Jeg har mødt basser et par gange - de er som sagt meget katteagtige modsat nogle hunderacer. De gør hvad de vil, når de vil og det kan kun gå langsomt - der er tid nok vi når det nok, tag det roligt. Det er deres attitude.
Og så er de noget så kærlige:-)
Jeg kan virkelig godt lide dem, men det er ikke en hund for folk, som ønsker at træne på højt niveau for de er svære at motivere.
Men for en som kender til kattens natur ville denne race være eminent:-)
hi hi her kan min gemal være med, sådan en er på hans ønskeliste når han hans elskede GD pige en gang ikke er her mere.
Der bor en på nabovejen , herbert kommer skam på besøg engang i mellem, ham lusker lgie så frederlig her over og børnene følger ham så hjem, mens han længselfuldt kigger efter Nana som er over meter højere gg
Basseten er også på vores ønskeliste. Vi ændrede mening fordi den har tendens til at pådrage sig mange sygdomme, på grund af dens lidt kaue krop… men den har et fantastisk og godmodigt sind… Og er med på listen over hunde der er gode for folk, som har meget lidt erfaring med hunde
[quote=Lena S;108875]Så hvis man bare vil have en hund for hyggens skyld så er basset-hunden på den rigtige side?
Vi vil jo bare have en hund fordi det er hyggeligt og fordi min kæreste savner det lidt - de havde hund i hans familie da han var lille…
Men hunden skal jo kunne sammen med kattene og ikke bare tage dem som et stykke legetøj… håber i forstår :)[/quote]
Prøv evt at tage kontak til Dorthe Prip Lahrmann fra Vildkat.dk
Hun har haft basset, så hun kan sikkert fortælle noget om hvordan racen er at leve sammen med og om evt problemer.
Og så naturligvis kontakt til racerepræsentanten i Bassetklubben