Baer test af hvide katte?

Hejsa

Har jo Yang som er hvid og jeg mistænker hende for at være hel eller delvis døv. Vil derfor have hende baertestet, men hvor gøres det henne ? Jeg bor selv i Nordjylland.

Hvad er prisen og viser den nøjagtig hvor meget/lidt katten kan høre.

MVH
Gitte

Hej Gitte :slight_smile:

Har lige selv forhørt mig på et andet forum, da jeg fik oplyst af min egen lokale dyrlæge, at KVL/Life ikke længere udfører denne service. De henviser til Odder dyrehospital og det skulle koste omkring 850,- kr. Jeg ved så ikke om der er flere dyrlæger/klinikker i jylland, der gør det :sorry:

Mit spørgsmål gik så på, hvor på Sjælland man kunne få BAER testet sine katte og der var heldigvis en klinik i Husum :slight_smile:

Super. tusind tak for svaret, så vil jeg tage turen til Odder med skønheden på et tidspunkt ss

MVH
Gitte

[quote=DK Sacala;115227]Super. tusind tak for svaret, så vil jeg tage turen til Odder med skønheden på et tidspunkt ss

MVH
Gitte[/quote]

Det var så lidt :slight_smile: Pøj-pøj med det - kan du ikke lokkes til at fortælle hvordan testen udføres, når du har været igennem det? Er nemmelig drønnysgerrig -høhø

Jo det kan du da tro jeg kan :slight_smile:

MVH
Gitte

Se eventuelt her MB: Coonation.dk :slight_smile:

Tusind tak for linket.

MVH
Gitte

[quote=DK Sacala;115232]Jo det kan du da tro jeg kan :slight_smile:

MVH
Gitte[/quote]

Tusind tak begge to :ok: Jeg kan jo udfra Annie’s link se at katten er under bedøvelse ved testen - så jeg går lige i tænkeboks om jeg vil udsætte Fis for det, når nu jeg ved at hun er døv :slight_smile:

Hvad skulle formålet være med at BAER teste en døv kat?

Ja, det var faktisk lidt snørklet formuleret af mig -surrender så jeg kan godt forstå at du undrer dig :slight_smile: Sagen er, at jeg har fået en hvid skovser ind af døren (sammen med en kat af mit eget opdræt) som jeg ikke er i tvivl ikke er fuldt hørende. Men da jeg igennem længere tid har observeret små bitte tegn på at hun måske kan høre nogen lyde ihvertfald - så blev jeg lidt nysgerrig efter at få det be- eller afkræftet. Ikke fordi det har nogen reel betydning som sådan, for hun er kastrat og hygge-putte-kælekat, men det kunne måske være en hjælp i min kommunikation med hende. (Selvom jeg har hendes stamtavle og oprindelige salgskontrakt, hvori det er anført at hun er døv, er der ingen papirer, stempel eller lign. der angiver om hun er BAER testet fra opdrætterens side).

Men jeg kan godt se at det er en noget omfattende undersøgelse hun i så fald skal igennem, så indtil videre har jeg skrottet ideen.