Balbrian bolde fornyelse af lugten?

Mine snot forkælede dyr gider ikke lege med deres baldrian bolde når de er et par uger gamle for så lugter de ikke mere :doh: Kan man måske få noget baldrian vaskemiddel eller lign man kan vaske dem i så de lugter kraftigt igen :?

Jeg har hørt, at man kan friske baldrian-bolde op ved at dampe dem - jeg har ikke selv prøvet det :slight_smile:

Dem af vores katte som overhovedet gider baldrian “drukner” legetøjet i vandskålen, når lugten skal genopfriskes.

Du kan opløse baldrian piller i lidt vand, og sprøjte væsken ind i boldene med en kanyle.

smart :smiley:
LOL balBrian wow det kører for mig idag

[QUOTE=tzari;759029]smart :smiley:
LOL balBrian wow det kører for mig idag[/QUOTE]

Det havde jeg ikke engang lagt mærke til, før du selv gør opmærksom på det :tihi:

Man kan købe Baldrian dråber i en flaske i Matas.

At gøre dem våde virker her.

Men i stedet vil jeg anbefale at man har en dåse med baldrian granulat og skind (minkhaler, kaninhaler mm). Jeg har altid minkhaler liggende i dåsen og så ryster jeg den før kattene får minkhalerne. Duften holder ikke så længe som ved bolscher og dermed forpester det ikke huset helt så meget, og fordelen er at minkhalene er interessante igen efter en ny tur i dåsen med baldrian.

[QUOTE=JKJ;759117]At gøre dem våde virker her.

Men i stedet vil jeg anbefale at man har en dåse med baldrian granulat og skind (minkhaler, kaninhaler mm). Jeg har altid minkhaler liggende i dåsen og så ryster jeg den før kattene får minkhalerne. Duften holder ikke så længe som ved bolscher og dermed forpester det ikke huset helt så meget, og fordelen er at minkhalene er interessante igen efter en ny tur i dåsen med baldrian.[/QUOTE]

Det var et godt råd - tak for det.

Iøvrigt holder granat i legetøjet meget længere end når man injicerer væske.

Ej det skal prøves lyder smart hvor får jeg fat i granulatet henne

Jeg købte granulatet på en udstilling i Belgien - har ikke set det i DK

Det kan fåes i visse helsekost butikker.

Måske jeg skulle lave nogen færdige glas og sælge. :slight_smile: Hvis jeg købte stort ind kunne jeg nok sælge et glas med eks. 5 minkhaler for kr. 125-150. Men så skulle jeg sælge ca. 20 for at holde pengene hjemme.

Det er nok det billigeste legetøj jeg har - absolut ikke i indkøbspris men fordi det holder år efter år efter år (men måske andre racer er lidt hårdere ved minkhaler end mine briter).

hmm ok har nogle af jer købt ekstra så man måske kunne købe noget (alt efter prisen selvfølgelig hehe)

Man kan købe baldrian granulat i Matas.

For at genopfriske “duften” kan i nuldre kornene i bolde, vel og mærke det er de hjemmelavet :smiley: ved at knække granulaten åbnes der for nye “dufte” og vupti er de interassante igen.

Vores dyrlæge sælger små flasker med baldriandråber. Og jeg er ret sikker på at man også kan få det i Petworld eller Maxizoo.

Vores er gudskelov ikke særlig begejstrede for baldrian, de vil hellere ha’ katteurt som ikke stinker nær så slemt for mennesker :slight_smile:

Baldriandråber er der mange katte der ikke reagerer på.

Køb i stedet baldrianrod granulat i en helskostbutik. The good stuf…