Bagemaskine i Aldi?

Igår var jeg i Aldi (“Aldrig” kaldte en kvik veninde den - for “der handler man aldrig”, hvis man ser ned på discountbutikker).

De har p.t. en bagemaskine til 350,- kr, og den er ikke udsolgt, der stod vel en ti stykker, og de har haft dem i nogle uger.

Måske er der allerede en af de mad-kattegale, der har købt en og testet den?

Jeg ved ikke rigtig, om jeg tør. Har meget dårlige erfaringer med køkkenmaskiner fra Aldi:
En saftpresser, der var noget nær umulig at skille ad og rengøre. Der skulle mindst 10 forsøg/kampe til…
En grøntsags-hakker a la dem til stavblender, der “kværnede” sig selv snarere end gulerødderne.

Men jeg er godt nok fristet af den bagemaskine. Er lidt rystet, når jeg går forbi div. bager-hylder, det er godt nok blevet dyrt!

Og så kunne man bage proteinrigt, ikke-sødt brød :savle:

Hm… jeg har bare en god køkkenmaskine og en ovn. Og efter jeg fik begge dele her for nylig er jeg blevet helt pjattet med at bage, vi har nu næsten altid et hjemmebagt brød i huset :slight_smile: (jeg havde planer om at bage og fryse ned, men så langt når de brød aldrig L)

Hvis man laver en koldhævet dej aftenen før tager det ca 30 minutter om morgenen at lave et frisk brød eller boller. De laver selvfølgelig ikke helt sig selv som i en bagemaskine, men til gengæld er de modeller jeg har set altså begrænset til at lave ret små brød…

Jeg har tidligere overvejet en bagemaskine… men jeg har allerede for mange ting-med-ledning til mit køkkenbord :wink:

Been there, done that.

Vi faldt også for ideen med hjemme- og friskbagt brød for et par år siden.
Og indkøbte en bagemaskine.

Jeg tror vi brugte den max 10 gange inden den blev omplaceret.

Besværlig at rengøre.
Lillebitte brød - med hul i.
Larmende.
Brugte meget strøm.

Pia, kan du huske mærket?

Way back when havde en (nu forhenværende, gudsketak for det) kæreste en suveræn bagemaskine, om det var Kenwood eller Bosch, et kendt mærke, meget solgt i Japan, og den var et hit!
Da blev jeg virkelig vild med ideen, og med dagens brødpriser, som sagt, så ville jeg bruge den.

Da jeg var teen og boede ude på kartoffelmarkerne, I ved, derude, hvor man skal gå nogle kilometer for at nå til en asfalteret vej, hvor der kører en bus 2 gange om dagen, så bagte jeg rigtig meget. Bagte, eksperimenterede med anderledes mad (inspireret af Grethe Schmidts bøger) dvs anderledes end fedt svinekød, sovs-og-kartofler hver dag…
Broderede, spandt med håndten, kartede - min mor fik mig aldrig med på at strikke og hækle, det er bare for monotont.

Men jeg blev kureret for at tilbringe mere end højst nødvendige få minutter i et køkken. Jeg har da bagt herovre, men det er snart længe siden.
Længe leve baked beans og bagemaskiner!

Og jo, jeg har popcornmaskine, slush-ice maskine, brødrister, blender og en ufo-formet æggekoger - men ingen kaffemaskine (der bor en ultra-effektiv MoccaMaster i mit kælderrum, brugt ved de fester, der er så alt for længe siden). Og jeg bruger dem.

En bagemaskine ville ikke stå og glo hos mig, dét er sikkert.

Jeg er også meget glad for min bagemaskine, men den fås desværre ikke mere. Jeg så også at de havde en i Netto, men lagde ikke mærke til hvad den hed. Jeg tror det var i sidste uge, måske der er flere tilbage endnu.

Venlig hilsen
Milles mor

Vi har en bagemaskine fra Lidl :slight_smile:
den er go’! :slight_smile: vi er tilfreds med den, og den er nem at rengøre!

Selv hvis man kan lide discountbutikker handler man aldrig der :tihi:

(Bortset fra LUX selvfølgelig :fløjte:)

Jeg har købt indtil flere computere i Aldi. De har altid været rigtig gode og til en RIGTIG god pris. Jeg ville aldrig være nervøs for at købe elektronik i Aldi bare fordi det er Aldi.

Hvis det var ang. mit, så ville elektronik netop også være det jeg ville købe… Det er deres dagligvarer jeg ikke bryder mig om…

Tak for alle tips!
Nu er jeg ved at læse brugsforvirringen, og den er en ægte af slagsen… :gruble:

Der er en række ting, som er anderledes end vanlig bagning - bl a kan man åbenbart ikke bruge en hel del korn og gryn, hvis man bruger timer til morgenbrød…:? Og man skal bruge tør-gær - that was new!

Til gengæld praler den af at have særskilte yoghurt-bægre :gruble:

Men jeg skal nok få skovlen under den!

