Bar plet i nakken

Maddie er nu blevet parret i 2 dage, og jeg har her til morgen opdaget at hun har en bar ret blodig plet i nakken, pletten er på størrelse med en 5 krone…

Tango er lukket fra nu, han må have gjort hans bedste

jeg har vasket det med saltvand (sterilt)

jegvil helst ikke give hende medicin, med mindre det er strengt nødvendigt

er der andet kan jeg gøre ?

Det kan Tango ikke være bekendt, desværre kan det ske ved parring, tror når det sker er det hunkatte de har stor respekt for og derfor bider hårdere fast…men det er så synd for hunkatten.
Hvad med at bruge noget navlepudder til småbørn ( klorhexidin pudder købes i håndkøb ) jeg ville nu ikke være bange for at give evt. clamoxyl, der sker ikke noget med de små killinger ved brug af det medikament, men bare hold øje med det, og rens ydeligere flere gange dagligt evt. bare med det du bruger kogt vand.

jeg vil hellere bruge saltvand, det skader vel ikke?..kører på apoteket efter klorhexidin pudder…tak…skal jeg hente clamoxyl…jeg har kun felimox på lager

Jeg plejer ikke at være tilsmilet med held- men er det nok alligevel. Ingen af de hunner jeg har der har haft huli nakken har haft infektion - jeg har intet brugt overhovedet

jeg håber jeg er lige så “heldig” Lis… jeg holder øje med hende…og sætter ind hvis jeg kan se hun ikke heler op selv

Jeg har også haft hunner der er hele op selv, men det kan jo være grælt så man syntes at der skal noget extra til…jeg er nu meget glad for det navle pudder ( som man ikke bruger til spædbørn mere, i dag anbefales kogt vand som du bruger til småbørnsnavler )…
Clamoxyl har jeg brugt flere gange til hunkatte der var drægtige, også i tidlig drægtighed ved blandtandet blærebetændelse, lignende præberat kunne være zynolox …jeg er bare så gammeldags og er glad for clamoxyl…

Litza…jeg plejer også at have Clamoxyl…men nu ser jeg lige tiden an

en sund og rask kat bør kunne bekæmpe kommer der en mindre infektion skulle den komme. Vi tobenede kunne jo ikke bestille andet end at spise antibiotika - vi har jo ofte småsår og rifter. Alt har en omkostning - også overdreven brug af antibiototika

Jeg har også haft en hunkat, som efter parring havde et stort sår på størrelse med en 5-krone :frowning:

Jeg rengjorde det med en våd vatrondel og sprayede det derefter med klorhexidin - såret var fint og pænt men better safe than sorry. Og efter et par dage stoppede jeg. Det helede fint og der var ikke antydning af betændelse i såret.

En af mine hunkatte fik også et 5-krone-stort “hul” i nakken efter en parring :S

Jeg holdt godt øje med såret, som i størrelse så lidt voldsomt ud, men ikke var dybt.
Såret helede forbavsende hurtigt op, uden at jeg gjorde noget … andet end at sørge for at pelsen fri af det.

jeg har klippet den tot filterpels der sad der af…så såret kan få luft…og vaskede derefter med sterilt saltvand…

men hun bræger stadig efter ham, men jeg synes det er synd at lukke dem sammen igen…

jeg så dem parre 1. gang torsdag morgen…hvor hun også rullede sig…så jeg håber hun har fået “nok”