Vi er blevet INVADERET af bananfluer. Ikke bare sådan et par stykker men MANGE! (det er det der sker når en banan forvilder sig ned BAG affaldsbeholderen i et stykke tid…)
Hvordan slipper man af med dem igen? Jeg har en insektspray (fra Tyskland) men der står man skal forlade loalet i 20 minutter efter man har sprayet… det er ikke helt muligt da vores køkken, stue og 1.sal hænger sammen uden døre…
Desuden er det så vidt jeg ved hamrende giftigt for fisk og vi har netop også et stort akvarium…
Er der nogen der ved om man stadig kan få fluestrips? Sådan nogen man vistnok sætter i vindueskarmen… og om de overhovedet virker mod bananfluer? Eller hvad man ellers kan gøre… Jeg syn’s ellers vi plejer at ha’ masser af edderkopper men de er åbenbart taget på sommerferie i stedet for at passe deres job
Jeg har netop igår købt fluestrips - dog mod almindelige fluer. De er købt i Superbest og koster 24,95 for 4 strips (der skulle kunne holde i 8 uger). Indtil videre har de da taget nogle fluer, så de er et forsøg værd for dig også. Jeg var nemlig heller ikke meget for spraygift (og savner sjovt nok også mine edderkopper, der plejer at holde styr på den slags kryb :))
Jeg har prøvet fluestrips mod bananfluer og det virkede næsten ikke, bananfluerne virker til at være for små og lette til at hænge ordentligt fast.
Min fremgangsmåde er fange så mange som muligt med støvsugeren så ofte som nødvendigt og ellers at lave masser af bananfluefælder.
Man kan købe bananfluefælder i butikkerne til de mest horrible priser hvis man ikke vil igang selv, dem jeg har set er formet som et lille æble i plastik og koster omkring 60-70 kroner stykket.
Hm jeg har en bananfluefælde stående. En forhenværende drikkeflaske med en blanding af eddike og øl i bunden og så en paptragt med et meget lille hul… Og der er masser af fluer rundt om den og en del nede i den, men bare ikke NOK!
Men jeg vil prøve med tricket med film og små huller! Det er et forsøg værd. jeg har masser af lokkemidler
Nå nu har jeg sat et par glas op med noget mørkt øl + opvaskemiddel (VANDALISME… jeg ku’ NÆSTEN ikke hælde opvaskemideel i min gode øl…) for jeg kom i tanke om at vores sæk med tomme dåser her er MEGET omsværmet… så lad os se
Sådanne nogle selvmords fluer havde vi faktisk i Nernier (Ved Genevesøen) Jeg var nødt til at lukke alle de steder de havde mulighed for at komme ind med tape inklusiv de der luftdimser der er på nye vinduer fordi hver morgen om sommeren lå der en million døde døgnfluer døde på gulvet i hele huset. De søgte lyset og de bitte små kræ kunne komme ind hvor selv en pygmæ ikke ville kunne finde vej