Bedste årstid at rejse til USA?

Hej Hej.

Vi har jo en drøm om at “cruise” USA tynd 1-1½ md. på et tidspunkt.
Jeg er færdig januar 2011 og Søren er færdig januar 2012. Søren har ca. 7 ugers sommerferie fra skolen som normalt ligger juli/aug.

Ideen var sådan set, at rejse maj/juni i 2012, men hvis Søren lige har fået arbejde, så er der jo nok ikke den store chance for, at han kan rive 5-6 uger ud til en rejse.

Så hvornår er det den bedste tid, at rejse til USA på? :? Vi har tænkt os at skulle en uges tid +/- til New York og så køre rundt i Californien, Nevada og lign.

USA er et meget stort land med varierende klima.
Jeg kan kun fortælle om NYC - der er det bedst om foråret eller efteråret. Pga af de mange høje huse er der stegende hedt om sommeren og isende koldt om vinteren.

Nu! :slight_smile:

  • eller det kommer selvf. an på hvor I vil hen.

Og Calif er dårligt om sommeren også - prøv at google “june gloom”.

Vælg op til jul - så kan I også tage gaver med hjem. :slight_smile:

Atlså mht juli/aug, så kunne I jo nå sixflagsmagicmountain i den periode, men New York er så klam i juli/aug.

Det kommer jo an på hvad I vil :slight_smile:

Jeg elsker området californien, nevada, utah, arizona på alle årstider. Utah er f.eks. et fantastisk sted at stå på ski. Jeg er også vild med ørkenområderne om sommeren, det er lækkert at kunne nyde varmen fordi der er varmt på en hel anden måde end i DK - en af de bedste oplevelser på min seneste USA-rejse var en aften i swimmingpool i Arizonas ørken, hvor man kunne nyde varmen og på samme tid ligge og se på stjerner, da det var fuldstændig klart. DET var lækkert og total afslapning.

I skal dog være opmærksom på at USA (Som alle andre lande) selvfølgelig er sjovest når alle andre ikke også har ferie - hvis man vil opleve det “rigtige USA”. For eksempel kan det ikke anbefales at tage til Yosemite i juli - der er alt for mange mennesker. Det kan heller ikke anbefales at være på ferie under spring break i californien - der er også for mange mennesker…altså efter min mening.

Vil I have varmen så tag afsted forår/tidlig sommer, behøver det ikke være så varmt så vent til september, hvor de fleste turister er væk - eller tag på juleferie, der er også MEGA gode udsalg lige efter jul i USA…der kan spares seriøse penge på lækkert tøj - og vil I handle tøj så tag en tur forbi de store outlets…f.eks. premium outlet stores. Jeg tror vores næste USA-tur bliver i maj eller december/januar.

Det gælder også hele året, bare for at specificere for Bølle-missen. :slight_smile:

Hehe… Det med shopping har jeg helt styr på :wink: Søren ved slet ikke hvad han går ind til på det punkt :høhø:

Hmm… Lyder som om der er for og imod alle årstider. Da vi var i Grækenland i år var det alt alt for varmt. Vi kunne ikke rigtigt overskue andet end at ligge i poolen eller med AC på værelset. Så mon ikke september lyder som noget for os. SÅ er der da en chance for, at vi har overskud til at tage oplevelserne til os. :slight_smile:

[quote=Bølle-missen;448244]Hehe… Det med shopping har jeg helt styr på :wink: Søren ved slet ikke hvad han går ind til på det punkt :høhø:

Hmm… Lyder som om der er for og imod alle årstider. Da vi var i Grækenland i år var det alt alt for varmt. Vi kunne ikke rigtigt overskue andet end at ligge i poolen eller med AC på værelset. Så mon ikke september lyder som noget for os. SÅ er der da en chance for, at vi har overskud til at tage oplevelserne til os. :)[/quote]

