Barkflis tilbud

Er der nogle der har erfaring med barkflis til at fjerne ukrudt ? Har kigget lidt på det her Grus, Sten, Jord og Granitskærver - Grus Direkte A/S men tænker der sikkert er billigere alternativer. Samtidig er jeg meget i tvivl om det overhovedet er de rigtige barkflis, jeg har fundet. Hvis der er nogle med andre alternativer, er det meget velkommen med nogle gode forslag. Kan det evt. findes billigere nogle bestemte steder, tænker det må kunne findes billigere til ingen penge.

Tusind tak på forhånd
Dorte :playkitty1:

Ikke med flis alene, jeg lagde dug i bunden - flis ovenpå, det fungerede fint … indtil naboens høns kom på besøg og flåede dugen op :argh:
Jeg har bare brugt alm. dækbark (ikke den noget dyrere pyntbark på toppen) og den bliver altså lidt kedelig i farven med tiden, efterhånden som lyset (og vind og vejr) afbleger den.

jeg har pinjebark - nedenunder er der dug. Lidt dyrt at etablere - men pænt og holdbart. Og ukrudt det har vi ikke noget af:-) det bedste pinjebark jeg har købt er store stykker i jem og fix

jeg ville aldrig bruge barkflis uanset hvad, det er alt for dyrt kontra hvor længe det holder.
jeg ville istedet bruge frisk træflis, det holder i et par år og så er det pænere. syntes heller ikke det er specielt dyrt

sådan ser træflis ud

Pinjebarken holder altså meget længere - det ved jeg -har begge dele - og træflisen formulder meget hurtigt.

Hvad der ser bedst ud - det skal vi ikke diskutere:-)

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;1257793]Pinjebarken holder altså meget længere - det ved jeg -har begge dele - og træflisen formulder meget hurtigt.

Hvad der ser bedst ud - det skal vi ikke diskutere:-)[/QUOTE]

nej det er jo en smagssag :-), jeg elsker bare duften og udseendet på “frisk træ”. vores træflis holdt ca i 2 år, det er det jeg vurdere det ud fra.
der findes med garanti bedre produkter end træflis

Som Johnny siger flis uden bark. Flere gartner har sagt til os bark flis trækker dræbere snegle. Det går ren træ flis ikke. Det holder længere tid.

Hvor om alting er - så husk at bruge maske, når du spreder din barkflis , det er sprængfyldt med svampesporer