Jeg står i en rigtig øv situation, da en forsamling af myrer har valgt at slå sig ned her i vores lejlighed
Jeg ved ikke, hvordan jeg skal gribe det her an, så det ikke er giftigt for mine små piger (og miljøet!) :? De kravler på køkkenbordet, gulvet osv., og det er bare ret klamt
Jeg har fået noget til at vande med langs soklen udenfor af min far, men det er vist bare gift (jeg aner ikke noget om sådan noget, så jeg ved ikke, om det er ok at bruge?) :surrender1:
Har I nogen erfaringer og/eller ideer til, hvad jeg kan gøre for at slippe af med de myrer, men undgå at bruge ting, der er giftige for mine piger :?
Bland ½ dl flormelis med ½ dl kartoffelmel, og drys det ud over myrerne. Når de æder det, dør de. De kan nemlig ikke tåle kartoffelmel.
kanel langs panelerne
En myrelokkedåse. Det fjernede myrer fra omkring vores hoveddør på ingen tid. Jeg ved ikke, hvad det er, der er i, og jeg er også helt ligeglad for i det mindste er det inden i lokkedåsen, så kattene ikke kan komme i nærheden af det. Det er muligt, du kan nøjes med at stille en udenfor, hvis du ved, hvor de kommer ind. Jeg tror nu, jeg selv ville stille en indenfor også. Myrer kan jeg ikke have i huset!
Vi prøvede med kanel, da vi havde problemet. Det gav bare en masse svineri og en flok myrer, der flyttede sig 30 cm. Så det vil jeg ikke anbefale.
er det muligt er det bedst at finde myrenes bo, men det kan være svært, da myrer kan vandre flere 100 mtr for at skaffe føde. vi døjer selv med myrer nu og da, vi hælder så kogende vand med salt i ned i deres bo hvis det er muligt og så har vi hældt ren eddike rundt langs med soklen, siden da har vi kun set enkelte myrer indenfor.
alt det der med gift dur bare ikke når man har katte, for myregift er ikke sundt for katte
[QUOTE=PjevseMalene;1283693]Jeg står i en rigtig øv situation, da en forsamling af myrer har valgt at slå sig ned her i vores lejlighed
Jeg ved ikke, hvordan jeg skal gribe det her an, så det ikke er giftigt for mine små piger (og miljøet!) :? De kravler på køkkenbordet, gulvet osv., og det er bare ret klamt
Jeg har fået noget til at vande med langs soklen udenfor af min far, men det er vist bare gift (jeg aner ikke noget om sådan noget, så jeg ved ikke, om det er ok at bruge?) :surrender1:
Har I nogen erfaringer og/eller ideer til, hvad jeg kan gøre for at slippe af med de myrer, men undgå at bruge ting, der er giftige for mine piger :?[/QUOTE]
Jeg har osse myrer her, i udestuen vander jeg med noget der hedder MyrefriKvik, det er noget som i forbindelse med sol og luft bliver nedbrudt i løbet af et par timer, så jeg vander om aftenen og så får Major ikke lov at kommer der ud før næste formiddag. I køkkenet brugte jeg rigtig gift også om aftenen, al mad også Majors blev fjernet, døren lukket indtil næste morgen, men jeg kan da se at det ER behandlinger der skal gentages så næste gang køber jeg en stak myrelokkedåser
[QUOTE=galath;1283704]En myrelokkedåse. Det fjernede myrer fra omkring vores hoveddør på ingen tid. Jeg ved ikke, hvad det er, der er i, og jeg er også helt ligeglad for i det mindste er det inden i lokkedåsen, så kattene ikke kan komme i nærheden af det. Det er muligt, du kan nøjes med at stille en udenfor, hvis du ved, hvor de kommer ind. Jeg tror nu, jeg selv ville stille en indenfor også. Myrer kan jeg ikke have i huset!
Vi prøvede med kanel, da vi havde problemet. Det gav bare en masse svineri og en flok myrer, der flyttede sig 30 cm. Så det vil jeg ikke anbefale.[/QUOTE]
Kanel gør også blot at deres duftspor bliver fjernet, det generer ikke selve myrerne Men som dig har jeg også valgt at sætte en myrelokkedåse op, de år vi har haft myrer inde. Det har fungeret rigtig fint
Jeg har vandet langs soklen med det stads min far kom med! Bøvlingerne kommer alligevel ikke derud, så tænker ikke, det gør noget!
Vidste ikke, om myrelokkedåser var farlige for katte, så derfor har jeg ikke turde købe en… Nu kan jeg så godt investere i sådan en, og så bare håbe på, at de fatter, at de ikke er velkomne
[QUOTE=PjevseMalene;1283776]Jeg har vandet langs soklen med det stads min far kom med! Bøvlingerne kommer alligevel ikke derud, så tænker ikke, det gør noget!
Vidste ikke, om myrelokkedåser var farlige for katte, så derfor har jeg ikke turde købe en… Nu kan jeg så godt investere i sådan en, og så bare håbe på, at de fatter, at de ikke er velkomne [/QUOTE]
Jeg plejer sådan lige at sætte den under en kommode eller sådan et eller andet lavt møbel, så de ikke kommer til den (nogle af vores kunne godt forveksle det med legetøj :høhø:). Bare lige for en sikkerheds skyld.
Her i huset ville den kun være mere interessant, hvis den stod under noget.
Charley og Chayton dribler legetøj under møbler for at få udfordringen med at få det ud igen :høhø: