Bedste ragdoll opdræt

Jeg kan ikke umiddelbart finde nogle opdrættere hvor killingerne er neutraliseret inden de kommer ud i deres nye hjem? Kender i en rigtig god ragdoll opdrætter i Jylland? Googler jeg det så er det sådan nogle mærkelige hjemmesider der kommer frem, hvor jeg ikke kan gennemskue hvordan jeg kan kontakte dem. :pray::blush:

2 Synes om

Har du kigget her?

http://www.ragdollklubben.dk/pages/ragdolls-til-salg/medlemmer/jylland.php

1 Synes om

Karen Jaquet … hende finder du på FB og hun kender gud og hver mand
Birgitte Glerup Holm … hende finder du også på FB

Begge er jyder :slightly_smiling_face:

1 Synes om

Der sælges godt nok mange “ragdolls” uden stamtavle. Og synes det er svært at finde rundt i hvordan jeg bliver skrevet op. Tænker man skal på venteliste for at få en :laughing: synes bare det er så mærkeligt når de sælges på dba til mellem 5000-6000 kr og ikke er neutraliseret. Jeg vil prøve at kigge på det i har sendt. Mange tak :pray::pray:

2 Synes om

Ja, tag et kig på Ragdoll klubben. Det er Felis Danica opdrættere, der skal overholde nogle krav både i forhold til sundhedsundersøgelser, forholdene kattene bor under, hvor mange kuld en hunkat max må få og hvad der skal følge med en killing :smil:
Dem der sælges sådan på DBA er typisk uden stamtavle, og hvor der er “noget i vejen”. En stamtavle koster 225 kr., så der er ingen gode grunde til at “spare” den :smil:

Mette og Jesper med Rags of Silk og Tabita Kehlet med TabiRags er også to gode bud på ordentlige opdrættere i østjylland :smil:

2 Synes om

Kiggede lige på listen på klubbens hjemmeside, og kan genkende en del flere der. Disse mennesker har jeg ikke været hjemme ved og set med egne øjne at kattene lever godt under gode forhold (det har jeg med Mette og Jesper og Tabita, hvorfor det nok var dem jeg kom i tanke om først), men kender dem alle som flinke mennesker fra udstillingerne, og med velplejede katte. Nogen af dem har jeg faktisk kendt i snart 20 år :uha: :tihi:





3 Synes om

Jeg prøver at ribge rubdt til dem på mandag. Kunne godt tænke mig at møde en ragdoll. Har aldrig mødt en men er forelsket i dem. Mange tak for jeres hjælp :heart::pray:

Og hvis det er, så er der katteudstilling i Hedensted til november og der kommer en del af disse opdrættere og udstiller.
Jeg vil også helt klart anbefale dig, at se på en en registreret opdrætter og de ovenstående bud er rigtig gode bud herpå.

2 Synes om

Jeg vil også gerne anbefale Anneth i Hee, som har opdrættet Maine Malawi. Kattene er super smukke med et fantastisk temperament :hjerte:
Anneth selv har hjertet på det rette sted og går ikke på kompromis med sit opdræt :slight_smile: Hun kalder en spade for en spade, og jeg er sikker på, at du er meget velkommen til at besøge hendes skønne katte for at finde ud af, om racen er noget for dig :slight_smile:

5 Synes om

Jeg kan også varmt anbefale Anneth I hee. Jeg har besøgt hende flere gange og hun laver nogle fantastiske sociale killinger

2 Synes om