Bakker?

Hos mig er der 1 ret stor, 3/4 overdækket bakke (forsiden var ligesom hængslet på, så man kunne klappe den op - jeg klappede den helt af :slight_smile: ).
Jeg har 2 kæle-persere, og de deles fint om bakken.
Dvs stride Gia er så grov overfor Leise, at hun lægger sig ude i gangen og glor, når han går på bakken - slemme pige.:venter:
Jeg fanger ikke rigtig tricket med de lukkede bakker med låge og filter. Dels bør en kattebakke ikke lugte(?) Bortset fra hø(r)mmerne, dem må man fjerne hurtigt, for de kan stinke. Men at lukke evt lugt inde i bakken, til gene for kattens fine lugtesans, kan i mine øjne da kun blive en kilde til urenlighed (?).

Jeg har 2 bakker til 3 katte men det faktisk kun den ene der bliver brugt

jeg har vist 9 bakker fremme til 8 katte… Jeg har det sådan fordi jeg har haft urenlige katte, men idag er jeg kommet til at holde af at havde mange bakker.

Mine bakker står nemlig ikke kun på gulvet, men også rundt på hylder, reoler og hvad der ellers er hævet fra gulvet. Min vane kom af at jeg satte kattebakker der hvor kattene strintede (jeg havde en hun kat der strintede) og hun gjorde det ikke kun på gulvet.

men nu slipper jeg for at Sussi min hund tror kattebakkerne er hendes madkasse og jeg føler at mine katte kan lide at der er bakker i forskellige højder.

Min han kat har to bakker, da ham jeg havde før stoppede med at strinte da han fik sin bakke nr 2.

Og ja folk kigger sjovt når de ser at vi har en kattebakke ved sidden af fjernsynet, men vi har vendt os til det og kommer der nogle på besøg som ikke kan tåle at se en kat lave stort i øjenhøjde, mens de spiser kage og drikker kaffe, så flytter vi bakken mens de er der.

Jeg har i lang tid haft 3 bakker til 4 katte men da den lille bakke stort set aldrig blev brugt har jeg lge fjernet den så nu er der 4 katte der skal deles om 2 store bakker. Jeg vil selvfølgelig lige holde øje her i starten om det giver problemer - men det tror jeg ikke. Jeg tømmer bakkerne 2-3 gange om dagen så de ikke bliver fyldt.

Her hjemme bliver der også tømt en hel del… men har dog bestilt flere bakker på zoopus… Mest fordi vi trænger til udskiftning… men nu også for at se om det hjælper på Yankie… Gør det det, ja så skal de gamle bakker blive lidt endnu… (suk)

Nå ja glemte helt - jeg tømmer tit jo - det er nok noget af det vigtigste at huske:-) Og så at gøre bakkerne rene og bruge godt grus - så tror jeg de fleste misser stopper med at tælle bakker:-)

Line: Det er en god idé det med flere højder - jeg har bemærket, at Tara altid hopper op i en stor sort gryde, som jeg har stående i løbegården - også sidder hun der og troner :slight_smile:

Jeg vil sige, at det kommer an på katten(e). Jeg har en kat og to bakker. Mickey tisser altid i den ene og laver pøller i den anden. Jeg har prøvet kun at have én stor bakke. Jeg arbejder hjemme, så jeg synes egentlig, at der var/er god service med bakketømningen. Jeg tømmer bakke, når jeg står op om morgenen, så snart jeg opdager i løbet af dagen, at han har været på bakken og sidste gang, inden vi går i seng.

Men han var ikke helt enig. Hvis han allerede havde tisset i bakken, og jeg ikke lige var der på pletten til at tømme den, kunne han finde på at lægge hømmerne på gulvet eller i badekarret. Det var dog især om natten, eller hvis jeg ikke var hjemme. Derfor har jeg nu i stedet to lidt mindre bakker, og nu er der ingen problemer. Jeg har prøvet flere slags grus, men er endt ved Extreme Classic.

Vi har to medium-store bakker, der begge er overdækket, der er godt grus i og de bliver tømt om morgenen og om aftenen, og det er helt fint til vores tre katte.

KH

Sofie

Jeg har 3 bakker til to katte. Har hørt det samme hos dyrlægen, at man skal ha en bakke pr. kat plus en ekstra.

Vi prøver det af… har bestilt 3 nye bakker… Så må vi se hvordan det går…

Vi har 2,5 bakke :wink: og vi har 5 katte

To store bakker (1 i stuen og 1 i gangen) og så har Daisy sin egen i soveværelset, da hun som den eneste sover sammen med os - lige nu er Sookie der dog også pga. den forestående fødsel.
Nu hvor det er ved at blive varmere regner jeg med også at stille en i havestuen eller i løbegården eller begge steder

Jeg har 2 bakker til 4 katte, og det går fint.

Vi har 3 bakker til 5 katte og så går de også udenfor ind imellem.

Jeg har 1 jumbo bakke til 3 missere og det går perfekt de tømmes 2 gange dagligt. :ok:

Jeg har to bakker til 3 katte, hvoraf den ene også bruger de udendørs faciliteter engang imellem :slight_smile: De bliver tømt morgen og aften og jeg har aldrig haft problemer med urenlighed og regner ikke med at ændre på antallet, når jeg får en kat mere.

Jeg har 2-3 bakker til 4 katte. Forstået på den måde at de har 2 som de har adgang til hele tiden og så er der en ude i udstuen som de har adgang til når de er derude.
(Når vi kommer lidt længere hen på foråret/sommer kommer der til at være adgang til udstuen næsten hele tiden)

Til 11 katte har jeg rundt om i huset 10 helt store overdækkede bakker uden låge, og de bliver brugt alle sammen + at kattene også bruger haven.

I nogle af bakkerne bruger jeg træpiller - i de andre extreme Classic.

Når her er killinger, er her tre ekstra bakker i form af nogle helt små transportkasser (uden låge) med ikke-klumpende grus. Så bliver killingerne fra starten vænnet til overdækkede bakker.

Extreme Classic er til dato det absolut bedste grus, synes jeg, men jeg må nok alligevel gå væk fra det.
Mine katte plasker meget i vand, går også ud og ind i regnvejr, og kombinationen vand+EC = “cementpletter” overalt: på gulve, sorte lædermøbler og et stort sort skiferbord.

Har 2 katte og 2 bakker:)

Jeg kan ikke lige huske hvad vores grus hedder… men det er ikke grus… det er små krystaller… og det er vi super glade for her hjemme…

Jeg har en stor hjørnebakke på badeværelset og en lille almindelig bakke uden top på i et næsten tillukket hjørne (så de har fred når de går på bakken) af stuen. Og så bruger jeg extreme classic, og så har jeg en litter lock spand så jeg altid kan tømme når jge opdager noget. Og jeg har nu haft gæster der spørger om vi har fjernet kattebakker eller hvad, siden der ikke lugter sådan lidt af kattetis mere. men tror det er fordi vi får tømt den når vi ser der er noget., og såå præcis det sand, det er super duper.

Nå men alt i alt 2 bakker til tre missere.:slight_smile: