Barnedåben er overstået

Første gang, jeg mødte Fanny, var hun 4 uger gammel og på vej på eventyr. Allerede før hun flyttede fra opdrætteren var jeg klar over, at hun var uforfærdet og det har vist sig at holde stik :smiley:

Da jeg begyndte at lege med ord og navne til mit første kuld besluttede jeg mig for, at hvis der kom en hunkat, der havde samme tilgang til livet som hende, skulle hun hedde Ana Banana :høhø:

Må jeg derfor præsentere DK*Temple Bar Ana Banana, der fik øjne som den første og bestemt ikke har tid til at ligge og få taget billeder :wehuu:

Hendes søster er en tæt nr. 2 og hedder DK*Temple Bar Amazing Anya :wehuu:

Den sidste pige har ikke så travlt endda :smiley: - DK*Temple Bar Avoca for Cocoa

Den første af drengene er også en af de tykkeste - DK*Temple Bar Amaretto in the Ghetto :hjerte:

Og så hyggefisen over dem alle, som egentlig skulle have heddet noget stort, fordi han er kuldets sværvægter - DK*Temple Bar Aidan’s Comfort :wehuu:

der sov gennem hele fotosessionen :hjertehop:

åhhhhhhhh :slight_smile:
man får jo helt lyst at at give dem en nussetur

Tillykke med de fiiiine navne :thumbup:

Føler mig dog en anelse snydt, da jeg ikke var inviteret til dåben … :never:
Men ok, jeg var nok aldrig nået hele vejen, på de f*cking sommerdæk :argh:

Bare rolig - der skal skåles for dem på et senere tidspunkt :thumbup:

Tillykke med de fine navne, har du fået tjekket op på farverne, for så kunne det da være interessant at vide hvem der har hvilken farve.

Tillykke med dåben, det er nogle rigtig gode navne du har valgt

Strengt taget kan der stadig ske farveskifte for de to af dem, men vurderingen lige nu er:

Ana Banana - lilla (usikker)
Amazing Anya - blå (sikker)
Avoca for Cocoa - brun (sikker)
Amaretto in the Ghetto - chokolade (usikker)
Aidan’s Comfort - brun (sikker)

Tillykke med de fine navne :flag::flag::flag:

Hov egentlig, når man tæller bogstaver skal DK så tælles med, ved at mellemrum bliver talt med.
Men hvis DK også bliver talt med så er Amarettos navn vist for langt.

Og det er altså ikke for at være lyseslukker at jeg skriver det.

Altså hvor er de skønne, og tillykke med de fine navne, små putlinger :wehuu:

[quote=KKH;514997]Hov egentlig, når man tæller bogstaver skal DK så tælles med, ved at mellemrum bliver talt med.
Men hvis DK også bliver talt med så er Amarettos navn vist for langt.[/quote]

Det tror jeg ikke, for så ville visse lande have “fordele” frem for andre, da f.eks. Sverige forkortes “S” - og det ville jo være snyd :slight_smile:

Aha ja du siger noget. :ups:

Jeg tror ikke landekoden er med, den er i hvert fald ikke i antal anslag for stamnavnet :slight_smile:

Et stamnavn må ikke indeholde mere end 15 bogstaver eller tegn, d.v.s. bortset fra landskoden.

Men strengt taget siger mit stamnavnsbevis “DK Temple Bar”, så du har da ret i, at det kan være begge dele.

Forhåbentlig kommer der en mere erfaren på banen, for reglerne siger 35 anslag inkl. stamnavn og med “DK” og et mellemrum er det på 36 anslag.

Tillykke med de fine navne:thumbup:

Indbydelsen må vist være gået tabt i posten:thumbdown:

Ellers ville onkel Morgan da have sendt mig som supleant:ups:

Hvor mange tegn må der være i navnet,umiddelbart har jeg ikke kunne finde andet end regler omkring stamnavnet:?

Tine

Og så blev jeg lige distraheret fra det jeg var ved at skrive. Nemlig:
Hvor er de kære. Især ham Comfy -love sovetryne!
Synes billederne viser farveforskel på Amaretto og Ana Banana, er det sådan de også er i virkeligheden? :slight_smile: (så du skrev det med hhv. chokolade og lilla) :slight_smile:

Mette - Hvor finder jeg det med de 35 anslag? Kan huske at jeg har læst det engang, men kan ikke lige finde det på hverken JYRAK eller FIFes hjemmeside? :slight_smile:
I øvrigt så fandt jeg landekoderne for alle landene under FIFes generelle regler, og de er alle på to bogstaver? Sverige er SE der :slight_smile:

Sikke fine navne til fine mislinger :thumbup:
UHA hvor bliver man skruuuk :hjertehop:

[quote=Eife;515022]Mette - Hvor finder jeg det med de 35 anslag? Kan huske at jeg har læst det engang, men kan ikke lige finde det på hverken JYRAK eller FIFes hjemmeside? :slight_smile:
I øvrigt så fandt jeg landekoderne for alle landene under FIFes generelle regler, og de er alle på to bogstaver? Sverige er SE der :)[/quote]

5. Regler for killingernes navn
a) Katten registreres med: stamnavn, navn, køn, race og farve (i henhold FIFe EMS), FD’s registreringsnummer samt fødselsdato.
b) Opdrætter som ikke har et stamnavn, kan kun registrere et (1) kuld inden stamnavn skal ansøges. Killingens navn kan i dette tilfælde kun bestå af et ord.
c) Kattenavne skal kunne have i alt max 35 anslag med stamnavnet. (1 anslag= 1 berøring af tastatur, inkl. mellemrum og specialtegn.)
d) Hvert navn kan kun benyttes en gang af samme opdrætter.

Vedrørende stamnavn:

  1. Et stamnavn som er indregistreret hos FIFe efter 0l-01-85 skal indeholde den internationale landekode for det land, hvor indehaveren er bosat ved tidspunktet for stamnavnets registrering. Feks.: D for Tyskland, E for Spanien, S for Sverige osv.

Jeg har da indtil flere gange set svensk opdrættede katte og de hedder alle “S” og ikke “SE” :slight_smile:

Tillykke med de fine navne Mette :hjertehop::hjertehop::hjertehop::hjertehop::hjertehop:

Og hvis dine formodninger holder stik, så har Fanny jo pænt leveret den ønskede lilla pige - og så oveni købet med godt krudt i måsen :yah::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

Er hun så beholderen :?