Bachs nødhjælpsdråber

Jeg fik engang foræret en lille flaske bachs nødhjælps dråber, men har aldrig brugt dem.
Pyrus er mildest talt ikke glad for og skal ind i transportkassen, synet af den gør ham mange, hans tdligere ejer har haft ham væltet ned fra et bord i en transportkasse fik jeg i dag besked fra hende, så klart den ikke er sjov.

Jeg har derfor valgt at lade min stå i stuen med lidt guffer i og lidt legetøj og han studere den nu på afstand, håber det bliver bedre de næste dage. Han er helt rolig under transporten kunne jeg se i dag.

Men kan jeg bruge disse dråber og hvordan bedst muligt når han i næste uge skal til dyrlægen og snippes ?

mvh
Gitte

Nej, han bliver jo bedøvet med en sprøjte af dyrlægen før operationen, er jeg tilbøjelig til at sige. -tihi

Bach’s blomsterdråber virker overhovedet ikke. Man hælder bare alkohol på sin kat, og det kan jo give lige så forskellige virkninger som det kan hos mennesker…

Nej, kig her:
Helle har et god metode til ‘ind-i-kassen’-træning. Der er video af den her: [ame]http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=23582[/ame]

Lenschow har for nylig postet en tråd omkring træning af katte, der er bange for transportkassen. Prøv at søge efter den. :slight_smile:

Herhjemme står de fremme og kattene bruger dem jævnligt til at sove i.

[quote=Sheer;474593]Nej, han bliver jo bedøvet med en sprøjte af dyrlægen før operationen, er jeg tilbøjelig til at sige. -tihi

Bach’s blomsterdråber virker overhovedet ikke. Man hælder bare alkohol på sin kat, og det kan jo give lige så forskellige virkninger som det kan hos mennesker…

Du får det til at lyde som om man bare hælder alkohol på sin kat.

Bachs nødhjælpsdråber indeholder ekstrater af forskellige planter, som menes at have en beroligende effekt.
For at få disse ekstrater ud af planterne bruges alkohol.
Alkohol får planten til at frigive flere aktive substanser end vand el. planteolie.

Om dråberne virker på dyr, kan jeg ikke udtale mig om, men de virker på nogle mennesker.

Jeg ville ikke give en kat, der skal opereres, nogen former for naturmedicin,
da jeg / man ikke ved noget om kontraeffekt (tror jeg nok det hedder)
Altså om det, der er i dråberne, er det samme som det i narkosen, således at effekterne fordobles/øges.

Nej, kig her:
Helle har et god metode til ‘ind-i-kassen’-træning. Der er video af den her: http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=23582[/quote]

Helt enig.
Klikkertræning må være vejen frem, samt ros og kærlig omsorg.

Det hjælper selvfølgelig ikke Gittes kat her og nu, men på sigt gør det forhåbentlig.

[quote=GitteS;474578]Men kan jeg bruge disse dråber og hvordan bedst muligt når han i næste uge skal til dyrlægen og snippes ?

mvh
Gitte[/quote]
NEJ! Narkose er i forvejen ikke uden risiko, og du skal IKKE forøge risikoen ved at give katten en middel, som du for det første ikke ved om han har brug for, og for det andet ikke har nogen anelse om hvordan vil påvirke den narkose han får! Han skulle jo nødigt stå af under narkosen - lad være…
VH
Susanne

Enig med de andre, at jeg ikke ville bruge det i det her tilfælde, hvor han skal opereres.

Men jeg har brugt det ved aflivninger - både til mig selv og dyrene - og der synes jeg faktisk, at det har virket rigtig godt. De har slet ikke vist samme tegn på nervøsitet ved dyrlægen, men det skal så også siges, at på det tidspunkt i deres liv er jeg ligeglad med om jeg har dopet dem til den helt store guldmedalje på Bach’s.

Forresten er Bach’s Rescue Remedy for Pets altså uden alkohol.

Jeg synes du gør det helt rigtige ved at lade den stå i stuen, så han kan blive tryg ved den.

Han klarede jo turen hjem til dig, så mon ikke også han klarer turen til dyrlæge :slight_smile:

tusind tak for alle jeres gode råd, skal lige tjekke tråden igennem med træning af ind i kassen, men allerede i dag har han da lagt ved siden af kassen, så håber han vender sig langsomt til den.

Havde slet ikke tænkt tanke om det med naturmedicin kontra narkosen. Men kan jo sagtens se det rigtig i han ikke skal have det inden en op. Tak for hjælpen

MVH
Gitte

Kontakt en uddannet bach terapeut og spørg. Der er en liste over dem på google. Det må være det rette sted at henvende sig om den slags. Jeg bruger tit Bach i adfærdsbehandlinger med stor succes, men altid alene uden træning, og det er aldrig mig, der giver dyret dem - der henviser jeg til en der er uddannet i det.

MVH

Ps der er en smule alkohol i, men ikke mere end at jeg nå tage dem (jeg er ædru alkoholiker) og gravide må samt drægtige katte. På flasken står der alkoholopløsing - det er noget med konservering/holdbarhed og flydende form.

Der er også alkohol i mange creme, shampoo og make up

MVH