Bad Nauheim tur/retur 2017

Jeg har været i udlandet. Selvom det er en resultat tråd vil jeg alligevel berette om en tur der med sikkerhed går over i historien af mange årsager :smiley:

Anne og Kamilla fik mig med armen vredet rundt på ryggen og mange overtalelser til at tage med til Tyskland :slight_smile: Vi skulle køre fredag men ak og ve… det arbejde tager uforholdsmæssigt meget af ens fritid så jeg kunne ikke få “solgt” min vagt.
Det havde den praktiske betydning at vi skulle køre fra mig kl 20.30, samle Kamilla op i Århus og så ellers bare give den gas hele natten for at nå hotellet kl 7.00 lørdag morgen, smide alt happengrejet af og så køre til show hallen.

Vi er alle tre fødte optimister og har tæske gode skills i tetris, hvilket viste sig at være en gave.
5 katte, tre tøser og oppakning i en Polo, jeg garanterer at det ikke var muligt at putte så meget som et par sokker mere ind i bilen da vi havde fået alt ind, ligesom vi var enige om at vi IKKE skulle have andet med hjem end certer for evt. præmier var der ganske enkelt ikke plads til. :tihi:

Vi ankom til et super hyggeligt lille hotel tidlig lørdag morgen og efter et hvil på 30 minutter fortsatte vi til hallen.

Det var en mindre udstilling med 168 katalognumre. Burene var sat i ring og det har jeg kun prøvet en enkelt gang før. Jeg synes det er meget venligt for udstillerne har god plads inde bag burene men i forhold til publikum synes jeg ikke det er optimalt :slight_smile: Men de er i Tyskland åbenbart ikke vant til at må røre på samme måde som vi gør i DK. Der var flere publikummer og andre udstillere der synes vi var underlige når vi slæbte katten ud på den anden side for at lade publikum hilse “ordentligt” på katten :smiley:

Lørdag var Brian hos Louis Coste. Han fik en rigtig fin kritik og sit cert uden ballade men tabte NOM til Fru Formands siam pga ørestillingen :slight_smile:

Lørdag aften var vi alle sammen godt møre… der var simpelthen ikke mere energi tilbage og efter et hurtigt aftensmåltid gik vi til køjs. Brian sov i min kuffert og jeg nåede dårligt at ramme puden før jeg var i drømmeland :slight_smile:

Efter en god nats søvn gik vi søndag i møde med et dejligt morgenmåltid og godt brygget kaffe. :slight_smile: Alt happengrejet blev pakket i Poloen og jeg blev igen kilet fast imellem transportkasserne :slight_smile:

Søndag startede godt og vi netværkede hver i sær med nogle spændende forbindelser :thumbup:
Brian som hele weekenden havde været i festhumør som vanligt blev ud af ingen ting sur på dommeren og hvæste ret kraftigt af ham. Hvad der triggede ham ved jeg ikke… Måske to singapura der talte grimt foran ham, måske chippen er begyndt at klinge af, der kan være mange årsager men jeg valgte at ABS’e ham da sådan en opførsel ikke går hos mig og han ikke skulle have en dårlig oplevelse.
Dommeren var noget overrasket over mit valg og var efter ansigtsudtrykket slet ikke enig. Men Brian er min og han skal ikke skabe sig på bordet :slight_smile:
Da han kom i buret igen knaldede han brikker en tid og var derefter sit glade gamle jeg igen :slight_smile:

Nu er det sådan at Anne ikke er så habil i tysk, jeg kan begå mig på turistniveau og Kamilla er ret god. Anne og jeg lærte virkelig meget tysk i weekenden og Kamilla blev bekendt med mange ord og vendinger hun slet ikke var klar over eksisterede :klapper:

Så her mandag morgen efter 4 timers søvn og med et kursus i udsigt over middag sidder jeg og små griner for mig selv over vores tur. Den har været fantastisk og vi var enige om at det kan vi godt gøre igen engang :slight_smile:
Brian fik sit udlands cert og selv om jeg trak ham søndag synes jeg stadig det har været en herlig udstilling :slight_smile:

Både Kamilla og Anne kan helt sikkert fortælle lidt også :slight_smile:

Tilføjelse… jeg får ticks hvis nogle begynder at tale om at kattebakker ikke fylder alverden :klapper:

Hvad snakker du om :tihi:

Som Luise skriver, så har vi været en tur nede over grænsen - og så et lille stykke længere, nemlig i byen Bad Nauheim tæt på Frankfurt.