Altså jeg er SLET ikke til den danske sommer - det er ulideligt når det er rigtig varmt. I USA (i de nævnte stater) har jeg intet imod varmen. Jeg har ikke været i Grækenland, men er det ikke nogenlunde som Italien? Italien er i hvert fald heller ikke mig når det er varmt. I de nævnte stater sveder man ikke som herhjemme når det er varmt. Vi var jo afsted i juli måned i år og det var varmt, men det stoppede os slet ikke :slight_smile: Det eneste man skal huske er en god solcreme - især hvis man bevæger sig ud på vandet, jeg blev helt vildt solbrændt på Lake Tahoe fordi jeg ikke sørgede for at få nok solcreme på :S Så ja, jeg vil bare sige at jeg synes ikke varmen skal afskrække jer - mere turisterne, hvis I vil se det alle de andre også skal se :stuck_out_tongue: Men det kommer jo an på hvad man er til - nogle kan jo godt lide når der er masser af mennesker :slight_smile:

Man skal da shoppe når man kommer til USA - i hvert fald de amerikanske mærker, de europæiske mærker koster mere/næsten mere end herhjemme :thumbdown: Men jeg fik en masse lækker Tommy Hilfiger og Ralph Lauren med hjem til “ingen penge” her i juli. Men sørg for at find en outlet - der er virkelig meget at spare i forhold til malls :thumbup:

Hmm… Lyder som om der ikke er et ensrettet svar på det spørgsmål jeg stillede. :smiley:
Men forår, tidlig sommer og efterår lyder som tidspunktet at tage afsted på. :wink:

Jeg har også et par Calvin Klein fra jeg var i New York, jeg ikke nænner at smide ud, selvom de er totalt slidte :wink:

[quote=Nevadaisy;448207]

Jeg elsker området californien […]

Vil I have varmen så tag afsted forår/tidlig sommer, behøver det ikke være så varmt så vent til september, [/quote]

Problemet er ikke sommeren eller varmen, men derimod den støvregn og tåge som sydcalifornien ofte indhylles i i maj/juni.

Og i så øvrigt smoggen som tager til omkring byerne i løbet af sommeren, men det kommer selvf. også an på om den kære Arnold har fået gennemført sine planer om elbiler, det ved jeg jo ikke. :slight_smile:

September! De fleste amerikanere er selv tilbage på arbejde / i skole, og vejret er stadig pragtfuldt langt de fleste steder!
VH
Susanne

Ska jeg ikke også ha et tak? - jeg åbnede computeren alene for at komme herind og skrive det, fordi jeg kom i tanke om et jeg ikke fik det specificeret… :græde:

:tak:

Det var altså en smutter :sorry: :fløjte:

Men æv altså… Nu skal jeg alligevel vente til 2012… :venter:

Det var altså en smutter :sorry: :fløjte:[/quote]

:venter: Ok, så lad gå da. :wehu: :tihi: :velkommen:

Jeg har været nogle gange i New York i April.
Og det har været pragtfuldt!!
Har sikkert været meget heldig med vejret, men det har været rigtig sommervejr og Central Park er helt specielt, når Magnoliaerne blomstrer overalt.
Åhhhr, tage lige mig med!!!
-likeit

[quote=Sannela;448578]Jeg har været nogle gange i New York i April.
Og det har været pragtfuldt!!
Har sikkert været meget heldig med vejret, men det har været rigtig sommervejr og Central Park er helt specielt, når Magnoliaerne blomstrer overalt.
Åhhhr, tage lige mig med!!!
-likeit[/quote]

Der er laaaang tid til 2012 desværre :thumbdown:. Jeg har været i New York i April og det bar godt nok en fegnfuld og stormende oplevelse… Tror vi havde 2 dage med mildt vejr… :slight_smile:

Okay…så er det nogle år siden??
Jeg må bare have været heldig…der har været 25- 30 grader da jeg har været afsted.

Men ellers har jeg været i Canada og USA mange, mange gange…og jeg syntes altid man kan tage dertil. Og jeg ville ønske det var mig der skulle :savle: