Bananer - nemt, anderledes, til hverdag?

Tak :slight_smile:

[QUOTE=Ann K;692907]Vi fik noget i Australien, der minder om det jeg beskrev… ikke særligt godt efter min mening. :slight_smile:
Men hvad kan man forvente af et folkefærd, der mener at VegeMite er en uundværlig delikatesse ?[/QUOTE]

[QUOTE=Ann K;692913]Det er ikke adr!!!
Det er BVADR!!!
Hvilket jeg faktisk ikke siger om ret megen mad :smiley:
Men det der vegemite… dér stod jeg altså helt af![/QUOTE]

[QUOTE=MiSi;693341]
Hehe, det er vist et klassisk eksempel på, at den omvæltning, der er sket i engelsk madkunst i de senere år, ikke er nået til “kolonierne”. Der var/er da et engelsk produkt, der ligner, jeg kan ikke komme på navnet. Det er ikke Spam, Marmite, eller Ovomaltine, men noget i samme boldgade som Vegemite og Marmite…

Fundet! Det hedder Bovril:
http://www.experts123.com/q/are-promite-vegemite-or-marmite-vegan.html

Man kan lave bananpandekager med bare banan og æg (1/1)…det skal så moses og steges på panden - bliver sådan en tyk amerikansk-pandekage-looking pandekage.

Jeg kan rigtigt godt lide bananer - også bare naturel.

Men til morgenmad kan jeg finde på flere ting:
Skåret i skiver ovenpå A38 med rå havregryn og lidt flydende honning.
Mosede i havregrøden inden denne koges (bananen bliver blød og varm og søder dejligt)
Som smoothie med lidt juice, havregryn og frosne bær og evt. sødet med lidt vanille eller honning.

Som tilbehør til aftensmaden er der flere muligheder:
Som en del af tilbehøret til ris-taffel (sagt på godt gammel dansk!), hvor man kan lave en dejlig karry-kylling ret og servere ris til og små skåle med syltede løg, bananskiver, peanuts, rosiner og cornichoner.
Lave broget snitzel: Paneret stegt flæsk lægges på en bund af kogte grønne ærter, og puntes med stegte champignon, stegte tomater og stegte bananer. Bananerne, der er delt og flækkede, steges kort lige inden servering - ellers bliver de ret splattede.

Og dessert:
Der er jo en helt klassisk banan-kage
Og de er ret gode i frugtsalat, evt. den sunde version med appelsinsaft frem for flødeskum
Du kan også lave paddehatte: En ring ananas placeres på en tallernen, ½ banan stikkes heri som “stilk”, og en dåsefersken puttes på som hat. Drysses med hakkede nødder og kan serveres med flødeskum.

Paddehatte :savle: det er jo helt tilbage til min barndom… Har ikke fået dem siden jeg blev voksen :slight_smile:
Det må der snarest laves om på! :thumbup:

Jaaah! Do let’s! Det var sørme en hel række af brugbare forslag - bananer kommer på listen igen! Tak!