Behandling af øremider, pris?

Hej!

Vores lille Zeus har fået øremider (eller det tror vi, dyrlægen sagde også det kunne tyde på det, i telefonen), men hende vi snakkede med sagde at prisen for at få fjernet dem ville komme op på 1500 kr ?!?!?! Jeg synes at det lyder ekstremt vildt!
Er der nogle som har andre priser på sådan noget, eller er det simpelthen bare prisen?
Jeg fandt et andet dyrhospital hvor vi bor, og der kan jeg se at en kastration er ca. 300 kr. billigere, så jeg vil prøve lykken hos dem i morgen, og hører om de måske er billigere.
Men ellers må den store pung frem :stuck_out_tongue:

Bed din dyrlæge om at få udleveret en recept på Stronghold, når I alligevel er der for at få katten kastreret…
Kender ikke prisen, men den er næppe 1500 kr!

Jamen problemet er bare at Zeus er lige præcis 115 gram for lille til at blive kastreret, og jeg ved ikke om jeg kan vente med hans øremider? For vi har to katte, og den anden skal også kastreres, og vi får mængde rabat når vi kommer med to, men jeg ved ikke om det er klogt at vente, for vi vil jo heller ikke have han har ondt!

Er Zeus da specielt lille :? Mine killinger fik jeg neutraliserede når de var 12 uger, og da de vejede ikke mere end ca 1200 gram. Ingen problemer i det. I øvrigt skal du nok have begge katte behandlet for øremider. Det smitter rigtig meget, så når den ene har det, så har den anden det sikkert også

Jamen jeg snakkede med den mandlige læge der har dyrhospitalet, og han sagde de helst ville have at kattene vejede 1500 gram :confused:
Ja den tanke har også strejfet mig, det var jo derfor jeg ville have det hele ordnet med kastration, øremider, vacc, øremærkning osv. Men vi er lidt afhængig af at Zeus får taget de sidste 115 gram på, før vi kan gøre det. Kan vi vente med at behandle Zeus, eller SKAL vi gøre det nu? For der er jo nok ikke tale om mere end et par dage, før han har taget de gram på, med hans appetit.

Find en anden dyrlæge - som har erfaring med at kastrere smådyr ( f.eks. mink som SKAL kastreres inden de bliver kønsmodne så de er ret små når det bliver opereret).

Stronghold koster så vidt jeg husker ca. 250 kr for en pakke med 3 styks i. Et styk per kat - men du skal nok regne med at behandle et par gange og så skal du huske at rense ørerne grundigt på kattene samtidig.

Held og lykker,

Teresa

Jeg har fundet en anden dyrlæge nu, for katrestion af begge kat, samt vaccine og øremærkning + fjernelse af øremider på lille zeus, alt i alt 2000 kr. Way to go!! :smiley:

Nu aner jeg jo ikke hvor du bor henne i landet, men pas på du ikke kommer i kløerne på “doktor dyredød” på en af hans klinikker.
Google evt “Stop dyrlæge”, så finder du ham nemt.

Pøj pøj med det hele

Altså jeg bor i Skanderborg og stedet hedder dyrlægehuset Skanderborg, og der er kun kvinder, så hvad er chancerne for at det er ham? :smiley: Og så vidt jeg mindes, har det altid lagt i skanderborg :slight_smile:

http://dyrlaegehusetskanderborg.dk/Dyrlaegehuset/Om_os/Om_os.html

Er den ikke god nok? :slight_smile:

Dyrlægehuset i Skanderborg er fint nok, kør du bare derhen med ro i sindet :slight_smile:
VH
Susanne

Okay, det lyder fantastisk :slight_smile:

[QUOTE=Susanne W;668153]Dyrlægehuset i Skanderborg er fint nok, kør du bare derhen med ro i sindet :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]
Det er nemlig et rigtig godt sted. Vi har brugt Dorthe og Estrid meget før i tiden.

Hvis du har flere katte,bør også de behandles for midd.
U behandlet øremidd kan føre til infeksion (tion?tilgiv mig jeg er vandt til
at stave på norsk !!

Lykke til !

Ellers kan du behandle øremiderne med Advocate pipetter, som kan købes hos dyrlægen. Det skal i nakken…for guds skyld ikke i ørerne :slight_smile:

http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?33070-Anbefaling-af-godt-middel-mod-�remider Bed om det her produkt det er MEGET billigere end stronghold og advocade og miderne er væk inden for et døgn. Det er specielt beregnet til øremider til katte

Det produkt der koster ca 102 kr og der er behandling til MANGE dyr i de 10 gram man får da der kun skal 1-2 dråber per øre per dyr og gentag efter 1 eller 2 uger. Så hvis du ved der er mider burde det jo kun være alm konsultation + medicin prisen

Jep det ved jeg, de tjekker alligevel den anden kat når han skal øremærkes :slight_smile: men indtil videre er der intet at bemærke på ham :slight_smile:

ligemeget om han har eller ej så få dem alle behandlet. Jeg dummede mig og behandlede kun de smittede sidst(jep dum tanketorsk) og en uge efter havde 2 af de ikke behandlede fået en enkelt over hver(jeg har så jeg selv kan checke ørene nu)…Behandlede så hele banden med det produkt jeg anbefaler og det var væk fra alle dyrene kort efter.