Basse skal til dyrlæge

Ja som overskriften lyder, så skal min huskat basse en tur til tjek imorgen.
Årsagen er at han har været stukket af og været væk i lidt over 1 måned :frowning:
han blev fundet for en uge siden i en lille by 6 km herfra og vi fik ham hjem mandag sidst på dagen, jeg var så glad og lettet over at få ham hjem at jeg ikke tænkte over risikoen ved at han kunne smitte Fernando med sygdomme som han kan have raget til sig :frowning:
Jeg har en tid til tjek i morgen og nu er spørgsmålet så, hvad skal jeg være opmærksom på foruden fiv og FelV?

Vil lige sige at jeg har det rigtig skidt med at jeg lod dem komme sammen med det samme og udsatte Fernando for unødig smitte, men som sagt tænkte jeg ikke så langt, før en veninde mindede mig om at de skulle holdes adskilt indtil basse var erklæret fri for sygdomme :frowning:
så jeg håber og beder til at han er sund og rask, hvilket han også virker til at være.
Han har tabt 2 kg og har en rift på næsen ellers er han helt som han plejer.

Krydser fingre for, at alt er OK. :slight_smile:

:kryds::kryds::kryds:

Finn. Mange tak for de krydsede fingre :slight_smile:

Hvis han virker frisk, synes jeg du skal vente.
FIV/FeLV kan man først teste i en blodprøve 1 måned efter smitte, så det resultat du får i dag, kan du ikke være sikker på.
Har han sygdommen, vil han jo allerede have smittet din anden kat.

Vivi. Har det bedst med at han lige bliver kigget på :slight_smile:
snakkede med dyrlægen igår og han ville også gerne lige se ham for en sikkerheds skyld.
Okay troede han kunne tjekke fiv og felV i blodet nu, så blev jeg da det klogere, tak :slight_smile:

Det er da langt fra sikkert

Så har jeg været ved dyrlægen og umiddelbart er han sund og rask, han får noget mad med lidt mere fedt i, da han kun vejer 3 kg også skal jeg ringe hvis han ændre adfærd eller på nogen måder virker syg.

Jeg er glad for at du endelig fik ham hjem. At gå i en hel måned uden at vide fra eller til, hvad der er sket med ens bedste ven, må være noget af det mest smertefulde.

Dejligt også at høre at han virker sund og rask. :slight_smile:

Mijv. Det var noget af det væreste jeg har prøvet :frowning: man kan ikke lade være med at frygte det væreste, havde på et tidspunkt næsten opgivet håbet om at finde ham.