Daisy ville gerne se lidt mere til Becky, så hun får nu lov til at få sin helt egen tråd som den unikke pige hun er ![]()
Først og fremmest vil hun gerne hilse på. I forhold til stemme er hun i den grad sin mors datter, men i hendes tilfælde kommer jeg i det mindste til at slippe for at høre på den i løbetid ![]()
Allerede da hun var nyfødt, kunne jeg se, hun var anderledes, fordi revnen ved det unikke øje var markant længere end normalt. Da hun åbnede øjnene, fulgte jeg udviklingen nøje og var meget usikker på, om hun var blind på det øje, fordi det så mælkeagtigt ud i farven. Det kan dog hænge sammen med, at hun er født i november, så jeg stort set kun så hende i kunstigt lys.
Senere har jeg opdaget, at det, der normalt er ydre øjenkrog, er på det øje øvre øjenkrog, dvs. at øjet er placeret skævt i øjenhulen (ca. 45 grader). Det får hende til at se skeløjet ud og giver hende lidt udfordringer med at koordinere de to øjne, når der f.eks. bliver lagt en guf foran hende. Og det kan godt være lidt noget skidt, når man bor sammen med Banshee, der godt nok er gammel, men hurtig til at stjæle
![]()
Øjet er ikke det eneste specielle ved hende. Hun har også to markante plamager hvide hår, fipskæg og en hale, der i afslappet tilstand danne en blød, sidelæns krølle ![]()
Da de skulle navngives, fik hun derfor “efternavnet” Bakkara, der betyder “den unikke” på baskisk.
Hun har været med på udstilling et par gange (i TICA må “huskatte” godt ligne racekatte) og har charmeret alt og alle, så det fortsætter vi med, så længe hun synes det er sjovt.