Hvorfor har jeg dog ikke de adgangsgivende krav?? Så havde jeg nok overvejet om jeg ikke skulle tage en ny uddannelse.
…MEN - og ja der er et men - hvordan er jobmulighederne bagefter? Det lyder såmænd fint med uddannelsen og det lyder også fint med de muligheder der er bagefter, men jeg har prøvet denne mølle tidligere. Tog informatikassistent uddannelsen og blev færdig i 1998. Dengang fik vi af vide, at der var mangel på arbejdskraft inden for faget, men da vi blev færdige, var der ikke lige nogle der havde brug for IA assistenter, så 25 ud af de 28 vi var i klassen, fik ikke arbejde inden for faget.
Hvordan tror i mulighederne er for job bagefter? og er det en uddannelse der vil glide ud i sandet efter de første 5-6-7 hold?
Der er åben hus den 11. marts fra kl. 13 og uddannelsen starter til september.
Dunno, men det er der jo flere der gør, altså glider ud i sandet… Jordbrugsvidenskab på AU omlægger også lige hele deres udd. efter bare et par år (så også ret tiltrængt), men det jeg hører er nu at der er ok jobs til dem efter deres kandidat
[QUOTE=Anne Korsbakke;543404]…
…MEN - og ja der er et men - hvordan er jobmulighederne bagefter?..[/QUOTE]
Jobmulighederne er fri fantasi. Der er ingen dokumentation for, at der er et marked. Der nævnes en række funktioner, som utvivlsomt vil have gavn af uddannelsen. Men er der kunder/arbejdsgivere, som vil betale for det?
… dyrekonsulent med ekspertise i at rådgive familier om deres kæledyr… … Du kan gøre karriere i … organisationer og sikre høje standarder for dyrevelfærd og miljø…
Det er lige sådan nogen, vi skal have som konsulenter i katteklubberne. – Så længe de er gratis. For hvis jeg skal betale for rådgivningen, så foretrækker jeg stadig at spørge min dyrlæge.
[QUOTE=Andreas;543464]Jobmulighederne er fri fantasi. Der er ingen dokumentation for, at der er et marked. Der nævnes en række funktioner, som utvivlsomt vil have gavn af uddannelsen. Men er der kunder/arbejdsgivere, som vil betale for det?
Det er lige sådan nogen, vi skal have som konsulenter i katteklubberne. – Så længe de er gratis. For hvis jeg skal betale for rådgivningen, så foretrækker jeg stadig at spørge min dyrlæge.
vh
Andreas[/QUOTE]
Det var sådan set også derfor jeg spurgte ind til jobmuligheder bagefter. Alle vil jo gerne have gratis rådgivning, men ingen kan leve af at levere en vare gratis - vel. At bruge 5 år af ens liv på at uddanne sig som ekspert i dyr, for så at skulle rådgive gratis er jo lidt dybt godnat. Kan man ikke finde job bagefter, er det jo “5 spildte år”. Forstår du hvor jeg vil hen?
Jeg synes det lyder rigtig spændende! Jeg overvejer at søge ind, men i så fald bliver det først om et par år… Skal lige være færdig med min bachelor som tekstilformidler, LOL. Men min plan er at ændre retning når jeg er færdig på min nuværende skole. Den oprindelige plan var at starte på Hund & Træning, men jeg kunne godt finde på at tage “Bachelor i husdyrvidenskab” først, som underbygning! Det kommer an på et par ting. Umiddelbart synes jeg, ud fra Opbygningen af uddannelsen, at der ser ud til at være meget kemi o.l… og det ved jeg ikke helt med… Men jeg har tænkt mig at undersøge det.
Det er jeg klar over, men jeg læste et eller andet sted, at den var 5 årig. Jeg kan desværre ikke finde det, men skal nok smide det op hvis jeg finder det.
Anne K - Ok, hvis der står det er det måske fordi man kan tage en overbygning som kandidat. Det ville undre mig såre hvis de pludselig begyndte at lave uni-bachelorer til 5 års, de er 3 års