jeg startede op i søndags (A/D rørt ud i KMR) lille Joy (mere end 100 g mindre end flæskemåsen Delight) elsker det…og spiser gladeligt med hele hovedet …sikke et svineri hun laver…godt jeg har hund der lige kan vaske det værste væk…
Delight gider ikke noget af det, nej fy føj…mors babs er laaaaangt det bedste… hun tager dog lidt hvis jeg giver på sprøjte…
kan jeg gøre noget ? alternativt
hvornår kan jeg begynde med opblødt tørkost (babycat)?
der står tørkost (babycat + persian kitten) i kravlegården til mormis…samt hun får resten af killingerne “blanding” + KMR.
jeg har ikke set de små prøve tørkosten endnu…prøvede med hakket oksekød i dag…det var no go…fy føj ud med det igen.
jeg kan ikke huske hvad jeg gjorde da jeg sidst havde killinger…
kom gerne med ideer til killingemad…
Sidst jeg havde killinger startede jeg dem op med henholdvis hakket oksefars rørt lidt op med noget modermælkserstatning og dette produkt fra RC
Det var de bare vilde med …Mine killinger var slet slet ikke interesseret i babyCat tørfoder før de var omkring 9 - 10 uger
det har jeg noget af…(det du linker til)…det skal prøves…tak
Det var mine helt towlige med …Jeg tror nok jeg lige i starten puttede et par dråber modermælkserstatning i, for at gøre det endnu mere flydende. Kogt fisk var osse noget af det første jeg serverede for mine.
Den lille hakkede en klo i min hånd da jeg ville flytte skålen så mormis også kunne nå…sidder med plaster på…den fede ænsede det ikke og gik over og gnaskede på kattegruset…(bare rolig det er det ikke klumpende)
jeg vil prøve kogt fisk, når fiskemanden kommer…
Jeg starter som regel med fisk, kogt med lidt havregryn, og rørt op med en sjat A38. Eller kogt torskerogn, hvis jeg kan skaffe det. Jeg bruger ikke det i dåse, for der er for meget salt og E numre i.
Rå fars kommer også ret hurtig på menuen, og jeg har altid killingetørfoder til at stå til dem. Mine går ombord i tørfoderet allerede når de er omkring 4 uger, og jeg opbløder det aldrig.
Skrevet før, ved det, MEN…det ER en rigtig god mislingeopskrift til den første mad man skal spise når man ikke længere KUn spiser babs
Lys fisk i en gryde og kun liiige dkket af vand…koges ganske svagt (her i huset heddder det, det plytter i gryden) så moses fisken ud i vandet, som IKKE hældes fra, når vandet og fisken er en tynd vælling kommes KMR modermælkserstatning i og til sidst en smule havregryn OG mindre end man skulle tro…det absorberer utroligt meget og hellere tynd end for fast i konsistensen
FiskeKMR-havregrød er GUD for mislinger OG også alle de andre
RÅ kød skal IKKE blandes sammen med mælkeprodukter og jeg blander det heller aldrig med modermælkserstatninger.
Det kan i uheldigst tilfælde give tynd mave og det har en nyspisende misling ikke lige brug for
Og ellers kan du blande KMR med hill vådkillingefoder og så mange andre
OG du kan koge kyllingbrystfilleter og blende dem og putte A38, creme fraiche eller kaffefløde i…eller give dem det som de er kogte…de har tænder, nemlig
OG når de bliver ca 6 uger prøv med en kylle…så for du igen brug for plastre :yah: for de bliver små løver og løvinder på et splitsekund:pote:
brita alle mine kyller har jeg foræret væk…jeg har ingen voksne der gider dem…
jeg vil prøve “GUD” maden en af de nærmeste dage.
oksekødet fik de ikke med mælk, bare rolig
Solveig torskerogn på dåse er også no go…jeg må på storindkøb når fiskemanden dukker op…og så håbe han har frisk rogn
[quote=haneben;399352]brita alle mine kyller har jeg foræret væk…jeg har ingen voksne der gider dem…
jeg vil prøve “GUD” maden en af de nærmeste dage.
oksekødet fik de ikke med mælk, bare rolig[/quote]
Nu har jeg jo ikke vildt mange killinger at trække erfaringer fra, men jeg kender da mange der som jeg giver det rå fars en lille sjat modermælkserstatning - Og jeg har ALDRIG haft en blød bæ hos mine killinger, men om jeg bare har været heldig tør jeg ikke sige
Jeg blander heller aldrig mælkeerstatning - eller kaffefløde for den sags skyld - med kød. Jeg har oplevet en flok killinger med endog meget blød mave, efter sådan en blanding. Så det risikere jeg bestemt ikke igen.
[quote=haneben;399314]jeg startede op i søndags (A/D rørt ud i KMR) lille Joy (mere end 100 g mindre end flæskemåsen Delight) elsker det…og spiser gladeligt med hele hovedet …sikke et svineri hun laver…godt jeg har hund der lige kan vaske det værste væk…
.[/quote]
-LOL
Åh jeg ser det for mig!
Bente, du må altså have kameraet klar, når du serverer for de små og missemor, for det lyder altså som syn for guder -LOL
Mine killinger spiste babycat fra de var 3½ uge gamle.
Først opblødt og et par dage senere uden.
De elsker det.
Men de spiser osse babycat mousse. Det elsker de osse.
Kogt kylling med baby vælling er osse mums for dem.
Måske noget vådkost blødet op i vand. Prøvede jeg til mine kræsne ilderhvalpe der ellers havde nægtet at smage på mælkeerstatning og opblødet tørfoder. Jeg prøvede animonda og det var dejlig let at gør til en god mos :?
GUUUD, jeg har IGEN skrevet GUD istedet for GUF. Mig og mit mærkelige tastatur …eller spassefingre
Jeg havde glemt det med kyllerne…det er ellers SÅ sjovt at se de små NÅR de får deres første kylsibob …så er det om at holde snitterne (fingrene) væk for ellers ender man med en fingerløs hånd
tak for billederne…det må bestemt være dit tastatur den er gal med…dine hænder fejler ikke noget, de kan nemlig sy nullerputsenge