BAER og HCM

Måske det så bliver LIFE næste gang, nu når I roser dem så meget.

Lige nu kan jeg bare ikke klare tanken om dem.
Og Marianne har været så sød.

Ja… Du har jo hørt det, men jeg vil også fortælle at jeg har haft en rigtig god oplevelse med LIFE og HCM scanning.

Når jeg engang får min første avlspige så vil jeg starte med at scanne når hun bliver et år. Men der er jo også ekstra fokus på briterne lige i tiden.
Jeg synes det lyder fornuftigt med en scanning af hende!

Hvordan er det nu med faste?
Hvor længe skal Missebarnet faste inden narkosen når vi har en tid kl 15?

Det synes jeg, du skal spørge dyrlægen om. Mange dyrlæger har deres helt egen opfattelse af den slags :slight_smile:

Skal hun i narkose for HCM scanningen? Eller er det i forbindelse med BAER testen?

Det er BAERtesten der kræver en let narkose.

[quote=PiaR;514815]Hvordan er det nu med faste?
Hvor længe skal Missebarnet faste inden narkosen når vi har en tid kl 15?[/quote]

Umiddelbart ville jeg sige hun kunne få sin morgenmad og så intet derefter. Men som Mette siger: Spørg dyrlægen :slight_smile:

I princippet bør man jo scanne inden første kuld, hvilket typisk er i 1-års-alderen, og derfra hvert år. Det er kun ikke-avlskatte det anbefales at vente med til 3 år.
Jeg vil også anbefale Jørgen Koch på LIFE, han er super dygtig og behagelig! Sådan noget, der har så stor betydning for kattens fremtid, der vil jeg have det bedst mulige svar.