Kattegale mennesker, hvordan håndterer I baldrian og katteurt?
Jeg har googlet mit lidt rundt omkring og kan forstå, at det er ganske ufarligt og det vil for de fleste katte give en rus.
Men hvor ofte og hvor meget giver I det til jeres katte? Har I erfaringer med både spray og som tørret blade? Og hvordan vurderer I, om det er af god kvalitet?
Baldrian kommer aldrig indenfor min dør! … det stinker afskyeligt (i min næse) og jeg får hovedpine af dunsten.
Catnip (katteurt) dyrker jeg selv i haven og mine katte reagerer mest på den tørrede version, som jeg kommer i puder. Kattene har altid adgang til de puder, men i lange tider er de helt uinteressante, for så lige pludselig at blive hentet frem og tæsket løs på 
Baldrian lugter af sur babygylp efter min mening. Kattene elsker det - me not so much 
Interessen for katteurt - både i naturen og i tørret form i puder - er begrænset og kortvarig hos mine. Det er nu heller ikke, fordi interessen for baldrian varer ved. Jeg ved det, fordi det har været inden for døren ved et par lejligheder. Men det er for besværligt at skulle forklare gæster, hvorfor stuen lugter af sure tæer 
Her gider ingen af vores de to ting, men har man tabt lidt oregano fra pizza bagning SÅ er der fest! 
2 Synes om
Du har jo i gennem tiderne været nødt til at forklare de forskellige lugte i din lejlighed … om det er baldrian eller portvin, er vel lige fedt 
1 Synes om
Mine har baldrian i korte perioder og så gemmes de væk i en lufttæt plastikbøtte for som tidligere nævnt så stinker det så stygt at det halve kunne være nok. Mine bliver ganske høje af det og skal ikke have det alt for lang tid, da de faktisk bliver overstimuleret.
Catnip har jeg i haven og især om foråret bliver planterne rundbarberet af mine hankatte. De elsker at rulle sig i planterne og gumle i dem og i det hele taget hærge dem. Men pyt de er købt til dem. De har det også tørret i diverse legetøj som de leger med og glemmer og så kommer det i deres legetøjskasse og pludselig så er de hentet frem igen.
Så ja, mine kan godt lide det og jeg har ikke nogen dosis på det, bare sådan som der nu kan være i et legetøj, måske en spiseskefuld eller noget i den stil.
Jeg har valgt at købe det hele med undtagelse af baldrianrod, da zooplus ikke har det.
Tak for jeres input, alle sammen!
1 Synes om