Babys got a temper!

Hold op Tip har temperament!

Jeg har løbende talt med Elin om det - og vi grinr lidt af det for det er helt utroligt.

Jeg har aldrig før set en lille killing dr har så stort et temperament som Tipsen. Da han kom så stillede han sig ike op med krum ryg, men krøb sammen i defensiv aggressiv stilling og knurrede af de tre store (nanoq, tara og Nemo) men de store tog ham ikke så alvorlig. Langsomt faldt han til ro og så har der ikke været mere siden Maggie kom.

Men nogle gange så bliver han sur. Jeg mener virkelig sur! Også på mig. Hvis han fx ikke får sin vilje med at få min mad så går han hen og sætter sig foran mig på gulvet, ørerne ligger fladt ned og han ser bare sur sur sur ud. Jeg plejer at sige "“Drop det sure ansigt Tip! Det passer ikke til en killing”:slight_smile:

Så går der op til 10 min, hvor han forsøger at nedstirre mig med det onde sure blik - og hans hale er tyk! Og husk vi taler her om en kat, som er blevet løftet stille og roligt ned fra et spisebord, fordi han ville have ejers mad. Reaktionen er derfor en smule overdrevent, synes jeg:-)

Så rejser han sig og kommer hen og står foran mig og SNAKKER. Og her mener jeg virkelig snakkker - ja han skælder faktisk ud. Meeoooaw meeouaw - den får bare på alle tangenter. Alternativt så marcherer han - rigtig sur ser han ud - ud i baggangen, hvor der runger - og begynder at miaaauuve rigtig højt. Så kan Kattens Værn måske høre ham!

Jeg ignorerer ham må jeg indrømme.

Har I nogen sinde oplevet en bette kat der fra lille har haft sådan et temperament?
Jeg har dælme aldrig set det før.

Tip er fra maj 2008, han er flaskekilling og meget forkælet og elsker mennesker. På mange måder ligner han en siam i temperament fordi han er så social anlagt pga flasken vil jeg tro.

Han kan blive sur sur sur på de andre katte også - men slet ikke som på mig.
Nogle gange så springer han på Nanoq, men det overrasker Tip lige så meget som Nanoq, jeg synes det ser ud som om, han tror at Nanoq lige var Maggie (Tip er ikke min klogeste kat jo -uanset hvad Elin siger:-)))))

Så det er overfor mig, at han virkelig ser ud til at bære nag!

:slight_smile:

Utroligt - babys got a temper!

Jeg har ikke oplevet det - og håber heller ikke at komme til det.
Hvis det var en voksen kat med den adfærd, ville jeg faktisk blive bange for, at den kunne finde på at angribe :sorry:

But Mamas got one toooo!

Det tror jeg næppe Vivi -Tip er en kæmpe kylle:-) Spørg bare Elin og Pia, som har passet ham:-)

Jeg har prøvet at rejse mig og sige - var der mere? Så piler kræet væk og sidder under sofaen og ser sur ud:-)

Men nej han ville næppe gå videre i avl - havde han været en racekat af en slags-) Forhåbentlig ikke da med det temper temper:-)

Jeg synes han er morsom - mit bud er, at adfærden skyldes, at flaskekillingen her ikke skelner nær så kraftigt mellem om det er et menneske han sidder overfor som en anden kat/hund og at jeg derfor får samme blik som en kat ville få fra en sur kat :slight_smile:

Han ligner ikke en der vil angribe - han ser bare virkelig fornærmet ud. Jeg skal prøve at fotografere ham en dag - så skriger I af grin! Det passer slet ikke til en sød nuser-killing at se så sur ud:-)

Jeg arbejder jo med aggressive katte af og til i ejeres hjem - og de ser helt anderledes ud inden de angriber. Ham her er bare fornærmet og barnlig sur at se på:-)

MVH

Jeg har ikke oplevet det hverken hos en killing eller en voksen kat.
Jeg ville også bare ignorere ham, tror det er det eneste der hjælper.

Nu kender jeg ham jo ikke, men jeg er klar over han ikke angriber nu, eftersom han er killing. Det er ikke killingers natur at angribe.
Men jeg har hørt om flere voksne katte, der har angrebet - både ejer og måske specielt gæster, så hvis en kat reagerer sådan overfor mig, ville jeg blive bange …

Jeg tror nu heller ikke det er normal adfærd for flaskekillinger - kender flere opdrættere, der har opflasket killinger og det plejer de faktisk kun at blive mere kærlige af :slight_smile:

Ochta kan også blive rigtig sur og fornærmet - herhjemme går hun ofte under navnet “Hystaden”. Hvis hun ikke får sin vilje, eller man løfter på hende eller klipper kløer eller andet, som hun ikke bryder som om, så bliver hun eddikesur, og så få den ikke for lidt med lyd på - og også ofte kløer og tænder. Vi har været meget efter hende, og det er blevet bedre, men der sker stadig “uheld” så at sige. Bare se min anden tråd om dyrlægebesøg!

Dog er hun ikke sur i længere tid af gangen, og hun bliver heller ikke umotiveret sur.

Den ældre dame…:tihi:
herinde.
Undertegnede.
Har aldrig oplevet det - hverken med vokse eller killinger.

Jeg ville nu ikke ignorere ham;
men give ham en masse opmærksomhed/kærlighed :inlove:

Mange gode nytårs-tanker
Mona

Jeg griner mest af det må jeg indrømme - tror hvis I så ham så ville I gøre det samme.-)

Jeg har selv flasket en masse killinger op - de havde samme menneskelignende fornærmede træk som Tip kan få over for madmor:-)

Men naturligvis er der forskel på katte:-)

Jeg opfatter ham ikke som en trussel - han er ni ud af ti gange det mest kærlige og kælepottede der findes. Jeg tror nærmere han er teenager:-)

Men det ser skisme morsomt ud.

MVH