Hæ, mht Aldi har jeg det omvendt:
De har som oftest et godt udvalg af frugt og grønt, i god kvalitet og til meget lave priser ifht Brugsen, Irma og Netto.

Brød-udvalget er begrænset, men efter som det i det seneste halvår generet er faldet til det halve udbud til den dobbelte pris, så er de ikke blandt de ringeste - derfor bagemaskinen.

Div. frugtjuice i karton koster også det halve af dem i æ Bruws’ køledisk.
Stort vin-udvalg, og excellente mini-flasker af rød- hvid- og rosé-vin til skovturen eller togturen (årh maaaan, Lis Missebo og mig på Struer-togt: Skåål, og så grinede vi! Hun forstår at nyde livet!)

Lavkalorie - helt i bund - remoulade, der smager ligeså godt som alle de fuldfede eller “snyde-light” (med en fedtprocent på 18!) - udmærkede, og meget billige frosne Pizza Margherita, som man så selv kan smække champignons, peberfrugt, løg, mager reven ost på. Convenience food, go Aldi.
Små snack-pizzaer både med og uden kød også.
Flaskefløde 8%, Leises favorit, koster så lidt!

Det siges, at de har nogle glimrende silde-fileter med ben, som katte elsker…
Og så Lux, naturalmente.

Joh, IMHO er der ingen grund til ikke at handle i Aldi. De er som regel flinke og hyggelige, jeg foretrækker langt Aldi for f eks Fakta!

Den bagemaskine skal altså i gang. På trods af de tidligere fiaskoer med Aldi-køkkenmaskiner smøger ærmerne op :smiley:

MiSi - Det handler nok om hvem der bestyrer butikken, for har boet overfor to Aldi’er, og deres grøntsagsafdeling har bare altid være elendig, så trods de billige priser på det (som de netop har), så har jeg droppet at handle grøntsager der, især fordi de ofte fordærver hurtigere :slight_smile: Så bruger jeg hellere Rema (vi bor ved en rigtig god, og den er også kåret som sådan), Fakta eller Lidl - og hvor jeg boede før så Netto eller Fakta :slight_smile:

Brugsen handler jeg så aldrig i. Har arbejdet i en, og var heller ikke dengang imponeret over priserne… :tihi: Og så har jeg heller aldrig boet i nærheden af en.

Håber du får styr på bagemaskinen! :slight_smile:

Glæder mig til at høre mere om bagemaskinen!

Jeg er meget glad for vores Aldi i Hundested, hvor jeg typisk en gang om måneden fylder op med “basisvarer”: Toiletpapir, kippers, majs på dåse, vatpinde, flydende håndsæbe, kattemad, juice, slik, pålæg, flåede tomater osv. Selvom jeg fylder en vogn med top kommer jeg nærmest aldrig op på 1000 kr. Prøv samme sag i Kvickly…

Når det så er sagt, så sætter jeg ikke mine ben (ikke ret gerne i hvert fald) i Aldi i Frederiksværk. Butikken er… ja, jeg ved ikke… nusset og rodet og mangler tit varer…

Sjovt, hvor forskelligt sådan nogle dagligvare butikker kan være…

Eva, det har du sikkert ret i.

Her er der stor forskel på Brugser. Jeg er så heldig at bo ved “byens bedste” - har testet Bruwser rundt om i Kbh gennem årene.

Vores lokale Netto har jeg simpelthen droppet, har ikke været der i snart 5 år. Sure ansatte, grøntafdelingen tom hen på eftermiddagen - nej tak.
Lidt ligesom Kgl Hof-apotek lige om hjørnet, hvor det først er fornylig, at jeg har besøgt dem igen, og de er blevet bedre. Men ellers er det helt konsekvent det elendigste apotek, jeg har frekventeret.

Lone, ja, det handler om, hvilke varer, man køber hvor. De Aldi’er heromkring er ret gode. Men de fører f eks slet ikke - gæt engang - baked beans :tihi:

MiSi - Ja, det viser jo virkelig bare hvor meget sådan en bestyrer kan gøre for om butikken er noget man gider handle i eller ej… Jeg haaader sure ekspedienter… (og er i øvrigt rigtig glad for vores yndlingsekspedient i Føtex… Vi ved sådan ligefrem hvad hinanden studere og alt sådan noget :tihi:)

Ja, Eva, netop :ok:
Min lokale Brugs og Irma viser det også.
Irmaen har jeg rost før, men Brugsen i Borgergade har i mange år været byens bedste brugs, sammenlignet med Chrhavn, Nørrebrogade, Strandboulevarden osv.
Selvom personalet pludselig skiftede generation fra alle aldre til mest 18-20 årige (fredag aften kl før lukketid var nærmest deres feststart), så er der stadig god service, og enkelte af de lidt ældre er der endnu.
Det firma, som har kapret dem, har kapret guld!
Store Lisbeth og jeg var på fin fod, udvekslede hårtips og meget andet. Kolossal kvinde, og et jern til sit job. Det klarede jeg aldrig.

PS Bagemaskine? Afventer overstået tandpine/rodbehandling/krone-eller-bare-tand-ud