Nu er jeg simpelthen nødt til at spørge: Jer, der bruger Bach’s nøddråber til jeres dyr, ved I godt, at indholdet stort set udelukkende består af en eller anden form for alkohol (brandy)? Og har I det i givet fald fint nok med det?
Du kan også få den alkoholfri, hvis du bestiller i Tyskland.
Hvis ikke der er alkohol i, hvad er der så i?
Jeg har ikke nogle lige nu, men prøv at kigge på ApoRot, måske kan du læse der, hvad der er i. Der er også en anden der i 2010 har skrevet på KG, at der ikke er alkohol i dem til dyr, så jeg lige.
Glycerin, står der på en side, jeg fandt. Og det er fint nok?
Det skader vel ikke ligefrem, det er jo ganske få dråber det handler om. Men jeg ved ikke så meget om det.
Det må jo være et valg for hver enkelt, om man vil bruge det ene eller det andet. Hvis ens dyr er trist, stresset eller lignende, vil man vel gerne hjælpe det, på den ene eller anden måde.
Jeg ved iøvrigt, at vores dyrlæge har ordineret Bach’s rescue til en lille gravhund, det har hundens ejer fortalt mig. Jeg kan ikke huske i hvilken forbindelse, men ejer siger at, det hjalp hunden.
[QUOTE=Milles mor;1290966]
Jeg ved iøvrigt, at vores dyrlæge har ordineret Bach’s rescue til en lille gravhund, det har hundens ejer fortalt mig. Jeg kan ikke huske i hvilken forbindelse, men ejer siger at, det hjalp hunden.[/QUOTE]
Måske hjalp det ejeren, som dermed blev roligere og ikke længere påvirkede sin hunds adfærd
Jeg tror på, at dyrene er meget sensitive overfor vores adfærd og at vores nervøsitet og ængstelse kan smitte til dem. Hvis man har dårlige erfaringer med sit dyrs reaktion i bestemte sammenhænge, kan det nemt blive en ond cirkel, hvor man utilsigtet påvirker dyret til at reagere negativt. Jeg har selv oplevet og også hørt om katte, der håndteres bedre af fremmede på udstillinger end af ejeren selv - måske fordi ejerens nervøsitet smitter?
Så jeg tror ikke på effekten af bach’s, men jeg tror på placeboeffekten hos ejeren
Vil lige understrege at jeg som sådan ikke har googlet indholdet. Men hvis vi nu laver et tankeeksperiment som antager at vi tror på virkningen af Bachs så er en større del af diverse effekter relateret til noget adfærdsmæssigt og det kan igen relateres til noget i nervesystemet - sandsynligvis CNS. Hvis Bachs ingredienserne skal kunne komme ind og udøve effekten på nervecellerne skal de være opløst i et stof som kan komme over blod-hjernebarrieren - dvs. det skal være i noget der er fedtopløseligt og det er brandy, da alkohol er fedtopløseligt. Hvis det er opløst noget vandigt kan det slet ikke komme ind i nervesystemet.
… og når vi snakker dråbevis, så tvivler jeg på det har nogen negativ effekt
jeg tro bestemt ikke på Bach blomstermedicin overhovedet
Men jeg har konstateret at den hjælper Yaba, han fik en “kur” sidste år og har været medicinfri i 11 mdr, for første gang i hans 7 årige liv, så noget må det hjælpe.
Lige nu får han en kur igen, denne gang for angst, og det hjælper ham
Alternativet til Bach er resept medicin, som jo også har langt mere skadelige stoffet end den smule alkohol.
[QUOTE=Vipstøsen;1290978]
… og når vi snakker dråbevis, så tvivler jeg på det har nogen negativ effekt[/QUOTE]
:enig:
Det er homoøpatiske dråber korrekt?
Hvis ja så er noget dyrt vand/alkohol/glycerin I køber
Tror på meget men ikke homoøpatiske mediciner, men pointen er ikke hvad jeg tror på, men at tro kan flytte noget.
Der er masser af eksempler på at det virker, men hvorfor er vist ikke belyst.
Bare det virker er vel det vigtigste lige i denne sammenhæng.
Det er homoøpatiske dråber korrekt?
Tror på meget men ikke homoøpatiske mediciner, men pointen er ikke hvad jeg tror på, men at tro kan flytte noget.
