[quote=Jane;303957]Lis og Vivi: Tak for jeres input! Jeg har læst artiklen, og da jeg ved, at vi har en kat, der tidligere har haft calici, så kan hun vel egentlig godt være smittebærer og have smittet ham. Men samtidig så har han ikke rigtig nogle af de andre symptomer, såsom nysen, løbeøjne eller sår i munden. Igår var han rød på tandkødet, der hvor han mangler en hjørnetand, men i dag ser det fint ud - jeg tror, den nye tand er på vej. Han spiser også fint som sagt.
Baseret på ovenstående, så tror jeg ikke, det er calici, men for en sikkerheds skyld, så vil jeg da lige ringe til dyrlægen i morgen og høre, hvad de siger. Og hvis de vil se ham, så tager vi selvfølgelig derud.[/quote]
Katten behøver ikke have andre symptomer!
Men uanset hvad, synes jeg du skal afvente før du kører til dyrlæge - de kan alligevel ikke gøre noget ved det
[quote=Jane;303957]Lis og Vivi: Tak for jeres input! Jeg har læst artiklen, og da jeg ved, at vi har en kat, der tidligere har haft calici, så kan hun vel egentlig godt være smittebærer og have smittet ham. Men samtidig så har han ikke rigtig nogle af de andre symptomer, såsom nysen, løbeøjne eller sår i munden. Igår var han rød på tandkødet, der hvor han mangler en hjørnetand, men i dag ser det fint ud - jeg tror, den nye tand er på vej. Han spiser også fint som sagt.
Baseret på ovenstående, så tror jeg ikke, det er calici, men for en sikkerheds skyld, så vil jeg da lige ringe til dyrlægen i morgen og høre, hvad de siger. Og hvis de vil se ham, så tager vi selvfølgelig derud.[/quote]
Hvis han får det på flere ben samtidigt kan det også tyde på for voldsom vækst, især hvis han får killingefoder. Men så vil han virke øm ved berøring af leddene og forsøge at aflaste dem.
Ja, dyrlægen kan jo ikke gøre noget, hvis det er calici - så de penge ville jeg spare. I hvert fald så længe han har det rimeligt. Bliver det slemt skal han naturligvis til dyrlæge
Det ser ud som om, at Bettefisen er i bedring i dag. Han har ihvertfald brugt en stor del af natten på at ligge i arm med mig og spinde højlydt og kræve nus!
Det var faktisk lige den strejftanke jeg havde, da I forlod udstillingen da I nævnte det med tandkødet. Jeg havde lige på læben at spørge, om I mon havde set nogen form for halthed. Som jeg sagde i lørdags, så ville jeg selv have ventet for at se, hvordan han ville reagere, når han var hjemme igen. Men hatten af for at I alligevel tog turen omkring dyrlægen på vej hjem.
Jeg turde ikke vente hvis det virkelig var en infektion pga en knækket tand eller lign. Jeg lagde ikke mærke til halten lørdag, men Flemming siger, at han synes, han spottede noget på bordet hos dyrlægen men tænkte ikke mere over det.
Men lige nu kan man tydeligt se, at den nye hjørnetand er på vej frem og han er helt frisk igen.
Man lærer noget nyt hver dag og får hele tiden nye erfaringer, så hvis vi skulle opleve noget lignende igen, så vil vi sikkert ikke fare til dyrlægen igen, men denne gang syntes Jeg, at det var det rigtige at gøre.
[quote=Jane;304263]Jeg turde ikke vente hvis det virkelig var en infektion pga en knækket tand eller lign. Jeg lagde ikke mærke til halten lørdag, men Flemming siger, at han synes, han spottede noget på bordet hos dyrlægen men tænkte ikke mere over det.
Men lige nu kan man tydeligt se, at den nye hjørnetand er på vej frem og han er helt frisk igen.
Man lærer noget nyt hver dag og får hele tiden nye erfaringer, så hvis vi skulle opleve noget lignende igen, så vil vi sikkert ikke fare til dyrlægen igen, men denne gang syntes Jeg, at det var det rigtige at gøre.[/quote]
Det ville jeg også gøre med det samme hvis jeg var i tvivl om noget