Becky med det unikke look

Daisy ville gerne se lidt mere til Becky, så hun får nu lov til at få sin helt egen tråd som den unikke pige hun er :hjerte:

Først og fremmest vil hun gerne hilse på. I forhold til stemme er hun i den grad sin mors datter, men i hendes tilfælde kommer jeg i det mindste til at slippe for at høre på den i løbetid :joy:

Allerede da hun var nyfødt, kunne jeg se, hun var anderledes, fordi revnen ved det unikke øje var markant længere end normalt. Da hun åbnede øjnene, fulgte jeg udviklingen nøje og var meget usikker på, om hun var blind på det øje, fordi det så mælkeagtigt ud i farven. Det kan dog hænge sammen med, at hun er født i november, så jeg stort set kun så hende i kunstigt lys.

Senere har jeg opdaget, at det, der normalt er ydre øjenkrog, er på det øje øvre øjenkrog, dvs. at øjet er placeret skævt i øjenhulen (ca. 45 grader). Det får hende til at se skeløjet ud og giver hende lidt udfordringer med at koordinere de to øjne, når der f.eks. bliver lagt en guf foran hende. Og det kan godt være lidt noget skidt, når man bor sammen med Banshee, der godt nok er gammel, men hurtig til at stjæle :joy: :joy:

Øjet er ikke det eneste specielle ved hende. Hun har også to markante plamager hvide hår, fipskæg og en hale, der i afslappet tilstand danne en blød, sidelæns krølle :hjerte:

Da de skulle navngives, fik hun derfor “efternavnet” Bakkara, der betyder “den unikke” på baskisk.

Hun har været med på udstilling et par gange (i TICA må “huskatte” godt ligne racekatte) og har charmeret alt og alle, så det fortsætter vi med, så længe hun synes det er sjovt.

18 Synes om

Hvor er hun skøn! :star_struck:
Jeg vil glæde mig til at følge denne tråd.

4 Synes om

Hvor ser hun dejlig ud. :lovelove:

3 Synes om

Jeg skal hilse fra Stine og sige, at sådan en ufarlig øjendefekt på venstre øje så absolut bidrager til charmen :hjerte:

Hilsen en kat, der har en sammenklappet tårekanal, og derfor et øje der løber.

6 Synes om

Becky er nu blevet steriliseret, fordi vi er blevet enige om, at det kan være lidt farligt at lege med bierne :wink:

Hun vil gerne slå et slag for, at det ikke nødvendigvis er alle hunkatte, der skal have killinger og at hun glæder sig til at blive legetante for de kommende killinger i Casa Templebar :hjerte:

16 Synes om

Hendes pelsfarve er simpelthen så smuk! :love:

5 Synes om

Legetanter kan man heller ikke undvære :wink::smiling_face_with_three_hearts:

6 Synes om

Jeg kan så blive bekymret for, hvad hun kan finde på at lære dem, men det må vi nok tage til den tid :stuck_out_tongue:

10 Synes om

Så har Becky igen været på udstilling - denne gang “kun” sammen med sin sister from another mister, Kissy :hjerte:

Jeg tror godt, man kan sige, at hun synes udstillinger er sjove og det er fedt at få opmærksomhed:

13 Synes om

Hvor er hun vidunderlig. :heart_eyes:
Og dommeren lader også til at være ret vild med hende. :lovelove:

3 Synes om

Det var han også :hjerte:

Jeg tog flere videoer af hende, som jeg poster lidt senere - hun er så meget skuespiller, at det ikke er svært at få gode videoer.

4 Synes om

Det tror jeg gerne. :smiling_face_with_three_hearts:

Jeg fandt som teenager en killing i vejkanten på en øde landevej med nogenlunde samme farve som Becky da jeg var ude at køre med min mor. Vi var på vej ud at besøge min storesøster og så den. Jeg ville samle den op omgående, men min mor kendte nok til at mor katte nogle gange flytter sine killinger, så hun sagde, at hvis den stadig sad der, når vi kørte hjem igen, så skulle vi nok holde ind og tage den med. Og det gjorde den jo så.

Det var en meget ung killing, så vi endte med at indlevere den til dyrlægen, som ville sikre at den var sund og rask og så finde en plejefamilie til den.

Har ikke tænkt på den killing i evigheder, men kom lige i tanke om den, fordi Beckys farve er så tæt på hvad jeg husker. Må se om jeg stadig har billedet af den et sted.

Anyway, Becky er gudesmuk, hendes farve er vidunderlig og hun virker som en enormt charmerende kat. :klappekat:

4 Synes om

Familietraditionen byder, at medfølgende katte får lov at rende på hotelgangen efter aftensmad lørdag aften, så det skulle tøserne jo selvfølgelig også prøve (det er deres første gang på hotel) :slight_smile:

6 Synes om

Det havde jeg ikke haft nervesystem til - risikerer du ikke, at nogen får åbnet en dør, til noget de ikke skulle ha’ haft adgang til…? :thinking:

2 Synes om

Jeg følger med rundt, og det vildeste jeg nogensinde har oplevet, er en værelsesdør, der er gået op. Så render katten typisk den modsatte vej. De ved godt, de er på udebane :slight_smile:

4 Synes om

Tænkte på “yderdøre” - men tænker du har styr på det… :smirk:

2 Synes om

Yep - hvis der er åbne trappeopgange er det en no-no. Jeg tjekker området, før de får lov at løbe frem og tilbage. De havde været et smut ude på gangen i forvejen, for en meeeeeeeeget langsomt lukkende værelsesdør er ikke nogen god kombi med to unge friske burmeserpiger :joy:

6 Synes om

Åh sikke en herligt video :heart_eyes:tak

2 Synes om

De hyggede sig også på værelset, og når man kun er henholdsvis 9 og 13 måneder, kan næsten alt udgøre en legeplads - inklusive mellemrummet mellem de to madrasser på sengen :joy:

7 Synes om