Bedste discount kattegrus?

Halløj!

Nogen gode bud på, hvad det bedste discount kattegrus er? Til én stor bakke, som deles af 3 indekatte…dvs. det stiller ret store krav til suge/klumpeevne og lugt, ligesom det ikke må smitte af på hvide poter…

Bruger normalt Golden Grey Master, men venter på levering fra zooplus, og vil rigtig gerne have tømt og vasket bakken idag :S

God sommer!

det er efter min mening det fra fakta, som vidst nok fås i en lilla pose.

Rema 1000 brugte jeg før… det synes jeg også er rigtigt godt .)

Jeg foretrækker CATZ fra Coop (Kvickly/Brugsen)
Det er i en rød pose, og koster ca. 32 kroner for en pose

Fakta’s det klumpende i en lilla pose…

Så vidt jeg husker, ligger der vist ikke Irma’er på Fyn…?
Ellers ville jeg sige deres billige grus. Det er lidt dyrere end discount,
men også lidt bedre. :slight_smile:

Men så hopper jeg med på Faktas klumpende. :slight_smile:

Vi har også før brugt Fakta’s som nødløsning,
og af de discount mærker vi har prøvet har det klart været det bedste :slight_smile:

Jeg synes Rema 1000’s den hvide klumpende kattegrus er ok. Jeg bruger den i kattebakken i løbegården, da Premiere exellent klumper for meget når misserne går i bakken med våde fusser. Så får man katte ind med cement-sko på.

Enig

Den fra Fakta, der hedder “Sund Fornuft” er ok. Hold dig langt væk fra Aldis.

De har også noget i Lidl som er ok. men det er ikke hvidt.

Tusind tak for svar :slight_smile: har nu købt faktas grus, så må vi se om kattene og jeg overlever lidt discount-tid :slight_smile:

Altså nu HAR du jo købt grus, og mit bidrag går egentlig også blot ud på at hyle med i ét af korene herinde ;o)

Jeg er lykkelig slave for en hvid MCO på 10. år, og han ynder stadig at gå fra at have tømt vandskålen med sine store labber for derefter at entrere bakken. Desuden får han udslæt på maven af parfume (blandt andre ting). Ydermere leverer en indekat på 10 kilo en anseelig mængde…du ved nok :o)

Det dog derfor en rum tid at hitte noget passende grus (det måtte jo fx ikke være for sandet med de våde poter), men jeg mente at vide, at det dyrere grus også nok var drøjere i brug. Så i mange år slæbte jeg mig en pukkel til, fordi jeg kunne opnå en lille rabat ved storkøb hos dyrehandleren. Jeg har prøvet - så vidt jeg husker - 3 forskellige fabrikater (alle af naturmaterialet bentonit, UDEN parfume og med HØJ sugeevne). De to første udgik og det tredje blev bare ved med at stige i pris for hver gang jeg skulle hente et nyt læs.

Så en dag for et par år siden besluttede jeg mig for at afprøve FAKTAs klumpende kattegrus UDEN parfume efter at have googlet lidt om emnet, og jeg blev ikke skuffet. Eneste forskel sådan umiddelbart er støvniveauet, når man hælder i samt tømmer. Og jeg må blankt erkende, at jeg ikke aner, om det generelt har en betydning for kattens luftveje. Umiddelbart mærker jeg ingen forskel eller forværring hos mine to. Lugtgenerne er i øvrigt de samme - dyrt eller billigt (uden parfume).

Lang smøre om noget måske efterhånden knap så relevant, men mon ikke det går ;o)

KH Stine

[QUOTE=Pumpkin;905533]Altså nu HAR du jo købt grus, og mit bidrag går egentlig også blot ud på at hyle med i ét af korene herinde ;o)

Jeg er lykkelig slave for en hvid MCO på 10. år, og han ynder stadig at gå fra at have tømt vandskålen med sine store labber for derefter at entrere bakken. Desuden får han udslæt på maven af parfume (blandt andre ting). Ydermere leverer en indekat på 10 kilo en anseelig mængde…du ved nok :o)

Det dog derfor en rum tid at hitte noget passende grus (det måtte jo fx ikke være for sandet med de våde poter), men jeg mente at vide, at det dyrere grus også nok var drøjere i brug. Så i mange år slæbte jeg mig en pukkel til, fordi jeg kunne opnå en lille rabat ved storkøb hos dyrehandleren. Jeg har prøvet - så vidt jeg husker - 3 forskellige fabrikater (alle af naturmaterialet bentonit, UDEN parfume og med HØJ sugeevne). De to første udgik og det tredje blev bare ved med at stige i pris for hver gang jeg skulle hente et nyt læs.

Så en dag for et par år siden besluttede jeg mig for at afprøve FAKTAs klumpende kattegrus UDEN parfume efter at have googlet lidt om emnet, og jeg blev ikke skuffet. Eneste forskel sådan umiddelbart er støvniveauet, når man hælder i samt tømmer. Og jeg må blankt erkende, at jeg ikke aner, om det generelt har en betydning for kattens luftveje. Umiddelbart mærker jeg ingen forskel eller forværring hos mine to. Lugtgenerne er i øvrigt de samme - dyrt eller billigt (uden parfume).

Lang smøre om noget måske efterhånden knap så relevant, men mon ikke det går ;o)

KH Stine[/QUOTE]
Tell me about it!! :høhø:

For nylig passede jeg to abyssiniere, og jeg nåede næsten at
blive nervøs for om de var syge … der var jo ingenting i bakken! :tihi:

Hvis det går helt galt med det fra Fakta, har jeg lige fået parfumefrit Extreme Classic hjem fra zooplus :slight_smile:

[QUOTE=Tea;905536]Tell me about it!! :høhø:

blive nervøs for om de var syge … der var jo ingenting i bakken! :tihi:[/QUOTE]

Hahahaha så tør jeg slet ikke tænke på hvordan det ville gå. Godt nok har vi mere end to men hold OP de … bruger grus. Delvist fordi de BÆLLER vand i sig - hvilket jo er meget godt, men det skal osse ud igen L

Jeg bruger Tigerino Nuggies. Jeg har prøvet Golden Grey Master, men jeg syntes ikke der var forskel på kvaliteten i forhold til Tigerino, og så er det altså en pæn del billigere :slight_smile:

Og så kan jeg godt li’ at der er “babypudderduft” i. Nok til at det ikke stinker af tis men ikke så meget at hverken vi eller katten går rundt og nyser af det :slight_smile:

[QUOTE=Tea;905536]Tell me about it!! :høhø:

blive nervøs for om de var syge … der var jo ingenting i bakken! :tihi:[/QUOTE]

FNIS :tihi:

Jeg bruger altid det billige klumpene fra kiwi, både til katte og ildere :slight_smile: