Bach's rescue-medicin

Der er efterhånden lavet en del videnskabelig undersøgelser, der viser at homøopatiske midler ikke har virkning

Et par er citeret her

Fornylig var også denne artikel i The Guardian - ‘Why we are calling for a ban on vets offering homeopathic remedies’

Denne video forklarer også mere - Ben Goldacre er forfatter til bogen ‘Bad science’

//youtu.be/TZiLsFaEzog

Bach’s remedier og anden homoopati kan ikke erstatte dyrlægen! Fysiske sygdomme skal dyrlægen behandle. Psykiske ubalancer kan ofte behandles med Bach’s eller homoopati.

IMO er det helt klart hos mennesket, at troen kan flytte bjerge. Man bør ikke tillægge katte en intelligens, de ikke er i besiddelse af :høhø: Jeg har Bachs nødhjælpsdråber stående, men har faktisk aldrig brugt dem. Jeg prøvesmagte dem, og synes det var stærkt på min tunge (testede lige igen i går med samme resultat) så det er ikke noget jeg vil give mine katte.

Der er alkohol i pga holdbarhed.

Og der er ikke nogen grund til at give dråberne i munden, virkningen er den samme hvis de kommes på ører, pels eller trædepuder.

Jeg har pøvet dem på min kat, der ind imellem hypersoignerer. Det har ikke haft en effekt overhovedet. Det eneste jeg har opnået (fatisk rigtig godt) resultat med, er Kalm/Anxi Calm :thumbup:

Og det var så slet ikke det, der blev spurgt om - men nu kom det lige med i tråden :tihi::ups:

[QUOTE=Musashi;1291014]Der er efterhånden lavet en del videnskabelig undersøgelser, der viser at homøopatiske midler ikke har virkning

Et par er citeret her

Fornylig var også denne artikel i The Guardian - ‘Why we are calling for a ban on vets offering homeopathic remedies’

Denne video forklarer også mere - Ben Goldacre er forfatter til bogen ‘Bad science’

//youtu.be/TZiLsFaEzog
[/QUOTE]

En eller anden forsker har gennemgået alle offentliggjorte undersøgelser af Bachs. Der var vist ingen af dem, der levede op til almindelig videnskabelig standard, men selv når man så bort fra det, var der ingen af undersøgelserne, der gav belæg for en effekt, der rakte ud over placeboeffekten. Men det var selvfølgelig undersøgelser på mennesker.