Lasse ønsker sig en bærbar PC, så han kan sidde i stuen og spille.
Det er ikke avancerede spil han spiller, men det kan måske komme om et par år.
Hvilken bærbar vil være god?
Og eftersom han selv sparer sammen (ønsker sig penge til fødselsdagen), skal den naturligvis være i den (meget) billige ende.
Men hvad skal jeg kigge efter?
Til spil vil jeg anbefale en MSI bærbar, de er lavet til at kunne klare spil (også de helt store)
f.eks. MSI Bærbar CX705MX-039NE 17.3" | Billig
Det er i den billige ende af en god bærbar
Som han vil kunne få meget glæde af.
Jeg ved ikke hvad der direkte er bedst, men umiddelbart tror jeg, at denne er ganske udmærket. http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbare-computere/HPG62460SO/hp-g62-15-6-barbar
Mit valg falder blandt andet på:
[ul]
[li]Prisen er under 5000 kroner, og dermed kan I tilkøbe en ekstra forsikring på maskinen.[/li][li]Grafikkortet er ganske udmærket, men nok ikke effektivt til de helt store krævende spil (i hvert fald i høj opløsning)[/li][li]PC’en vejer ikke forfærdelig meget, så det bliver ikke til en “slæb-bar”. Vægten er 2,5 kg.[/li][li]Processoren er rimelig, og det samme gør sig gældende for hastigheden. Processoren er Intel Core i3, 2,36 GHz[/li][li]Der er 3 USB-porte[/li][li]Der medfølger Windows 7[/li][li]Designet har runde kanter og generelt synes jeg er designet på PC’en er lækkert. Designet minder om de gamle Apple MacBooks.[/li][/ul]
Den har dog nogle minus’er:
[ul]
[li]Den mangler bluetooth til fx overførsel af filer[/li][li]USB-portene er ikke 3,0, men 2,0 (men det er ikke et kæmpe problem).[/li][/ul]
Jeg synes, at maskinen er udmærket som spille-PC til mindre krævende spil, og den fungerer bestemt også godt som en studie-PC. Nu ved jeg ikke hvor gammel din søn er eller om han må bruge PCen på skolen, men den er bestemt et fint supplement til undervisningsbrug.
Lasse fylder 9 år på torsdag og han ønsker sig penge til at købe en bærbar.
Han har en stationær, men bruger den aldrig, da han ikke gider sidde på sit værelse.
Prisen har klart en meget stor betydning.
[QUOTE=Vivi_Fletcher;559272]Lasse fylder 9 år på torsdag og han ønsker sig penge til at købe en bærbar.
Han har en stationær, men bruger den aldrig, da han ikke gider sidde på sit værelse.
Prisen har klart en meget stor betydning.[/QUOTE] Så tror jeg bestemt, at han vi kunne få meget glæde af den jeg henviser til. Den kan i hvert fald køre spillet “Spore” (http://eu.spore.com/splash.cfm), som mange drenge i hans alder blandt andet spiller, ganske fint. Prisen synes jeg bestemt heller ikke er helt ude på et sidespor, men jeg tror dog det kan betale sig at købe en tillægsforsikring.
Men ta’ ned i den lokale Elgiganten og ta’ et kig på maskinen inden, og se om det er noget. Du kan eventuelt tage Lasse med, og se om han kan lide den. Det er jo ham, der i den sidste ende skal bruge den.