Bagemaskine

Er der nogen herinde, der har en bagemaskine (og faktisk bruger den)?
Mon ikke der skulle være et par stykker i denne store mængde af hunkøn? :slight_smile:

Jeg har en og jeg er voldsomt glad for den. Jeg er færdig med at købe færdigbagt brød, det er helt sikkert. Det er billigere og så smager det enormt meget bedre, når det lige er kommet ud af maskinen for en halv time siden. :slight_smile:

Men mange af de brødblandinger, jeg har prøvet, har været utrolig kedelige. Især dem fra Lidl, som mange ellers har anbefalet. Finax er hidtil de bedste jeg har forsøgt mig med. Og heldigvis er de på tilbud i Metro fra i morgen! 4 poser for 32 kr. Så er vi nede i omkring 5 kr inkl. strøm for et lækkert brød. :slight_smile:

Er der nogen, der har en opskrift (med succes) til selv at lave brødet (læs: hælde i maskinen :tihi: ), som de har haft succes med? Jeg har læst mig frem til, at det åbenbart er et større projekt at finde det helt rigtige blandingsforhold.

Er der måske nogle gode fif, som man ligger inde med? Ja, så kan denne tråd også være til det. :slight_smile:

Tzaris patenterede Helse Veganer grovbrød :tihi:
½gær
5 dl væske(bruger selv vand)
6 dl speciel mel(man kan mixe imellem grahamsmel,fuldkornhvedemel, rugmel osvosv og finde dit eget mix)
½dl hybenpulver
1 dl kerner(bruger solsikkekerner selv) kan evt skiftes ud med soltørrrede tomater eller begge dele
6 dl alm mel
en smule honning en spiseskefuld fungere fint som udgangspunkt
evt lidt salt

kom i bagemaskine program 6(stort brød hurtigt) tager 1½ time på min.

Det er rigtig jums du skal bare finde dit eget grovmels mix :slight_smile:

Har du overvejet at købe en bage-bog :slight_smile:
Jeg bagte meget, da jeg var teen ude på kartoffelmarkernes overdrev, og der er altså rigtig mange gode opskrifter i bagebøger.
Hvis særlige forhold gør sig gældende mht opskrifter til bagemaskine, så er der sikkert masser at hente på nettet :?

Ages ago havde jeg en kæreste med bagemaskine, og ja, det er skønt med friskbagt brød om morgenen (den havde timer :ok: ). Hvad koster sådanne kræ for tiden?

De kan købes til 300 kr. Det gav jeg i hvert fald for min. Men de fåes også op til et par tusinde.

Og nej det er ikke bare at smide samme mængde ingredienser i en bagemaskine som med en normal dej i en ovn.

Hej,
Jeg har en lille hæfte med opskrifter fra min bagemaskine (jeg har nu brugt den NÆSTEN hver weekend i over 1½ år), den kan jeg scanne for dig, men du kan bare sende mig din mail adresse så sender jeg i løbet af weekenden.
Mvh,
Tamara

PS Du kan også bestille nogle bøger med opskrifter til bagemaskinen her: http://bagemaskinen.dk/index.php?page=bagebog

jeg har en…den var fin og interessant den første uge…nu samler den bare støv

Hva’ koster’n, Bente?
Og hvor stor er “uhyret”?

Jeg har sommetider overvejet at anskaffe sådan et dyr, men jeg tror aldrig jeg får nogen glæde af den. Jeg foretrækker at bage på den gammeldaws facon, med dej på hænderne og mel på maven. Det gør jeg til gengæld tit og ofte :smiley:

[quote=MiSi;422269]Hva’ koster’n, Bente?
Og hvor stor er “uhyret”?[/quote]

den er ikke til salg

faktisk pakkede jeg den ned i sidste uge, da vi skulle tømme vores køkken i det gamle hus, da det er lejet ud fra 1. september… når vi flytter tilbage igen engang om et års tid, kommer den fram igen, så kan jeg jo håbe den er spændende igen…eller nowet

[quote=tbes;421553]Hej,
Jeg har en lille hæfte med opskrifter fra min bagemaskine (jeg har nu brugt den NÆSTEN hver weekend i over 1½ år), den kan jeg scanne for dig, men du kan bare sende mig din mail adresse så sender jeg i løbet af weekenden.
Mvh,
Tamara

PS Du kan også bestille nogle bøger med opskrifter til bagemaskinen her: http://bagemaskinen.dk/index.php?page=bagebog[/quote]

Hej Tamara,

Tak for tilbudet. Jeg har dog også et lille hæfte med opskrifter som fulgte med.
Men jeg har ofte læst på diverse foraer om folk, som er trætte af kedeligt brød fra de normale opskrifter og at det er svært at finde det rigtige blandingsforhold. Så derfor var jeg ude efter nogen, som havde nogle opskrifter de havde haft succes med. Noget som var vel afprøvet. :slight_smile:

Men der er vist ikke så mange “magelige” bagekoner med sådan en maskine herinde trods den store overvægt af kvinder. :slight_smile:

Min er nu en 3 uger gammel og den bliver flittigt brugt. Minimum 3 gange om ugen.