Vi kørte fredag aften og havde planlagt at lande der lørdag morgen mellem 6 og 7. Trods en del vejarbejde på vejen, så holdte vi tidsplanen, for der var jo stort set ingen trafik. Og heldigvis løb vi heller ikke ind i Saladenfaden, så det gik :klapper: (ja, når man er 3 på tur med søvnunderskud, så skal det jo gå galt :tihi:)

Det var en hyggelig lille udstilling med ja, kun 168 katalognumre og der var også nogle stykker som ikke mødte op. Lige som Luise, så savnede jeg også den vanlige opstilling af bure, da man næsten ikke fik snakket med publikum. Vi fik også nogle blikke når vi tog kattene ud af burene og lod folk klappe dem :gruble:Men hvordan skal vi få folk til at blive interesseret i racekatte når de ikke må komme tæt på dem og høre noget mere om dem :?
Men, tyskerne havde så også gang i noget smart, de havde sat en stor screen op, hvorpå de projekterede alle dommerne og hvilke katte der skulle op næste gang. Det var faktisk en rigtig god hjælp, for det var ikke altid de lige huskede at tale tydeligt eller på engelsk. Men var du i tvivl om din kat var kaldt op, så kunne du bare se op skærmen. Fantastisk! hint hint Susanne :tihi::thumbup:
Nå, men sammensætningen af katte var også meget anderledes end vi er vant til i DK. Kat. I fyldt kun knap to sider i kataloget, der var stort set ingen aby’er og næsten ingen kastrater.
Der var kun 4 hankastrater i Kat IV. og Blua og Kaj skulle op mod hinanden hos Soojarit fra Schweiz og en SIA og en DEV skulle op mod hinanden hos en anden dommer. Men både den SIA og DEV var ikke mødt op, så det var Kaj mod Blua til nom og den vandt Blua, hvilket også betød at han automatisk var BIS. Det er selvfølgelig rigtig fedt at han blev BIS men det er bare en lidt tam fornemmelse at der ikke var andre på scenen. Nå, men jeg er stadig rigtig glad og stolt af Blua :smiley: Han vandt en pokal, kokarde og en kattebakke (som ikke fyldte noget som helst i bilen, vel Luise?? :tihi:) Vi havde jo vitterligt ikke meget plads i bilen, så Anne sagde strengt, at hvis Blua også vandt noget søndag, så måtte jeg sidde på det! :blegne:
Cookie fik masser af ros fra dommeren men tabte til en Devon.

Søndag var den SIA mødt op og vi kunne se, at vi skulle op til 3 forskellige dommere, så alle var sikret en nom og skulle så møde hinanden på scenen. Nu var der lige pludselig spænding om det. Vi var sikre på at den SIA skulle løbe med den, for den var altså pæn. Men men men, der skulle mere spænding til, der var 3 katte på scenen og 4 dommere som skulle stemme. De valgte at stemme på hver sin kat, men hov, der var en der stemte på en kat der ikke var på scenen! Men hvem stemte han så på?? Han havde skrevet forkert, så han ændrede jo sin stemme og det var ikke den SIA som vandt. Men hvem vandt så?? Det må Anne fortælle :thumbup: og gad vide hvem der så skulle sidde på sin pokal?? :klapper:

Vi kom også hjem med en ny ynglings dommer: Marteinn Tausen fra Island, rigtig flink, Dolph Lundgren look alike, men meget ærlig og så kunne han snakke dansk :thumbup:

Her lidt billeder:
Blua med udbyttet, en flot pokal og en fin kokarde :slight_smile: (og lillesøster i kattebakken :tihi:)

Det er hårdt sådan at være på langtur

Den famøse skærm. De kørte den ret simpelt med et excel ark, som de bare projekterede op på skærmen.

Nå ja lidt billeder af Brian bassen :tøhø:

Lørdag og just installeret :slight_smile:

Måske han også bare var træt… :hjerte: Han var i hvert fald så langt væk at det hvide vendte ud af øjnene :slight_smile: