Jeg har lige købt en flaske Baldrian idag, og jeg må nok sige at jeg er imponeret
Victor er helt forelsket i sit kradsetræ, og sit klatre-miljø. De ting blev sjældent brugt før, men nu kradser han KUN i træet, og elsker pludselig sin hængekøje, som han ikke var meget for at ligge i før.
Overvejer også at bruge det i transport-kassen, men er der steder som i IKKE anbefaler at man bruger det i?
Normalt har han intet imod sin transport-kasse, og tænker at han måske er svær at få ud af den, hvis jeg drypper Baldrian i?
Han faster lige nu, da han skal under kniven imorgen tidlig, så det er dejligt at der er nogle dufte der holder ham beskæftiget lige nu, så han måske kan glemme tanken om mad lidt, det lille mad-øre
Har os lige et spørgsmål angående narkose.
Jeg har købt Victors ynglings-mad til når han vågner efter narkosen imorgen. Men hvor længe efter de vågner går der egentlig før man må give dem mad?
Kan huske da min søster havde brækket armen som lille, og hun fik at vide at hun ikke måtte spise et stykke tid bagefter, for ellers ville hun brække sig.
Hun var STIK-tosset over at hun ikke engang måtte få en is, og kunne slet ikke forstå hvorfor hun ikke måtte få en, når hun nu havde været så meget igennem, så mine forældre bøjede sig og gav hende en is. Den røg selvfølgelig op igen med det samme, hvilket gjorde hende ENDNU mere tosset, fordi nu havde hun ingen is i maven mere, og så havde hun OVENI købet fået kvalme
Nå det var et sjovt lille sidespring om min MEGET temperamentsfulde lillesøster, men får katte også kvalme hvis de spiser umiddelbart efter narkosen?
Det tror jeg godt de kan ha’. Men en kat med kvalme spiser som regel slet ikke, hvad der jo er logisk nok. Du kan tit se at en kat har kvalme, de får mere mundvand af det ligesom os - så de går og smasker
Derimod skal man lige holde øje, for de kan være så søvnige stadigvæk at de kan dratte i søvn med hovedet i vand- eller madskålen.
Jeg har ikke oplevet nogen af mine have problemer, men jeg ville især være obs på om han er groggy stadig, for ofte tror de at de kan meget mere end de kan orke (eller er bange og utrygge) og kan finde på at kravle op steder, de ikke kan magte, og falde forkert ned.
[quote=Ann R;458281]Det tror jeg godt de kan ha’. Men en kat med kvalme spiser som regel slet ikke, hvad der jo er logisk nok. Du kan tit se at en kat har kvalme, de får mere mundvand af det ligesom os - så de går og smasker
Derimod skal man lige holde øje, for de kan være så søvnige stadigvæk at de kan dratte i søvn med hovedet i vand- eller madskålen.[/quote]
Ja det er også derfor at jeg har taget fri hele dagen imorgen, så jeg kan holde øje med ham
Det med vandet havde jeg ikke lige tænkt over, så jeg vil holde øje med at jeg hele tiden ved hvor han er
[quote=Simon;458287]Ja det er også derfor at jeg har taget fri hele dagen imorgen, så jeg kan holde øje med ham
Det med vandet havde jeg ikke lige tænkt over, så jeg vil holde øje med at jeg hele tiden ved hvor han er :)[/quote]
Jeg ved heller ikke hvor almindeligt det er, men det kan ske, så better safe than sorry. Som regel vil de gerne sove, og de skal helst holdes i ro og holdes varme. Her har det som regel været sådan, at hvis jeg kan give varme og tryghed, så kommer det med at holde sig i ro lidt af sig selv. I praksis har det været noget med katten på skødet, pakket ind i et tæppe eller en trøje. Så sov de rusen ud. Det var så om at ha’ en god murstensroman eller en stak DVD’er parat, mens man sad fanget der
Hvor skønt at Baldrian virker hos dig
Charlie virker pænt ligeglad - sofaen er stadig bedst at kradse i… måske jeg skulle prøve at sprøjte kradsetræet igen, da jeg ikke har prøvet mens vi har haft Bailey. Måske det har en effekt på ham - ja, det må jeg lige prøve i aften!
