Bedste mobil

Hej

Jeg leger (igen) med tanken om at købe mig en ny (brugt) mobil. Jeg er vant til at bruge Sony Ericsson og hælder mest til igen at købe en SE. Jeg er ligeglad med musik, det jeg prioriterer er, at der skal være en rigtig god ordbog og at det er nemt at skrive sms’er på den. Jeg bruger stort set kun mobilen til sms. Bjørn har en SE s500i som er rigtig god at skrive på, men kamerafunktionen er ikke noget særligt.

Vil dog gerne have en mobil med et rigtig godt kamera udover det med sms-brugervenlighed som nævnt ovenfor. Joystick er jeg ikke vild med. Jeg kan rigtig godt lide en slide-mobil.

Jeg kan evt. gå med til at købe en Nokia - og måske køber jeg slet ikke. Kom meget gerne med erfaringer og gode råd.

Jeg kan bedst lide Nokia. :slight_smile:
Mine sønner kan bedst lide SE.

Jeg tror, at det er det samme som med: Nogle er til de lyshårede, andre er til de mørkhårede…:tihi:

[quote=Mona Jensen;344374]Jeg kan bedst lide Nokia. :slight_smile:
Mine sønner kan bedst lide SE.

Jeg tror, at det er det samme som med: Nogle er til de lyshårede, andre er til de mørkhårede…:tihi:[/quote]

I den retning kan jeg vist godt lide både lyshårede og mørkhårede. Jeg er bare ret vild med det “gardin” der kommer frem i ordbogen på en SE i forhold til ordbogen i en Nokia.

Efter både en ret avanceret, men ufleksibel Nokia (hvor skærmen røg efter 1 md) og en meget enkel, billig Nokia er jeg personligt nået til “Aldrig mere Nokia!” Og nok heller ikke Samsung.
Før har jeg haft en lille Ericsson, som jeg var meget tilfreds med. Når jeg skal se på mobil igen, vil SMS og kamera også blive vægtet højt, så jeg læser gerne med, og tak, fordi du oprettede tråden :slight_smile:

Jeg har en SE w595 og jeg er MEGET glad for min.

Skønt kamera (omend en smule langsomt, men knald gode billeder) let sms funktion og smuk slide model :wink:

Her ses et billede af min model (dog er min lyserød :tihi: )

Jeg æææææææææææææææææææææææææææææææælsger min Nokia E71 :smiley:

Var ellers inkarneret Motorola-fan… men den der E71 har omvendt mig i den grad!
Nu drømmer jeg om en Blackberry Storm… i stedet for min “fattigmandsmodel”…

(Og da Jan har en vision om at han da meget gerne overtager min E71, så kan det jo tænkes at Blackberryen kommer i hus indenfor det næste stykke tid :wink: )

Jeg er gået i sorg i dag! Jeg har nemlig lige kylet min næsten-nye Nokia 6600i slide ned ad trappen, og det overlevede den ikke. Den var jeg ellers nået at blive afsindigt glad for - men jeg er også ret meget til Nokia. Den har et 5 megapixel kamera, der tager nogle fine fine billeder - og så kan den en heeeeel masse, som jeg aldrig får brug for.

Før har jeg haft en Samsung E70 - også en slidetelefon. Den har overlevet hos mig i over tre år, og som ovenstående svagt antyder, så kræver det sin telefon. Jeg kan ikke fordrage at sms’e på den, det er ikke så logisk som Nokia, synes jeg. Men nu er den altså i drift igen og kommer nok lige til at holde et halvt års tid mere, indtil jeg kan få en ny Nokia 6600i til rimelige penge.

Begge telefoner virker som kram, når man har dem i hånden - jeg havde aldrig troet, at en slide-telefon ikke ville blive vakkelvorn efterhånden, men samsungen har dælme været stabil - og nokiaen synes jeg også tegnede godt, indtil en enkelt lille trappetur aflivede den.

mvh. tina

jeg har lige købt en nokia N97 og hold da op hvor ved jeg bare at jeg bliver glad for den. Den er med slide - dog på en noget anderledes måde end de tidligere modeller. Når du slider den op, er der et fuldt tastatur i og et man faktisk kan bruge. Kameraet er også godt så jeg mangler bare at vlive mere dus med dem.

jeg er nu absolut nokiaman, jeg ka bare ikke med andre telefoner, dog har jeg lige haft en se w595 som egentlig er en ret fed telefon, med et hav af lækre finesser, dog er den utrolig brugervenlig, jeg har bare haft problemer med at vænne mig til brugermenuen på se, derfor har jeg købt nokia igen.

