Behandling af hudirritation?

Min yngste brors og svigerindens søde huskat har været forbi dyrlægen pga. hudirritation.
Pga. corona har jeg endnu ikke selv set Karen, men min svigerinde fortæller, at hun bider og klør sig ved haleroden, og derfor er sat i behandling med binyrebarkhormon og skånefoder ( Perfect Fit Sensitive 1+ med kylling).

Men Karen klør sig stadig, og de her derfor spurgt mig, om jeg har nogle gode råd eller alternativer til behandling eller kost? … Og jeg spørger naturligvis jer?! :grin:

Kunne det være loppeallergi?

Det var også det første jeg spurgte om. Men det mente dyrlægen ikke, og Karen har ikke lopper.

Hvis hun er udekat ville jeg behandle for lopper alligevel :slight_smile:

4 Synes om

Ja, det tror jeg altså også er en god idé - om ikke andet så for at udelukke det.

Super. Det har jeg skrevet til dem. :slight_smile:

Men hvad med foderet? Er der noget andet, som er bedre at bruge end det dyrlægen har solgt dem?

Nå. Min svigerinde svarer, at de løbende loppebehandler, men at det ikke har nogen effekt på udslettet.

Hvor længe siden er det at Karen kom i behandling og skiftede foder?

Jeg tænker lige højt … kan det evt (delvist) skyldes tør hud? Hvordan ser hendes pels ud? Jeg har haft succes med at øge fedtindtaget for at afhjælpe tør (og irriteret) hud. Så måske kan der skrues lidt der.

Foderallergi kommer som regel til udtryk i den anden ende, bogstaveligt talt :slight_smile: Det er som regel ansigt og hals, der klør helt sindssygt. Lige netop det der lyder (stadig) som loppeallergi. Og en del loppeallergi kan fremkaldes af blot et enkelt loppebid, uden at man egentlig kan finde nogen lopper på katten! Jeg ville prøve at skifte loppemiddel som det første, fordi det simpelthen er så klassisk - også at folk mener den faktisk er dækket :slight_smile:
VH
Susanne

6 Synes om