Bærbar-reparation af tast?

Jeg er kommet til at ødelægge min mellemrumstast :frowning: Den fungerer nu kun hvis jeg gør mig rigtig umage eller trykker flere gange…

Jeg ved af erfaring, at man ikke bare lige piller tasterne af på en bærbar lige som man kan på et almindeligt tastatur, men er der nogen der ved, hvad man så kan gøre? Det er ulideligt at skrive på denne måde! :doh:

Det er som om tasten er trykket for langt ned og at det fjederagtige der skal få tasten til at gå op igen ikke virker så godt. (Ved ikke, om det hænger sammen med at jeg bankede temmelig hårdt i tastaturet i går, fordi computeren var så irriterende langsom? :ups:)

Det lyder som om der enten er en krumme under tasten eller at den er fnasket ind i hår…
Prøv at vende bunden i vejret på den bærbare og ryst den og støvsug så forsigtigt tastaturet…
Hvis det ikek hjælper, så har jeg ikke andre ideer - men det plejer at gøre tricket herhjemme :wink:

Her kan du finde erstatnings taster og video over hvordan du piller en taste af og sætter den på igen Laptop Key Replacement | Keyboard Keys | LaptopKey.com

Tak for linket, Birthe. Det kan jeg også lige bruge. Magic har haft en del af mine taster pillet af med det resultat, at alt- og ctrl- ikke fungerer særlig godt. Som Else skriver - fjedervirkningen mangler. Og det hænder jo, at man skal bruge alt og ctrl - endda ofte på samme tid :surrender1:

Jeg har købt derfra og tør derfor godt anbefale dem :slight_smile:

Jeg har haft problemet med først mit “b” og derefter mit “t” og i begge tilfælde er det lige så stille gået i sig selv igen - sandsynligvis fordi hårene har fordelt sig anderledes :wink:

Så en anden mulighed kan simpelthen være at finde t-ordet frem og vente til det går i orden af sig selv :smiley:

Jeg-tror-ikke-det-er-hår.-Tasten-er-simpelthen-skæv,-og-sidder-længere-nede-end-nabotasterne.
Men-tak-for-links.-Jeg-vil-prøve-at-se-på-det. :ok:

Det bare typisk… Du kan også købe noget til at sprøjte på tasterne og så ryste computeren med rumpetten i vejret bagefter :slight_smile: Fungere glimrende

Her hjemme har Probie knækket min “,” tast af - så nu har jeg ingen knap, så trykker bare uden og det fungere egentlig meget godt.

De kan altså sagtens sættes på igen der skal blot den rette teknik til det og det viser de også på det sted jeg linker til. Har da skiftet rundt på mine taster da jeg havde en bærbar købt her i Frankrig :slight_smile:

Lige pt. har jeg ingen / tast. Den forsvandt ved en støvsugning :S
Selve tasten fik jeg fisket op af støvsugerposen, men jeg var ikke OBS på at den lille plastikdims nedenuder tasten også var væk :doh:

Så jeg vil da lige besøge den hjemmeside Birthe linker til, og se om jeg kan finde en dims så min / igen kan blive sat på plads.

Og ja, nu trækker jeg en nylonstrømpe på støvsugerrøret inden jeg støvsuger min computer :høhø:

Det kan man sagtens, medmindre det knappen sidder fast med er knækket - og det virker jo fint her uden tast :slight_smile: så jeg venter med køb af nye til Probie har rykket dem alle af :slight_smile: hehe

Hurraaaah. :wehu: Jeg har repareret tasten! Se lige, hvor man ge mel lem rum jeg kan lave! :smiley:

Tak for linket Birthe. :tak: Jeg vil ikke sige, det var nemt, men med masser af tålmodighed lykkedes det mig at få tasten pillet af, og efter 4 forsøg også at få den repareret. Det var ganske rigtigt ikke noget med hår eller krummer, men derimod hængslet under tasten, der i det ene hjørne var røget af en lillebitte krog.

Det virker næsten perfekt nu. Måske en ud af 50 gange er den ikke helt skarp, men ih, hvor er det en lettelse at kunne skrive blindskrift igen :breakdance::yah:

PS: Henriette, det koster kun 5 dollars at få en ny tast, + ca. 3,5 i porto. (Men i dette tilfælde kunne det altså klares uden at udskifte tasten)

Ihhh hvor dejligt at det virker igen. Ja jeg tænkte nok at det var det der var galt, men ret besværligt at forklare så jeg tænkte at linket nok skulle hjælpe dig på den ene eller den anden måde.