maybritt: ærgeligt at jeg ikke vidste at du ville ha ny se noget før, for min w595 er netop solgt idag´og den var 100% som ny og vi ku nok godt ha fundet en god vennepris, ærgeligt ærgeligt

Jeg har så fra tidernes mobil morgen haft Nokia. Da den gamle Nokia måtte pensioneres efter 5 års brug fik jeg mig en Sony Ericson. Milde himmel sikken en forskel - jeg kunne slet ikke finde ud af den! Den holdt kun 2 år - så var den helt færdig! SE havde et elendigt modtager signal

Nu er jeg tilbage til Nokia - i denne omgang en simpel Classic 6700! Det er som at komme hjem igen :slight_smile:

Knus Gitte

[quote=Johnny;344519]jeg er nu absolut nokiaman, jeg ka bare ikke med andre telefoner, dog har jeg lige haft en se w595 som egentlig er en ret fed telefon, med et hav af lækre finesser, dog er den utrolig brugervenlig, jeg har bare haft problemer med at vænne mig til brugermenuen på se, derfor har jeg købt nokia igen.

maybritt: ærgeligt at jeg ikke vidste at du ville ha ny se noget før, for min w595 er netop solgt idag´og den var 100% som ny og vi ku nok godt ha fundet en god vennepris, ærgeligt ærgeligt[/quote]

ØV ØV, når jeg ser Annettes tlf., så ser jeg faktisk sådan en tlf. som jeg havde forestillet mig … og så har du lige solgt sådan en tlf :frowning:

Med de krav du har skal du købe en SE aino. Det vil passe perfekt til det du beskriver du kræver af en tlf
Jeg har selv en SE Saito udemærket med 12,1 mpx kamera men svær at smse på.

kan kun anbefale den telefon anette har. jeg har haft den samme indtil jeg var så uheldig at miste den - stor landesorg for mit teleselskab havde ikke den model mere
nu har jeg en ericsson jalou, den kan også anbefales, og så fylder den ingenting.
jeg er også helt klart en af dem der hælder til ericsson, hvis jeg køber nokia har jeg ødelagt dem i løbet af 4 måneder, men ericsson bliver slidt op (eller tabt) og holder faktisk meget længer

Tusinde tak for jeres input - og bliv endelig ved, jeg tror andre kan have glæde af det I skriver.

Jeg har nu besluttet mig for at købe en 3 mdr. gammel Sony Ericsson w995. Den minder meget om den bl.a. Annette har. Der er dog et 8.1 megapixels kamera i den. Sælgeren har lige købt den helt nye Sony Ericsson Vivaz.

Efter at have prøvet nogle forskellige producenter for en del år tilbage (både Nokia, Samsung, Motorola, Siemens og SE), så fandt jeg ud af, at jeg kunne bedst med Nokia. Så siden jeg anskaffede mig min Nokia 7110 (vist nok den eneste mobil nogensinde med en ‘rulle’ tast), så har jeg ikke haft andet end Nokia. Næsten… der var lige en Siemens S65 som blev købt fordi den bare så så p**se lækker ud. :slight_smile:

I dag har jeg en Nokia N97 (efter N95 og N95 8GB). Det er min første touch skærms telefon og jeg er meget tilfreds med den.

Grundlæggende kan producenterne jo byde på stort set samme funktioner i deres forskellige mobiler. Men det der adskiller dem mest i det daglige er SMS ordbogen - og måden man skriver SMS’erne på (hvor sidder ‘mellemrum’ f.eks.). Og har man først vænnet sig til én producents måde at gøre det på, så finder jeg det svært at vænne mig over til en anden producent, fordi tasterne bare sidder forskelligt. Det er næsten til at blive frustreret over, når man for 143. gang har fået et punktum frem, hvor man ville have et mellemrum. Eller et mellemrum, hvor man egentlig ville have ordbogen til at foreslå et andet ord.

Og da du primært bruger din mobil til SMS’er, så vil jeg foreslå dig at holde dig til SE, som du kender. :slight_smile:
Men det har du så også valgt at gøre, kan jeg se. :slight_smile:

Jeg har så en Nokia N52 som arbejdsmobil og det er egentlig også en rigtig god telefon til arbejdsbrug, da jeg kan hente mine mails, min kalender osv. på den.

Jeg skriver også sms’er til mine borgere (jeg er kontaktperson og revalideringsfaglig medarbejder på et afklaringscenter for sygedagpenge modtagere) - og jeg synes, at det er en ok tlf. til det brug. Men som du skriver, så er det netop det med mellemrumstasten og ordbogen, der kan virke frustrerende på grund af forskellen til min hjemlige Sony Ericsson.