… Der er grød der minder om den hun anbefaler, men den er klumpet her i landet og er til børn over 6 mdr.i Tyskland er de fra 4 mdr men de er uden klumper

Den sidste vi havde af den tyske hipp med kylling brugte vi desværre for 14 dage siden så jeg kan ikke give dig en…

Men der er forskel på de tyske og danske mærker…

Takker, så må jeg prøve lidt forskelligt

Jeg brugte i tidernes morgen maizenagrød (lavet på kaffefløde i stedet for mælk) med torskerogn til Sagas killinger… de åd som var de betalt for det :slight_smile:
Totalt udkogt ris med råt kød var også et hit.
Og med Oddy tog jeg simpelthen bare og puttede “ny mad - ADRRRRR” i munden på ham… som regel fandt han ud af at det jo altså var vældig godt. Jeg blendede også kød og kom i creme fraiche, og han var helt vild med Hills A/D, som jeg brugte i begyndelsen, da han skulle have tørkost - hældte simpelthen en spsk tørkost op sammen med en slat vandopslemmet A/D… Vupti, et styk killing, der spiste tørfoder :slight_smile:

[QUOTE=Lai-An´s;1188157]Hej,

Jeg har et - for mig - et kæmpe problem:

Jeg har et perser kuld på 11 uger, og jeg har problemer med at få de banditter til at spise.
Jeg har snart prøvet alt: kogt fisk, kylling, makrel, torskerogn, tun, rå kød, dåsemad osv.
Men det eneste de vil spise er opblødt blendet foder -tilsat fløde, de nægter at spise noget med klumper i.
Og jeg kan godt se, at de mængder de spiser, det er slet ikke nok til at dække deres behov.
I går lykkedes det mig, at få den ene til at spise ganske små mængder kød - det blev puttet i munden, og endelig blev det ikke spyttet ud igen.
Jeg blev i går, af en tysk opdrætter anbefalet at bruge Hipp babymos med kylling.

Kan huske i starten af min opdrætter karriere for over 15 år siden… der købte jeg noget af det pulverstads, man bruger til menneskebørn.

Det er der i kommer ind i billedet: jeg kan jo ikke huske hvad jeg brugte…
Kom frisk med erfaringer !

det skal lige nævnes, at jeg har støttefodret killingerne en del - da deres mor var døden nær da killingerne var små 2 uger gamle.[/QUOTE]

Prøv at blende alm vådfoder og tilsæt en lille smule fløde i starten?

Jeg har altid startet med en vælling af fløde og Maisena, hvor jeg så tilsætter eks torskerogn elller kogt moset fisk, eller eks. kogte kyllingehjerter, der har været en tur i food processoren. Men hurtigt efter tilsætter jeg lidt youghurt naturel, mest for, at vænne dem til smagen, da man aldrig ved hvornår killinger får diarrhoe, og her er yoghurt god til igen, at få maven “på ret køl” .:thumbup: M E N det kan være besværligt, at affodre et kuld kræsne kilinger med pegefingren God fornøjelse :høhø:

Det er jo præcis det de får nu - og de spiser bare alt for lidt!

Har købt Hipp risgrød, som jeg tilsætter en skvis fløde og blendet tørfoder. Og de ÆDER!
De spiser dobbelt så meget pr måltid end de plejer, så det er stor succes.

Nu afventer jeg så bare, at de vil tage noget der ikke er flydende, men lige nu er jeg bare lykkelig for bedre ædelyst.

når først de har bestemt sig for at være på tværs er det et helvede… har selv haft et par stykker :frowning: men før eller siden fatter de at tørt og vådmad er mad. men indtil da ----- gaaahh. det gælder om at finde det de vil æde og det har du heldigvis fundet nu :slight_smile:

men man tvivler jo på de nogensinde bliver til katte mens det står på

tak for de gode fif og indput i denne tråd…skal vist ud og handle i morgen …babygrød…er det på glas eller som pulver ?

Vil dine da ikke spise alm. vådmad? Evt. blandet op med KMR/modermælkserstatning? :slight_smile:

de vil ikke indtage RC baby mousse i alt fald, puha bawdr, jeg prøver senere i dag med A/D

almindelig vådmad til voksne katte har jeg ikke prøvet…men jeg kan da mose en pose kitten fra RC og se om de vil have det.

jeg har bestilt babycat fra RC, det kommer i morgen, så prøver vi med det…opblødt og tørt

de er jo små endnu…vægt mellem 403 og 508 g …5 uger på tirsdag.