[quote=Garfield.;458343]Hvor skønt at Baldrian virker hos dig
Charlie virker pænt ligeglad - sofaen er stadig bedst at kradse i… måske jeg skulle prøve at sprøjte kradsetræet igen, da jeg ikke har prøvet mens vi har haft Bailey. Måske det har en effekt på ham - ja, det må jeg lige prøve i aften! [/quote]
Hehe det synes jeg at du skal gøre. Victor var ikke til at lokke væk fra sit træ, da jeg havde behandlet det. Han plejer ellers at komme hvis man klapper med hånden på det sted man vil have ham hen til, men igår havde det INGEN effekt! Der skulle rives og gnides hoved op ad træet, så han selv måske kunne komme til at lugte ligeså dejligt
Hen på aftenen var han stadigvæk glad for de ting jeg havde behandlet, men det var ikke en besættelse for ham at være helt tæt på dem mere, men han holder sig da stadigvæk til at kradse i træet
Men der står på flasken at man skal dryppe tingene hver 14. dag, så jeg kunne godt forestille mig at du skulle dryppe dine igen, hvis det er ved at være noget tid siden
Buster er også vild med Baldrian, men jeg bruger det kun med mellemrum, for at bevare “nyhedens interesse”.
Jeg har både noget fint skåret baldrianrod, som jeg fx. drysser lidt af på en stol etc.
Og jeg har baldriandråber som jeg fx drypper på noget legetøj.
Når han får den skårede bldrianrod er han helt vild og ruller sig rundt i det etc, og man kan virkelig se nydelsen lyse ud af ham…
Til gengæld er han fuldstændig ligeglad med katteurt, sm mange katte ellers elsker.
Det lyder dejligt med Victor og Baldrian dråberne.
Hvordan har han det i dag.?
Mine misser er også vilde med Baldrian, men jeg har ikke kunnet finde det i dråber, der hvor jeg har ledt,
hvor kan man købe det.?
Jeg har vist aldrig spurgt dyrlægen - det måske mest logiske sted.
Jeg bruger ‘KW katte parfume’, hvilket også virker udmærket, men det taber nyhedens interesse,
så hvis jeg nu kunne skiftes til det og Baldrian dråber, ville det måske kunne redde resterne af min sofa.
.
Mine misser er også vilde med Baldrian, men jeg har ikke kunnet finde det i dråber, der hvor jeg har ledt,
hvor kan man købe det.?
.[/quote]
De Baldriandråber jeg har har jeg købt i en helsekostforretning, det samme med den skårne baldrianrod.
Dråberne er af mærket A. Vogel, og er ikke vanvittig dyre, og en flaske holder meget længe, da det er ret koncentreret, så man kun skal bruge et pr dråber ad gangen.
[quote=Bente_K;459110]Det lyder dejligt med Victor og Baldrian dråberne.
Hvordan har han det i dag.?
hvor kan man købe det.?
Jeg har vist aldrig spurgt dyrlægen - det måske mest logiske sted.
Jeg bruger ‘KW katte parfume’, hvilket også virker udmærket, men det taber nyhedens interesse,
så hvis jeg nu kunne skiftes til det og Baldrian dråber, ville det måske kunne redde resterne af min sofa.
.[/quote]
Jeg købte mit i Maxi Zoo
Men det er dog ikke i dråber… Det er flydende form, men der er ikke sådan en dryppe-tud med. Så man hælder vel bare ca ud hvad man tror er det rette antal dråber
Victor er på toppen idag. Allerede igår var han stort set kommet over narkosen, og idag er han helt i hopla og laver de sædvanlige ulykker :høhø:
Hans ar er næsten ikke til at se i forhold til igår, så jeg er meget begejstret over hvor hurtigt killinger heler
Men dyrlægen sagde os at der ikke ville gå mange dage, før han var på toppen igen
Igår forsøgte han dog at parre min arm, hvilket jeg blev lidt forbavset over når nu han var kastreret, så hvis der er nogen der ved hvornår de sidste hormoner er ude af kroppen, så må i da meget gerne fortælle det.
Så forresten lige at der er alkohol i de dråber jeg bruger, men eftersom jeg kun drypper det på Busters legetøj etc, og han ikke direkte drikker det ser jeg det ikke som et problem.
Alkoholen fordamper jo når det kommer på ting.