Bare det virker er vel det vigtigste lige i denne sammenhæng.
[QUOTE=Beydana;1290971]Måske hjalp det ejeren, som dermed blev roligere og ikke længere påvirkede sin hunds adfærd
Nej, ikke i dette tilfælde.
Jeg tror på, at dyrene er meget sensitive overfor vores adfærd og at vores nervøsitet og ængstelse kan smitte til dem. Hvis man har dårlige erfaringer med sit dyrs reaktion i bestemte sammenhænge, kan det nemt blive en ond cirkel, hvor man utilsigtet påvirker dyret til at reagere negativt. Jeg har selv oplevet og også hørt om katte, der håndteres bedre af fremmede på udstillinger end af ejeren selv - måske fordi ejerens nervøsitet smitter?
:)[/QUOTE]
Jamen, jeg er enig langt hen ad vejen:ok:.
Så jeg tror ikke på effekten af bach’s, men jeg tror på placeboeffekten hos ejeren
Og du har da til enhver tid lov at tro nøjagtig, hvad du vil…
Det samme gør jeg :).
Hos cdVet.dk forhandler de udelukkende Dr Bach’s til dyr -og de er uden alkohol
Placebo effekten er betydelig, men jeg oplevede at en kur med Rescue dråber hjalp Fanni efter en skræmmende fremvisning i Plantorama.
Fanni havde kraftige mareridt, hvor hun vågnede med høj mijauen og ledte febrilsk efter mig, selvom hun lå oven på mig. Mareridtene fortog sig og hun fandt roen igen. Om det er alkoholen eller de homøpatiske ingredienser, det ved jeg ikke, men der var en tydelig forskel i løbet af kuren. Jeg var skeptiker og er det stadigvæk, men man skal jo også huske på, at medicin kommer fra blomster, urter og andet naturligt. Jeg ved ikke nok om homøpati til at afskrive eller tro blindt på det.
Jeg har også oplevet at akupunktur har hjulpet betydeligt på smerter hos Fanni.
[QUOTE=Milles mor;1290986]Og du har da til enhver tid lov at tro nøjagtig, hvad du vil…
Det samme gør jeg :).[/QUOTE]
Det er problemet for mig - at det netop er et trosspørgsmål, for der er ingen virksomme stoffer i (ud over alkohol i voksenvesionen), og der er ingen videnskabelig dokumentation for, at det virker. Jeg anerkender placeboeffekten hos mennesker. Den er veldokumenteret. Men jeg kan ikke se, hvordan man kan overføre den til dyr. Med mindre det altså er, som Katrine skriver - at det giver menneskene en placeboeffekt at give dyret stoffet, og at dyret så fornemmer det.
Jeg er ked af, hvis nogen føler sig angrebet. Det er jo ikke hensigten. Men når midlet bliver anbefalet til højre og venstre, er det også rimeligt, at vi diskuterer det. Lige som vi diskuterer forskellige former for medicin. Vi bliver klogere af det, fx har jeg allerede lært, at der ikke behøver være alkohol i
Bach’s dråber er meget mere end Rescue Remedy, som de fleste kender Får man blandet en specifik blanding til en kat, der rammer helt rigtigt, kan der ske underværker
Jeg er ret tilbageholdende med at stole på homøopati, men lige netop Bachs dråber mod angst ved jeg at Valentiner-Branth på Bygholm i hvert fald har haft gode resultater med i sin tid. Jeg blev lidt forbavset, men han gjorde helt klart at det ikke virkede på alting.
Til human brug har jeg i sin tid forsøgt med nogle ret dyre dråber, der skulle få min astma under kontrol. Det havde sq nær slået mig ihjel i stedet
VH
Susanne
Det er rigtigt nok, at de kan blandes på forskellige måder, men principperne for fremstillingen er jo stadig de samme. Hvis man gerne vil læse, hvordan de ifølge Bachs egne forskrifter bliver fremstillet, er der en beskrivelse her. Det er muligt, at andre gør det anderledes.
[QUOTE=HolmeInc;1290984]Det er homoøpatiske dråber korrekt?
Bare det virker er vel det vigtigste lige i denne sammenhæng.[/QUOTE]
Jeg er sådan set enig i, at tro kan flytte noget. Men tro hos hvem? Dyret? Eller er det nok, at mennesket tror?