Ja, vores udstilling i Rødekro endte jo med, at vi abs’ede Ja Rule først på eftermiddagen - de kommenterede i dyrlægekontrollen om morgenen, at det så ud som om, at han havde knækket en tand, men det så umiddelbart ikke alarmerende ud.
Senere på dagen blev han lidt gnaven og utilpas, og selv efter 1½ times middagslur gad han ikke rigtig at snakke, han var bare meget varm og dvask. Vi kiggede ham så i munden igen, og hans tandkød var ret rødt og hævet, så det kunne godt ligne noget infektion, altså besluttede vi at abs’e ham og smutte forbi dyrlægen.
Heldigvis var det vores egen dyrlæge, der havde vagt, endda en som vi kender ret godt, og da vi nåede til Kolding, så var Ja Rule bare frisk igen! Han puttede i armen på mig i de 40 min, vi ventede, og der var absolut ikke noget spor af varme, dvaskhed eller dårligt humør - selv tandkødet så finere ud. Men han havde det helt sikkert skidt i Rødekro, så det var fint nok, at vi tog afsted med ham. Nu har han fået smertestillende og antibiotika til 4 dage, og så ser vi lige tiden an. Dyrlægen mente, at det bare er et almindeligt tandskifte, men der KAN selvfølgelig sidde en flig af en tand tilbage.
Heldigvis er det første gang nogensinde, at vi har haft behov for en dyrlæge i vagttiden, og det KUNNE måske også godt have ventet til mandag, men når der er risiko for infektion, så foretrækker jeg at være på den sikre side, så må vi bare betale det, som det koster!
Lige en video af Ja Rule, der hygger sig i klinikken i ventetiden:
[ame=“VIDEO0002.3gp - YouTube”]YouTube- VIDEO0002.3gp[/ame]