Ikke lige noget jeg normalt ville diskutere med folk - men fortæl mig lige om jeg er tosset
det kommer sig af at jeg fylder 30 her i maj og så skal til at betale til fleksydelse(svarer til efterløn for fleksjobbere)- og at jeg skal have ændret min boligstøtte da jeg har fået nyt job. Og fleksydelses bidraget har jeg faktisk ikke råd til da jeg er lavtlønnet. får jo ikke mere i løn fordi jeg fylder 30
Så slog tanken mig hvordan det egentlig ville se ud hvis jeg endte på FP inden jeg blev gammel. Og så brugte jeg borger dk’s beregnere til hhv boligsikring for fp’ere efter 2003 samt pensionsberegner.
så kommer chokket - spørgsmålet.
17 tusind og noget før skat- fino - jeg får 18 og en snas nu og dermed også beskæftigelses fradrag.
boligstøtte- små 600 nu - 1500 ifølge bergener ved fp
fleksydelses bidrag er 400± om måneden, som er fradragsberettiget
betaler også omkring 400 for fagforening ( det faglige kun, i sagens natur) disse 2 ville jo så falde væk i tilfælde af fp. Og bla transport blive billigere.
Det er f… perke mig da ikke meget jeg får ud af at gå på arbejde ? At jeg så er glad for mine 15 timer og stolt af det er en anden sag
Eller er det mig der har overset et eller andet ? nogle af jer der sidder selv som FPere eller på den anden side af bordet har i noget at byde ind med
Dette er jo bare en hurtig tanke ting, og som sådan ikke relevant s
og egentlig heller ikke et oplæg til en generel debat om ydelser.