Besøg hos dyrlægevagten

Ja, vores udstilling i Rødekro endte jo med, at vi abs’ede Ja Rule først på eftermiddagen - de kommenterede i dyrlægekontrollen om morgenen, at det så ud som om, at han havde knækket en tand, men det så umiddelbart ikke alarmerende ud.

Senere på dagen blev han lidt gnaven og utilpas, og selv efter 1½ times middagslur gad han ikke rigtig at snakke, han var bare meget varm og dvask. Vi kiggede ham så i munden igen, og hans tandkød var ret rødt og hævet, så det kunne godt ligne noget infektion, altså besluttede vi at abs’e ham og smutte forbi dyrlægen.

Heldigvis var det vores egen dyrlæge, der havde vagt, endda en som vi kender ret godt, og da vi nåede til Kolding, så var Ja Rule bare frisk igen! Han puttede i armen på mig i de 40 min, vi ventede, og der var absolut ikke noget spor af varme, dvaskhed eller dårligt humør - selv tandkødet så finere ud. Men han havde det helt sikkert skidt i Rødekro, så det var fint nok, at vi tog afsted med ham. Nu har han fået smertestillende og antibiotika til 4 dage, og så ser vi lige tiden an. Dyrlægen mente, at det bare er et almindeligt tandskifte, men der KAN selvfølgelig sidde en flig af en tand tilbage.

Heldigvis er det første gang nogensinde, at vi har haft behov for en dyrlæge i vagttiden, og det KUNNE måske også godt have ventet til mandag, men når der er risiko for infektion, så foretrækker jeg at være på den sikre side, så må vi bare betale det, som det koster!

Lige en video af Ja Rule, der hygger sig i klinikken i ventetiden:
[ame=“VIDEO0002.3gp - YouTube”]YouTube- VIDEO0002.3gp[/ame]

Godt at se han nullerputter…så kan det ikke være så slemt
:wehuu:

Godt det ikke var noget alvorligt. Katte kan sagtens blive dårlige, halvsløje og også få feber, når de skifter tænder. Samt at de kan lugte forfærdeligt ud af munden.
Jeg har tidligere vist billeder af Quini, hvis tandkød bare var SÅ rødt at det virkelig må have gjort avs.

Årh en sød sølvbassedreng med fine bukser -love Dejligt at høre, at han har det bedre :tak:

Hvor er det dejligt at læse, at han er blevet så frisk igen. Han var bestemt ikke kvik, da I tog afsted med ham.

Nej, der var ingen tvivl om, at han havde det skidt på det tidspunkt, så det var godt nok, at vi fik lov at køre med ham!

Hvor er jeg glad for at høre at han er i bedring :slight_smile:

Hvor er han da bare sød som han nusser rundet der på bordet!! Og nej, han ser bestemt ikke ud til at lide den store nød!

Typisk - jeg synes også jeg har en tendens til at komme med ‘raske’ dyr hos dyrlægen. Men det ender da alligevel hver gang med, at min mistanke var korrekt, og at der har været noget, der irriterede dem. Og så er det jo godt og rart, at man gjorde det.
Katte skjuler jo med al vilje, at de har ondt. Og min erfaring med mine egne katte er, at når der sker noget (når de f.eks. er hos dyrlægen), så kan de live helt op og så særdeles friske og raske ud.
I øvrigt sød video - sådan er mine katte også altid, det er så dejligt! Husker med gru de dyr vi havde, da jeg var barn, som var ekstremt angste og uhåndterlige, når de kom til dyrlæge.

ja det var rigtig øv i måtte afsted synd for jer. Men rart at hører han har det godt igen.

En utrolig flot kat i har og rart at møde jer i Rødekro

Åhhh hvor har jeg ventet spændty på at høre hvordan det gik med ham. Er glad for at høre at han har det bedre. :slight_smile:

For at det ikke skal være løgn, så har han i dag haltet - først på højre ben i formiddags og her i eftermiddag på venstre ben :gruble: Jeg ved ikke rigtig, om han tager pis på os :?

Men han støtter på benet (benene), og han spiser og opfører sig normalt, men vi må nok hellere forbi dr. dyr igen i morgen.

[quote=Jane;303915]For at det ikke skal være løgn, så har han i dag haltet - først på højre ben i formiddags og her i eftermiddag på venstre ben :gruble: Jeg ved ikke rigtig, om han tager pis på os :?

Men han støtter på benet (benene), og han spiser og opfører sig normalt, men vi må nok hellere forbi dr. dyr igen i morgen.[/quote]

HMM det går da ikke for godt med ham … :tihi: Han prøver nok at snyde jer som du skriver

Nu har du sikkert kun skrevet det i sjov Lise. Men vil bare lige gøre opmærksom på at katte ikke kan snyde én for at få opmærksomhed, ihvertfald ikke på den måde. De kan jo godt gå og skrige op og lave ballade, men direkte manipulere på den måde, det kan man altså ikke tillægge katten.

[quote=Jane;303915]For at det ikke skal være løgn, så har han i dag haltet - først på højre ben i formiddags og her i eftermiddag på venstre ben :gruble: Jeg ved ikke rigtig, om han tager pis på os :?

Men han støtter på benet (benene), og han spiser og opfører sig normalt, men vi må nok hellere forbi dr. dyr igen i morgen.[/quote]

Limping calici ku’ det være - passer egentlig meget godt med hvad du starter ud med at skrive.

Har du et link, hvor jeg kan læse om det?

jo det var i sjov kan katte ikke som hunde spille syge for at få opmærksomhed , det vidste jeg ikke

http://www.cfa.org/articles/health/calici.html

Jane, jeg tænkte også straks på limping calici.
Håber han snart er rask :slight_smile:

Lis og Vivi: Tak for jeres input! Jeg har læst artiklen, og da jeg ved, at vi har en kat, der tidligere har haft calici, så kan hun vel egentlig godt være smittebærer og have smittet ham. Men samtidig så har han ikke rigtig nogle af de andre symptomer, såsom nysen, løbeøjne eller sår i munden. Igår var han rød på tandkødet, der hvor han mangler en hjørnetand, men i dag ser det fint ud - jeg tror, den nye tand er på vej. Han spiser også fint som sagt.

Baseret på ovenstående, så tror jeg ikke, det er calici, men for en sikkerheds skyld, så vil jeg da lige ringe til dyrlægen i morgen og høre, hvad de siger. Og hvis de vil se ham, så tager vi selvfølgelig derud.